اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

4 هزار نوآموز پیش دبستانی هرمزگان از آموزش مجازی بهره می‌گیرند

معاون ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان از ثبت نام و آموزش مجازی رایگان بیش از 4 هزار نوآموز دوره پیش دبستانی که در سامانه ثبت نام اینترنتی ثبت کرده اند، خبر داد.

4 هزار نوآموز پیش دبستانی هرمزگان از آموزش مجازی بهره می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حوریه حاجی زاده در جلسه هم اندیشی با  روسای ادارات و کارشناسان حوزه ابتدایی ضمن اشاره به طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش دبستانی رایگان اظهار کرد: در نظام آموزشی دوره آموزشی بعنوان دوره ای رسمی و امری حاکمیتی است که آموزش در این دوره همچون سایر دوره های تحصیلی تداوم خواهد داشت.

وی با تاکید بر راهکار1-5 سند تحول بنیادین ادامه داد: جذب و پوشش حداکثری نوآموزان با اولویت مناطق دوزبانه و دارای ضریب محرومیت بسیار مورد تاکید است.

حاجی زاده تصریح کرد: در شرایط کنونی  بهره گیری از از کلیه ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی جهت آموزش مجازی نوآموزان پیش دبستانی از برنامه های مهم دوره ابتدایی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اینکه  آموزش مجازی قطعا  جایگزین آموزش حضوری و ترکیبی نخواهد شد آموزش مجازی را پاسخی مناسب با موقعیت موجود جهت دسترسی همه کودکان دانست.

حاجی زاده اضافه کرد: اجرای این طرح در جهت پوشش حداکثری دوره پیش دبستانی با بهره مندی از ظرفیت ها و فرصت های استانی و والدین نقش اساسی در آموزش و یادگیری دانش آموزان بعنوان همیار معلم را ایفا خواهند کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه محتواهای آموزشی و بسته های یادگیری برای نوآموزان و اولیاء بسیار ضروری است  ، گفت  : در طرح آموزش مجازی پیش دبستانی رایگان تعداد  20 محتوای آموزشی توسط مربیان و معلمان تولید و در سامانه شاد به منظور بهره برداری اولیا و نوآموزان بارگذاری شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان افزود: محتوای دوره برای اجرای غیرحضور ی و مجازی تهیه و تدوین شده است و در شرایط خاص و در صورت امکان برگزاری کلاس های نیمه حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی و تشخیص ستاد کرونا بلامانع است.

حاجی‌زاده در خصوص زمانبندی ارائه محتوای آموزشی تاکید کرد : نوآموزان از روز شنبه تا چهارشنبه به مدت 5 روز در هفته، هر روز نیم ساعت با یک فعالیت تلفیقی و والدین هر هفته حداقل 45 دقیقه بر اساس چارچوب زمان بندی برنامه آموزش کودکان و اولیا دوره پیش دبستان از طریق سیما آموزش خواهند دید.   

وی در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت: امید است بتوانیم با همراهی و همدلی کلیه دست اندرکاران آموزش و اولیاء گامی موثر در آموزش و یادگیری نوآموزان برداریم.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول