اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تکمیل طرح‌های درمانی سمنان؛ مستلزم تأمین اعتبار

استاندار سمنان گفت: تکمیل و تسریع در بهره‌برداری از طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزش پزشکی در استان سمنان مستلزم تأمین اعتبار از سوی وزارت بهداشت است.

تکمیل طرح‌های درمانی سمنان؛ مستلزم تأمین اعتبار

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر عصر امروز در دیدار با وزیر بهداشت که در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت در تهران انجام شد، گزارشی از روند اقدامات ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در مناطق مختلف استان ارائه و با تشریح وضع بهداشتی و درمانی مراکز مختلف درمانی و بیمارستانی استان اظهار کرد: مهم‌ترین نیازها و احتیاج‌های استان در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان مهدی‌شهر، تکمیل بخش‌های سوانح و سوختگی و مرکز جامع سرطان و اورژانس بیمارستان کوثر سمنان است.

وی از دیگر نیازمندهای استان سمنان در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را احداث اورژانس و توسعه بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) سمنان، توسعه بیمارستان امام‌حسین (ع) در قالب فاز دو و تکمیل مرکز جامع سرطان به همراه توسعه و تجهیز بیمارستان بهار و تکمیل خوابگاه دانشجویی علوم پزشکی در شهرستان شاهرود عنوان کرد.

استاندار سمنان بیان کرد: درخواست آمبولانس و رفع مشکلات مختلف تأسیساتی بیمارستان معتمدی گرمسار از قبیل سیستم سرمایشی، گرمایشی، تهویه، تصفیه‌خانه و نوسازی تجهیزاتی از قبیل سی‌تی‌اسکن نیز از دیگر مواردی است که باید از سوی وزارت بهداشت مساعدت لازم انجام شود.

آشناگر، ارتقای درمانگاه درمان بستر ایوانکی، راه‌اندازی بیمارستان برادران رضایی شهرستان دامغان، ارتقای مرکز درمانی ترومای میامی و نیز تجهیزات فنی و امکانات موردنیاز مراکز درمانی و بیمارستانی آرادان و تأمین آمبولانس برای سرخه را از دیگر نیازهای مهم استان سمنان در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد.

وی خواستار تأمین اعتبار جهت تسریع در روند تکمیل و تجهیز این مراکز در استان سمنان شد.‌

افزایش مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی

سعید نمکی، وزیر بهداشت هم با تأکید بر استمرار اقدامات انجام شده در حوزه مقابله با ویروس کرونا در استان سمنان اظهار کرد: باید مشارکت مردم در رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی تقویت شود.

وی از اقدامات انجام شده در استان برای مقابله با کرونا به‌موقع دانست و با قدردانی از اقدامات پیشگیرانه و تلاش‌های مجدانه استاندار سمنان و مجموعه مدیران و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و سایر مسؤولان این استان از ابتدای بروز این بیماری تاکنون، ضمن قبول درخواست‌های استاندار سمنان و صدور دستورات لازم، خواستار ادامه اقدامات مؤثر تا مهار کامل این بحران شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول