اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

360 زندانی غیرعمد در البرز آزاد شدند

مدیر کل زندان‌های استان البرز با اشاره به ظرفیت عظیم خیرین استان، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون به همت خیرین و پیگیری انجمن های حمایت از زندانیان سطح استان، ۳۶۰ زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند.‌

360 زندانی غیرعمد در البرز آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اسماعیل جمیاری، مدیرکل سازمان زندان‌های استان البرز در آیین طرح اشاعه مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی و اهدای ۳۷ گوشی هوشمند برای فرزندان بازمانده از تحصیل مددجویان فردیس، با بیان اینکه از ابتدای امسال  ۱۲۰۰ خانواده در استان البرز تحت پوشش انجمن حمایت از ازندانیان قرار گرفتند، گفت: در سال جاری با صرف بیش از ۳ میلیارد تومان، با کمک خیرین و توسط انجمن‌های حمایت از زندانیان استان البرز، سبد کالا و بسته‌های حمایتی و معیشتی به این خانواده‌ها اهدا شد.

مدیرکل زندان‌های استان البرز به اجرای اولین مرحله طرح اهدای  تبلت و موبایل هوشمند به فرزندان بازمانده از تحصیل زندانیان فردیس، افزود: ۷ دستگاه تبلت پیش از این توسط انجمن حمایت از  زندانیان فردیس تهیه و به فرزندان مددجویان اهدا شده و امروز نیز ۳۰ دستگاه گوشی هوشمند به فرزندان مددجویان اهدا شد. همچنین تهیه ۳۳ گوشی هوشمند دیگر توسط خیرین در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه سازمان زندان‌ها در کنار مراقبت و نگهداری از زندانیان، وظیفه انجام  اقدامات تربیتی ویژه زندانیان را بر عهده دارد، بیان کرد: مبانی قضایی اسلامی بر اساس  رافت اسلامی و کرامت انسانی پایه گذاری شده و با میزان مجازات زندانیان ارتباطی ندارد و از دیدگاه ما باید حقوق شهروندی زندانیان رعایت شود؛ اما  بضاعت ما پاسخگوی نیازهای موجود نیست.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش‌های مختلف و تقویت باورهای دینی زندانیان در دستور کار قرار دارد، افزود: ده‌ها کلاس مختلف آموزشی، فرهنگی، تربیتی، حرفه آموزی، خدمات مددکاری و غیره به زندانیان ارائه می‌شود و توقع داریم جامعه، زندانی را پذیرش کند. چرا که او  تاوان جرمش را پس داده است و در صورت عدم پذیرش از سوی جامعه ممکن است چرخه جرم تکرار شود.

جمیاری بر ضرورت حمایت خانواده زندانیان که  اغلب نقشی در جرایم زندانیان ندارند، تاکید کرد:  رافت اسلامی حکم می‌کند که از خانواده زندانیان غافل نشویم و در صورت عدم حمایت با آسیب‌های اجتماعی مختلف از جمله تکدیگری،  طلاق و غیره و افزایش وقوع جرایم در جامعه  مواجه خواهیم بود.

این مقام مسؤول افزود: خوشبختانه در سند تحول دستگاه قضا و در اولویت‌های ابلاغی ریاست سازمان زندان‌ها رسیدگی به معیشت خانواده‌های زندانیان جزو کارهای اولیه ما است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول