اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

پاشینیان: در صورت تجاوز نیروهای خارجی به ارمنستان، روسیه مداخله خواهد کرد

نخست وزیر ارمنستان می‌گوید در صورت تجاوز قوای بیگانه به خاک این کشور، روسیه مداخله خواهد کرد.

پاشینیان: در صورت تجاوز نیروهای خارجی به ارمنستان، روسیه مداخله خواهد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر ارمنستان می‌گوید در صورت تجاوز نیروهای خارجی به خاک کشورش، روسیه مداخله خواهد کرد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان به تازگی در گفت‌وگویی مدعی تمایل روسیه برای درگیر شدن در صورت بروز چنین حمله‌ای شد. پاشینیان با اشاره به واقع شدن استان «سیونیک» در جنوبی‌ترین قسمت این کشور و در مرز با جمهوری آذربایجان  و مواضع ارتش ارمنستان گفت: «اکنون ما در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که در صورت حمله به سیونیک، نه تنها نیروهای مسلح ارمنستان، بلکه روسیه نیز مداخله می‌کند.»

این  درحالی است که جمهوری آذربایجان به تازگی مدعی نقض آتش بس از سوی ارمنستان  و حمله 6 نظامی ارمنستانی به نیروهای این کشور و کشته شدن یکی از آن‌ها شد. ارمنستان البته این گزارش‌ها را تکذیب کرده است. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز دوشنبه اعلام کرد در حمله یک گروه مسلح غیر قانونی ارمنستانی به نظامیان جمهوری آذربایجان در منطقه «خوجاوند»، یک  نظامی این کشور کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز گفته که روابط دوستانه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با باکو و ایروان برای دستیابی به آتش بس بین دو کشور بسیار حیاتی است. (جزئیات بیشتر)

دور جدیدی از تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) در باره منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی آغاز شد و دو طرف یکدیگر را به حمله به قلمروهایشان متهم کردند. جمهوری آذر‌بایجان و ارمنستان سه بار توافق آتش بس امضا کردند اما هر دفعه این توافق‌ها نقض شد و دو طرف یکدیگر را به نقض آنها متهم کردند. با این وجود توافق آتش بس چهارم با میانجیگری رسمی روسیه به امضا رسید.

به دنبال توافق سه‌جانبه روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر آتش‌بس، نظامیان روس به منظور نظارت بر این آتش‌بس و ایجاد منطقه حائل بین نیروهای درگیر در منطقه قره باغ کوهستانی مستقر شدند. تاکنون وضعت صلح در این منطقه پابرجا بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول