اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

طرح بازیافت زباله در کشور توسعه داده می‌شود

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان افزود: طرح بازیافت زباله می‌تواند در سمنان و شاهرود به‌عنوان پایلوت انجام و سپس به سایر شهرهای استان و کشور تعمیم داده شود.

طرح بازیافت زباله در کشور توسعه داده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، راضیه شهاب، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان عصر امروز از شرکت نیرو گستر رومینا، تولیدکننده دستگاه زباله‌سوز و تولید ماسک در محل شهرک صنعتی شرق سمنان بازدید کرد.

در این بازدید مطرح شد که مجری طرح پیرولیز (دستگاه زباله‌سوز) آمادگی دارد تا در صورت آورده ۵۰ درصدی شهرداری‌ها، به‌عنوان سرمایه‌گذار در قالب مشارکت نسبت به راه‌اندازی این دستگاه اقدام کند.

با استفاده از این دستگاه زباله‌سوز و بازیافت زباله، می‌توان با سوزاندن مواد غیرقابل‌استفاده از بازیافت زباله، کربن گرافیت و نفت تولید کرد.

موادی که پس از بازیافت و تفکیک زباله باقی‌مانده و قابل‌استفاده نیست، در این دستگاه به‌عنوان مواد اولیه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

نمونه خارجی این دستگاه در حال حاضر وجود داشته و قیمت این دستگاه نسبت به قیمت مشابه خارجی بسیار کمتر است.

نمونه‌های خارجی چینی و آلمانی این دستگاه بالغ بر ۴۰ درصد بازدهی داشته اما این دستگاه بالغ بر ۸۵ درصد بازدهی دارد.

به ازای هر تن خروجی حاصل از بازیافت زباله در روز، ۲۰۰ میلیون تومان درآمد برای شهرداری‌ها ایجاد می‌شود.

سمنان و شاهرود؛ آماده بازیافت زباله

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان هم پس از این بازدید گفت: استفاده از این دستگاه بر اساس ویژگی‌ها و مزایای اعلامی از سوی مجری طرح، علاوه بر توجه به الزامات محیط زیستی، بهبود مدیریت امور شهری و استفاده بهینه از زباله و مواد بازیافتی حاصل از بازیافت زباله، درآمدزایی شهرداری‌ها نیز تأثیرگذار است.

شهاب بیان کرد: شهرداری‌های سمنان و شاهرود آمادگی دارند تا با مشارکت با سرمایه‌گذار، به‌عنوان اقدامی نو در بحث بازیافت زباله و مواد غیرقابل‌استفاده از آن ورود کنند.

او گفت: سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز پیگیری کرده تا از ظرفیت این شرکت برای توسعه و تقویت بحث بازیافت زباله و ایجاد درآمد برای شهرداری‌ها استفاده کند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان افزود: این طرح می‌تواند در سمنان و شاهرود به‌عنوان پایلوت انجام و سپس به سایر شهرهای استان و کشور تعمیم داده شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول