اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تعطیلی 2 واحد نیروگاه شازند به علت استفاده از سوخت مازوت

استاندار مرکزی گفت: امروز شخصا از نیروگاه بازدید داشتم، دود ناشی از سوخت نیروگاه بسیار زیاد بود، بر این اساس متاسفانه از فردا حداقل دو واحد نیروگاه تعطیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید علی آقازاده هشتم دی‌ماه در صحن رسمی شورای شهر اراک اظهار کرد: نیروگاه شازند با علم به اینکه باید یک واحد را تعطیل می‌کرد و دو میلیون مازوت مصرف می‌کرد، با چهار واحد فعالیت دارد.

وی تصریح کرد: با کمک دادستان اراک مجوز تعطیلی دو واحد را گرفتیم و اگر تا فردا گاز  تأمین نشود، نیروگاه موظف به مصرف دو میلیون لیتر مازوت است، در غیر این‌صورت اگر برای حفظ حجم تولید مجبور شوند مازوت بیشتری بسوزانند یا باید به همین مقدار مازوت اکتفا کرده و کاهش تولید داشته باشند و یا باید راه دوم را انتخاب کنند.

استاندار مرکزی بیان کرد: امروز شخصاً از نیروگاه بازدید داشتم، دود ناشی از سوخت نیروگاه بسیار زیاد بود، بر این اساس متأسفانه از فردا حداقل دو واحد نیروگاه تعطیل می‌شود.

آقازاده بیان داشت: پالایشگاه شازند در آستانه تعطیلی بود که به ناچار از مازوت استفاده کرد و آلایندگی شدت گرفت ولی خوشبختانه با تأمین گاز این مشکل پالایشگاه از شب گذشته حل شد.

وی خاطرنشان کرد: از شهردار و اعضای شورای شهر درخواست دارم با رعایت سعه‌صدر، چند ماه باقیمانده از فعالیت شورای پنجم را با اخلاق‌مداری، برنامه‌ریزی و بدون حاشیه طی کنند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: ایجاد ۵ تقاطع غیرهمسطح، گره‌های کور ترافیکی شهر را برطرف کرده که به پاکیزه شدن شهر نیز کمک می‌کند.

آقازاده بر تعیین تکلیف پل کوثر، بودجه پسماند ظرف ۱۰ روز آینده تأکید کرد و گفت: پیاده راه‌سازی یکی از پروژه‌های مهم شهرداری بوده در حالی که نوسازی و کاهش عمر ناوگان عمومی نیز در دستور کار است.

وی بیان کرد: قول جمع‌آوری پل خیبر و صدور مجوز آن را می‌دهم چراکه کار خوبی در پروژه پیاده راه‌سازی در حال انجام است و خود را مکلف به حمایت می‌دانیم.

مهدی زندیه وکیلی معاون امور عمرانی استاندار مرکزی نیز در این جلسه، عملکرد شورای پنجم را مطلوب ارزیابی کرده و گفت: خوشبختانه شهرداری نمره قابل قبولی در حوزه خدمات شهری دارد.

وی بیان کرد: بر اساس شاخص‌های ارزیابی در مجموع شهرداری اراک رده ۱ تا ۳ را به خود اختصاص داده و در پروژه‌ها کارشناسانه عمل کرده است.

معاون امور عمرانی استاندار مرکزی بر اقدام جدی در حوزه توسعه گردشگری تأکید کرد و ادامه داد: هم‌افزایی دستگاه‌ها در راستای درآمدزایی و تقویت جاذبه‌های گردشگری امری حائز اهمیت بوده که باید در اولویت قرار گیرد.

عضو شورای شهر نیز بیان کرد:  اراک به‌واسطه آلودگی طبق مصوبه قانون، کلان‌شهر محسوب شده و این حق مسلم شهروندان بوده تا امتیاز مربوط به مقابله با آلایندگی و کلان‌شهری اراک را دریافت کنند.

رضایی عنوان کرد: بیمارستان ولیعصر اراک پس از گذشت سال‌ها همچنان نیمه‌تمام بوده در حالی که تأسیس این مرکز درمانی مطالبه مردمی است که باید توجه جدی نسبت به آن صورت گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول