اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نظام‌نامه مدیریتی در سمنان تدوین می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان گفت: برای استفاده مطلوب از ظرفیت‌های انسانی موجود و احیای انگیزه خدمت بین کارکنان، نظام‌نامه مدیریتی تدوین می‌شود.

نظام‌نامه مدیریتی در سمنان تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فاطمه منصوری عصر امروز در جلسه شورای مشورتی که در سالن جلسات کوثر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: شورای مشورتی استانداری سمنان باید با تقویت ارتباط خود با تمام سطوح کارکنان از بخشداری‌ها تا استانداری و جلب مشارکت حداکثری در طرح مسائل و ارائه راهکارها نقش کارکنان را در تصمیم‌سازی‌ها پررنگ‌تر کند.

وی افزود: کمیته‌های سرمایه انسانی و فرهنگ سازمانی و شورای فرهنگی در استانداری در امر ارتقای فرهنگ سازمانی دخیل هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان بیان کرد: شورای مشورتی استانداری نیز به‌واسطه اینکه از متن کارکنان سازمان انتخاب شده است، می‌تواند نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ سازمانی داشته باشد.

منصوری بابیان اینکه این عملکرد ممتاز از وجود سرمایه‌های اجتماعی در مجموعه استانداری سمنان حکایت دارد، افزود: مصوبات و پیشنهاد‌ها شورا منطقی و کارشناسی است.

وی گفت: همگان باید بدانیم که هیچ پست و مسئولیت و جایگاهی، در انحصار هیچ‌کدام از ما قرار نداشته و ندارد و جز زمان حال مالک هیچ‌چیز نیستیم و چنانچه از آن بهترین بهره را نبریم، مغبون و متضرر می‌شویم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان اظهار کرد: در بحث تعاونی مسکن و همچنین انعقاد قراردادهای رفاهی اقداماتی در حال انجام است و از منابع حاصل از مدیریت هزینه‌ها و صرفه‌جویی حداکثری در هزینه‌های جاری کارکنان بهره‌مند می‌شوند.

منصوری بیان کرد: مطالبه‌گری هوشمندانه و منطقی با توجه به شرایط موجود، با رویکرد منصفانه، حس همدلی و مشورتی حق کارکنان است و در این خصوص تاکنون اقدامات مطلوبی توسط شورا صورت گرفته است تا مطالبه‌های به‌حق کارکنان، محقق شود.

وی افزود: بحث نظام آراستگی محیط کار در دفتر برنامه‌ریزی استانداری سمنان با حضور مشاور طرح، آغاز به کار کرده و امیدواریم با همکاری جدی کارکنان، شاهد آراستگی محیط کار، ساماندهی اموال و فضاها و ارتقاء نشاط، شادابی و انگیزه مضاعف بین کارکنان باشیم.

لزوم ارتقای مهارت‌های کارکنان

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان اظهار کرد: توانمندسازی و ارتقای مهارت‌های کارکنان در حوزه فناوری اطلاعات، از دیگر برنامه‌هایی است که بر افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در حوزه سرمایه انسانی سازمان، تأثیر شایانی دارد.

منصوری گفت: در راستای جلب مشارکت کارکنان در امور و امکان پرداخت مبتنی بر عملکرد، شیوه‌نامه تقدیر و تشویق با مشارکت شورای مشورتی توسط کمیته راهبری توسعه مدیریت تدوین و ابلاغ شد که حسن اجرای آن توسط مدیران منجر به قدردانی شایسته از اقدامات ارزنده می‌شود.

وی عنوان کرد: در راستای شناسایی ظرفیت‌ها، توانمندی و استعدادهای کارکنان مجموعه استانداری سمنان و فرمانداری‌های تابعه، بانک اطلاعاتی تهیه شد که در زمان مقتضی مورد بهره‌برداری مدیران شایسته گزین قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان گفت: به پیشنهاد شورای مشورتی برای استفاده مطلوب از ظرفیت‌های انسانی موجود و احیای انگیزه خدمت در بین کارکنان، تدوین نظام‌نامه مدیریتی نیز آغاز می‌شود.

تصویب ۴۶ پیشنهاد در استانداری سمنان

حسن سعدالدین، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: از ابتدای تشکیل شورای مشورتی استانداری تا به امروز ۱۰ جلسه برگزار شده است که خروجی این جلسات منجر به تصویب ۴۶ پیشنهاد در حوزه‌های رفاهی، فرآیندی، اصلاح ساختار و رویه‌ها شد.

وی افزود: برای اجرای مدیریت مشارکتی و حضور کارکنان در تصمیم‌سازی‌ها، نیازمند افکار و ایده‌های اعضای شورای مشورتی هستیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان بیان کرد: خوشبختانه شورای مشورتی تاکنون اقدامات خوبی ارائه داده و در مدار شیوه‌نامه گام برداشته است و به دور از حاشیه، برای تعالی سازمان و مشارکت جمعی کارکنان گام برمی‌دارند که امیدواریم اهداف سازمان محقق شده و رضایتمندی همکاران را به همراه داشته باشد.

سعدالدین عنوان کرد: با حمایت معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری، زمینه حضور اعضای شورای مشورتی در کارگروه‌ها و کمیته‌های مرتبط با استانداری و فرمانداری‌ها فراهم شود تا شاهد گردش اطلاعات در مجموعه باشیم.

انتهای پیام/74007/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول