اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

افتتاح برخی از پروژه‌های مهم ورزشی خراسان شمالی شاید در سال ۱۴۰۰

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های مهم ورزشی استان گفت: این پروژه‌ها مشتمل بر سالن ۶ هزارنفره بجنورد، خوابگاه ورزشی، دیواره کوهنوردی، پیست اسکیت و استادیوم‌های شیروان و اسفراین که برخی از آنان در سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود.

افتتاح برخی از پروژه‌های مهم ورزشی خراسان شمالی شاید در سال ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد کوروش بهادری ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی ورزشی در استان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان سالن ۶ هزارنفره بجنورد بوده که به در قالب پروژه‌ای ملی تعریف‌شده که ۱۴ میلیارد تومان در سال اجرای به این پروژه اعطا می‌شود.

وی نیازمندی این پروژه برای تکمیل را به‌جز این مبلغ بالغ‌بر ۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تکمیل این پروژه ازجمله اولویت‌های ورزش است اما نیاز اعتباری زیاد باعث عدم تسریع در اجرای آن شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی پروژه خوابگاه ورزشی استان را از دیگر اقدامات عمرانی مهم برشمرد و گفت: این خوابگاه ۳۵۰ نفره ورزشی در ۵ طبقه و در محل مجموعه ورزشی تختی بجنورد احداث می‌شود که پیش‌بینی می‌شود در صورت تأمین اعتبارات لازم این پروژه تا سال ۱۴۰۰ به‌پایان برسد.

وی مجموع سالن‌های ورزشی استان را بالغ‌بر ۱۰۰ مورد اعلام کرد و افزود: این سالن‌های ورزشی به‌صورت مشترک برای آقایان و بانوان استفاده می‌شود و سالن ورزشی مختص بانوان در استان وجود ندارد.

بهادری همچنین درباره آخرین وضعیت استخر کوثر خاطرنشان کرد: این استخر پس از سال‌ها استفاده و عدم نظارت بر نحوه بهره‌برداری دچار آسیب‌های جدی شده بود که اکنون پس از اقدامات بازسازی انجام‌شده تلاش می‌کنیم تا پس از اعلام بازگشایی استخرها در شرایط بهبود و کاهش شیوع کرونا، این مجموعه را به هیات ورزشی مربوطه واگذار کنیم تا به‌صورت تخصصی این استخر اداره شود.

وی درباره زیرساخت‌های ورزشی همچنین کوهنوردی و اسکیت نیز گفت: دیواره صخره‌نوردی در شیروان با تخصیص ۳۶ میلیارد ریال تکمیل می‌شود و در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد اما پیست اسکیت استان با مشکل تأمین اعتبارات مواجه بوده و تاکنون اقدامی در راستای آغاز احداث آن انجام‌نشده است.

بهادری درباره استادیوم‌های اسفراین و شیروان نیز گفت: این مجموعه‌های ورزشی با تأمین اعتبار از وزارت نفت خواهد بود که در صورت تخصیص بودجه این پروژه‌ها که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند را به اتمام می‌رسانیم.

تسهیلات کرونایی برای مشاغل ورزشی دردی را دوا نمی‌کند

محمد به روحی نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت اعطای تسهیلات به مشاغل ورزشی کرونا زده اظهار کرد: این تسهیلات در دو مرحله واریزشده که در نخستین بخش ۸۳۰ میلیون تومان وام‌های ۸ و ۶ میلیون تومان به ۸۵ الی ۹۰ مربی ورزشی استان داده‌شده است.

وی مرحله دوم واریز وام به مشاغل ورزشی آسیب‌دیده از کرونا شامل باشگاه‌های ورزشی را از مهرماه اعلام کرد و گفت: ۹۰ باشگاه در این مرحله از اعطای تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند که بر اساس وضعیت آنان وام‌هایی از ۱۶ تا ۹۰ میلیون تومان به آنان داده می‌شود.

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی همچنین تصریح کرد: این وام‌ها و تسهیلات دردی از جامعه ورزشی استان را دوا نمی‌کند زیرا بازپرداخت آن برای مربیان و مشاغل ورزشی بسیار سخت و مشکل است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول