اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

برپایی ۱۰۰ نمایشگاه تصاویر ۹ دی در ورامین/ جانبازان فتنه ۸۸ تجلیل می‌شوند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین، برنامه‌های ایام الله دهه بصیرت و میثاق با ولایت در این شهرستان را تشریح کرد.

برپایی ۱۰۰ نمایشگاه تصاویر ۹ دی در ورامین/ جانبازان فتنه ۸۸ تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی رئیس ستاد بزرگداشت دهه بصیرت شهرستان ورامین ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ماه‌های پیش رو چندین مناسبت مهم از جمله بزرگداشت یوم الله ۹ و ۱۰ دی، سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و ایام الله دهه مبارک فجر را در پیش داریم که نهم دی یکی از قله‌های مهم تاریخ انقلاب است و باید این روز گرامی داشته شود.

وی با اشاره به حرکت تاریخ ساز و ماندگار مردم ورامین در ۹ دی سال ۱۳۸۸، گفت: مردم ورامین در نهم و دهم دی‌ماه سال ۱۳۸۸ و در محکومیت فتنه، حرکت بزرگی را انجام دادند و در آن شرایط حساس، ولایتمداری خود را به معرض نمایش گذاشتند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۰ دی شهرستان ورامین، افزود: ۱۰ دی‌ماه برای ورامین یک روز تاریخی است و سه شهید ورامین در این روز، خون مطهرشان بر زمین ریخته شد و وظیفه ما زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا است.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به وضعیت متفاوت کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: شیوع کرونا، شیوه برگزاری مراسم و برنامه‌ها را تغییر داده است اما باید مراسم و بزرگداشت مناسبت‌های پیش رو هر چند به طور محدود برگزار شود.

وی با تشریح برنامه‌های بزرگداشت ایام الله دهه بصیرت در شهرستان ورامین، بیان کرد: راه‌اندازی حدود ۱۰۰ نمایشگاه تصاویر حماسه ۹ دی با عنوان تکرار تاریخ در مراکز عمومی، ادارات دولتی و نقاط پرتردد در دستور کار قرار گرفته است.

برگزاری شب خاطره مجازی و حقیقی با حضور تعدادی از فعالان مبارزه با فتنه در سال ۸۸

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران اضافه کرد: تنظیم تاریخ شفاهی ۹ و ۱۰ دی، اشتغال تعدادی از جوانان جویای کار در مراکز تولیدی و شهرک‌های صنعتی در دهه بصیرت، تجلیل از علما و روحانیون پیشکسوت انقلابی با هدف الگودهی به طلاب جوان و آشنایی بیشتر مردم با این علما، قرائت ختم قرآن و صلوات و هدیه به روان پاک حضرت زهرا(س) و حاج قاسم سلیمانی، شهدای هسته‌ای و شهدای ۱۰ دی و برپایی نمایشگاه خوشنویسی با موضوع انقلاب و بصیرت در ایام الله دهه بصیرت در شهرستان ورامین دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام محمودی ابراز کرد: فضاسازی شهری و محیطی به شکل تلفیقی با محوریت ایام فاطمیه، دهه بصیرت، شهادت شهید سلیمانی و فخری‌زاده، سرکشی به خانواده شهدا به طور سیار در محله‌های شهری، گلباران مزار شهدای قیام ۱۰ دی سال ۱۳۵۷، تهیه گزارش خبری از قیام ۱۰ دی سال ۱۳۵۷ ورامین و پخش از بخش خبری در رسانه ملی، رونمایی از کتاب حاج قاسم و جاسوس در حوزه کودکان و نوجوانان در ورامین، اجرای نقالی(پرده‌خوانی با موضوع رشادت‌های سردار سلیمانی) در فضای مجازی، برگزاری شب خاطره مجازی و حقیقی با حضور تعدادی از فعالان مبارزه با فتنه در سال ۸۸ نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در شهرستان ورامین پیش‌بینی شده است.

دیدار با جانبازان فتنه سال ۱۳۸۸/ فضاسازی شهری تمثال شهدای ۱۰ دی ورامین

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های دهه بصیرت و میثاق با ولایت می‌توان به راه‌اندازی نمایشگاه شهری تکرار تاریخ با موضوع حرکت کفن پوشان ورامین در ۹ دی ۱۳۸۸ به سوی بیت مقام معظم رهبری و تجدید میثاق با ولایت، تدوین و پخش مستند تکرار تاریخ با موضوع حرکت مردم تهران و ورامین در ۹ دی ۱۳۸۸ و پخش از رسانه ملی و جشنواره مردمی فیلم عمار، تجلیل از خانواده شهدای قیام ۱۰ دی سال ۱۳۵۷ ورامین به همراه فضاسازی شهری با محوریت تمثال شهدای این قیام تاریخی، دیدار با جانبازان فتنه سال ۱۳۸۸ و تقدیر از آن‌ها، ساخت کلیپ اختصاصی از حرکت تاریخی ۹ دی سال ۱۳۸۸ با محوریت حرکت کفن‌پوشان ورامین و ساخت کلیپ اختصاصی از حادثه قیام تاریخی ۱۰ دی سال ۱۳۵۷ با استفاده از ظرفیت شاهدان عینی قیام اشاره کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تأکید کرد: همایش علما و روحانیت در سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام راحل به گورباچف در حوزه علمیه امام صادق(ع)، برگزاری همایش کارگری در واحد تولیدی با محوریت دهه بصیرت و ایام فاطمیه در سال جهش تولید، همایش بسیج ادارات با حضور کارکنان دستگاه اجرایی با محوریت دهه بصیرت و ایام فاطمیه و سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، همایش دهه بصیرت و فاطمیه و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با حضور مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، همایش بانوان با محوریت حجاب فاطمی در سالروز آغاز مقابله ملت ایران با فتنه کشف حجاب، برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز حمله تاریخی سپاه به پایگاه عین الاسد و برگزاری یادواره شهدای قیام ۱۰ دی ۵۷ در ورامین از جمله همایش و برنامه‌هایی است که در دهه بصیرت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به طور محدود در ورامین برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به راه‌اندازی خودروی بصیرت در شهرستان ورامین، یادآور شد: کاروان خودرویی بصیرت به همراه تزئین خودروها با پرچم‌های لبیک یا خامنه‌ای، یا فاطمه الزهرا و تمثال حاج قاسم سلیمانی صبح روز ۹ دی از ساعت ۱۰ صبح از میدان ولیعصر(عج) حرکت خود را آغاز می‌کند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول