اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ارزآوری صادرات کشاورزی افزایش یافت

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: با وجود فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها، ارزآوری خوبی با صادرات محصولات کشاورزی برای کشور در یک سال گذشته حاصل شده است.

ارزآوری صادرات کشاورزی افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، محمدرضا قدسی عصر امروز در حاشیه سرکشی از یک واحد در حال ساخت پرورش شترمرغ (مولد و پرواری) در منطقه صفائیه شهرستان سرخه اظهار کرد: توجه به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در سال‌های گذشته در اولویت کاری وزارت جهاد کشاورزی بوده است که با پیگیری‌های مستمر واحدهای تولیدی خوبی در نقاط مختلف کشور به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: با وجود فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها، ارزآوری خوبی با صادرات محصولات کشاورزی برای کشور در یک سال گذشته حاصل شد که لازم است این رویه مثبت ادامه یابد.

مدیرکل امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: توسعه روزافزون کشاورزی در قالب‌های مختلف از جمله گردشگری کشاورزی در نقاط مختلف کشور دنبال می‌شود و باید بادانش افزایی برای ایجاد ارزش‌افزوده در تولید محصولات کشاورزی اقدام کرد.

قدسی اظهار کرد: از هم‌اکنون برای بازار هدف صادراتی برای واحد پرورش شترمرغ در استان سمنان اقدام شود و وزارت جهاد کشاورزی با تمام توان در کنار تولیدکنندگان است.

صادرات محوری؛ رویکرد واحدهای تولیدی

علی‌رضا شریفی‌نژاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز اظهار کرد: عملیات اجرای این طرح از سال ۱۳۹۷ آغاز شد و مساحت آن بیش از ۳۰ هکتار است.

وی افزود: سطح زیربنای این واحد پرورش شترمرغ ۲۱ هزار و ۴۳ مترمربع و سطح غیر مسقف ۱۱۷ هزار و ۳۶ مترمربع است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: با تکمیل این طرح اقتصادی برای ۵۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

شریفی‌نژاد بیان کرد: برآورد کل سرمایه‌گذاری این طرح ۲۵۰ میلیارد ریال است و تسهیلات مصوب اشتغال‌زائی روستایی بانک توسعه تعاون ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی افزود: نوع بهره‌برداری در اجرای این طرح تولید گوشت و سایر محصولات (روغن، چرم و پر شترمرغ) است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اظهار کرد: ظرفیت کل این واحد پرورش شترمرغ چهار هزار و ۳۰۰ قطعه است که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، این طرح تا ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

شریفی‌نژاد تأکید کرد: نگاه واحدهای تولیدی و صنعتی در حال ساخت استان توسعه‌ای و صادرات‌محور و مبتنی بر تحقق شعار سال باشد.

وی بیان کرد: طرح‌های اقتصادی ارزنده‌ای در استان سمنان برای تحقق شعار سال و رونق کسب‌وکار در حال انجام است و دولت نسبت به تکمیل این طرح‌ها دغدغه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان افزود: دستگاه‌های اجرایی استان سمنان نسبت به گره‌گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان سمنان مسؤول هستند و باید تنها دغدغه تولیدکنندگان، توجه به کیفیت در تولید، صادرات و بازار فروش محصولات باشد و نباید فعالان اقتصادی را به مسائل حاشیه‌ای مشغول کرد.

شریفی‌نژاد عنوان کرد: برای رفع مشکل جاده دسترسی و گازرسانی به واحد پرورش شترمرغ در منطقه صفائیه سرخه با تلاش دستگاه‌های اجرائی مربوط پیگیری‌های لازم با تأمین منابع مورد نیاز انجام می‌شود.

رفع مشکلات زیرساختی؛ مطالبه یک پرورش‌دهنده مرغ

عین‌الله قلعه‌خندانی، مجری طرح واحد پرورش شترمرغ در شهرستان سرخه هم بیان کرد: از تلاش‌های استانداری سمنان و سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان که برای اجرای این طرح واحد پرورش شترمرغ در کنار بخش خصوصی هستند، نهایت قدردانی را دارم.

وی گفت: بدون شک راه‌اندازی این واحد پرورش شترمرغ با همکاری و مساعدت مسؤولان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل امکان‌پذیر نبود.

مجری طرح واحد پرورش شترمرغ در شهرستان سرخه اظهار کرد: نگاه این واحد پرورش شترمرغ در استان سمنان صادراتی است و در بلندمدت با تلاش مسؤولان، بازارهای هدف صادراتی برای این واحد تولیدی شناسایی می‌شود.

خندانی بیان کرد: رفع مشکلات جاده دسترسی به محل واحد پرورش شترمرغ و انجام گاز کشی تا محل این طرح مهم اقتصادی از مطالبه جدی مدیر اجرای این طرح از مسؤولان استان سمنان است.

حمایت از فعالان اقتصادی؛ در اولویت

سیدحسن میرعماد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز بیان کرد: حمایت از فعالان اقتصادی برای تولید محصولات کشاورزی، دامی و طیور در سال‌های گذشته در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بوده است.

وی افزود: باتوجه به اینکه در منطقه صفائیه شهرستان سرخه چندین واحد مرغداری و تولیدی فعالیت دارد، با برنامه‌ریزی اصولی برای آسفالت جاده این مسیر اقدام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: رایزنی‌هایی را با سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان و بسیج سازندگی برای ساخت جاده در منطقه صفائیه شهرستان سرخه انجام خواهیم داد.

میرعماد عنوان کرد: انتظار داریم برای رفع مشکل گازرسانی به این واحد پرورش شترمرغ اقدام‌های لازم از سوی دستگاه‌های اجرائی مربوط صورت گیرد.

انتهای پیام/74007/ز/م/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول