اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

خودرومحوری چالش روز کلان‌شهرها/لزوم تشویق مردم به استفاده از دوچرخه

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم یکی از چالش‌های امروز کلان‌شهرهای کشور را توجه ویژه به خودرومحوری به‌جای انسان‌محوری دانست.

خودرومحوری چالش روز کلان‌شهرها/لزوم تشویق مردم به استفاده از دوچرخه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس ذاکریان با اشاره به تدوین طرح جامع حمل‌ونقل شهر قم، اظهار داشت: بیش از ۱۵ سال از آخرین طرح حمل‌ونقل شهر قم می‌گذرد که در این راستا سند جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم تدوین‌شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم بابیان اینکه یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده در حوزه حمل‌ونقل شهری در قم، تدوین طرح جامع دوچرخه است، ابراز کرد: این طرح بعد از تصویب در شورای ترافیک استان، در فاز نخست آن در خیابان شهید صدوقی آغازشده است که در این فاز بیش از ۱۸۰ کیلومتر مسیر ویژه تردد دوچرخه پیش‌بینی‌شده است.

ذاکریان ادامه داد: متأسفانه در سال‌های گذشته در کشور توجه زیادی به انسان‌محوری در طراحی شهری نشده است و بیشتر معابر و خیابان‌ها برای خودرومحوری احداث‌شده‌اند که این نگرش امروز کلان‌شهرها را با مشکل روبرو کرده است و هرچه خیابان احداث می‌شود تقاضای سفر توسط خودروها نیز افزایش می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از راه‌های کاهش این مشکلات تشویق استفاده شهروندان از دوچرخه است، یادآور شد: در کنار فرهنگ‌سازی باید در شهرسازی نیز توجه ویژه‌ای به مسیرهای دوچرخه شود تا مردم بتوانند در مسیری ایمن به دوچرخه‌سواری بپردازند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اختصاص ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای توسعه معابر دوچرخه در سطح شهر، اضافه کرد: احداث پیست استاندارد و حرفه‌ای دوچرخه پردیسان با هفت پیست یکی از اقدامات انجام‌شده در این زمینه است که امیدواریم تا ۲۲ بهمن این پیست به بهره‌برداری کامل برسد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول