اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نبرد دیپلماتیک روسیه و بلغارستان؛ اخراج کارمند سفارت بلغارستان از مسکو

وزارت خارجه روسیه یک کارمند سفارت بلغارستان در مسکو را «عنصر نامطلوب » خواند و به او دستور داد خاک روسیه را طی 72 ساعت ترک کند.

نبرد دیپلماتیک  روسیه و بلغارستان؛ اخراج کارمند سفارت بلغارستان از مسکو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه غروب دوشنبه به وقت تهران اعلام کرد در تلافی اخراج یک دیپلمات روسی از بلغارستان، دستیار وابسته نظامی بلغارستان را از این کشور اخراج می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «آتاناس کرستین» سفیر بلغارستان در مسکو روز دوشنبه به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد و نامه‌ای در این زمینه  به او تحویل داده شد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: «در ۲۸ دسامبر، "آتاناس کراستین"، سفیر بلغارستان به وزارت امور خارجه روسیه دعوت شد و در آنجا یادداشت این وزارتخانه مبنی بر اعلام "عنصر نامطلوب بودن "سرهنگ دوم میتکو بوریسوف"، دستیار وابسته نظامی سفارت بلغارستان در مسکو، به وی تحویل داده شد».

به گزارش تاس، به این کارمند سفارت بلغارستان همچنین دستور داده شده  ظرف ۷۲ ساعت خاک روسیه را ترک کند».

 دادستان بلغارستان چندی قبل  یک دیپلمات روس را  به جمع‌‌آوری اطلاعات نظامیان آمریکایی که در حال بازدید از این کشور برای رزمایش نظامی بودند، متهم، وی را عنصری نامطلوب توصیف کرده و به وی ۷۲ ساعت زمان داده تا بلغارستان را ترک کند. صوفیه این دیپلمات روس را متهم کرده که با یک شهروند بلغارستانی که به اطلاعات محرمانه دسترسی داشته در ارتباط بوده و به وی قول پاداش داده بوده است.

سفارت روسیه در بلغارستان نیز  در بیانیه‌ای اتهام زنی به دیپلمات این کشور را بی‌اساس توصیف کرده و اعلام کرد که مسکو حق واکنش متناسب را برای خود حفظ می‌کند.

پیش از این نیز بلغارستان دو کارمند هیئت تجاری روسیه را اخراج کرده بود. مسکو با انتقاد از این اقدام،‌ اعلام کرده بود که بلغارستان هیچ گونه شواهدی که نشان دهد این کارمندان در فعالیت‌های نامتناسب مشغول بوده‌اند، ارائه نداده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول