اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بهره‌برداری از پلی کلینیک تامین اجتماعی گچساران تا اردیبهشت 1400

معاون اقتصادی وزیر کار گفت: در زمینه خدمات درمانی تا پایان سال ۹۹و یا تا اردیبهشت سال آینده پلی کلینیک تامین اجتماعی گچساران که تا کنون بیش از 80درصد پیشرفت فیزیکی دارد به بهره برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از پلی کلینیک تامین اجتماعی گچساران تا اردیبهشت 1400

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، نشست بررسی واحد‌های تولیدی و رفع موانع تولید با حضور معاون وزیر رفاه ، معاون اقتصادی استاندار ، فرماندار و روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست حجت اله میرزایی اظهار کرد: مزیت بزرگ شهرستان گچساران وجود ذخایر نفت و گاز است  و اگر این ذخایر تا 20 سال آینده به اتمام برسد تکلیف چه می شود و آیا نگاه به شهرستان همان نگاه به مسجد سلیمان می شود.

وی ادامه داد: پروژه پتروشیمی گچساران با ۱۶۰۰میلیارد از  منابع ریالی و ۵۳۰میلیون یور از منابع ارزی برای اشتغال ۳۰۰نفر هزینه شده است که با این هجمه اعتبار می توان در زمینه گردشگری و اقتصادی زمینه اشتغال بسیاری را فراهم کرد.

 معاون اقتصادی وزیر کار  ادامه داد: به ازای هر فرصت شغلی در پتروشیمی گچساران 500 میلیارد ریال هزینه خواهد شد که سود اصلی در این گونه پروژه ‌ها به سرمایه گذاران و سهامداران خواهد رسید.

 میرزایی با اشاره به اینکه در بخش بزرگی  از صنایع پایین دستی  از جمله اتلین که در کشور تولید می شود و وابسته به وزارت کار است، گفت: با نگاه توسعه‌ای هم ملی و منطقه ای به ناچار منابع نفت و گاز  روزی  به پایان می رسد  و به منابع زیر دستی و پایین دستی پتروشیمی روی خواهیم برد.

وی ابراز کرد: با وجود صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و سایر صنایع فرصتی بزرگی است برای ایجاد اشتغال است.

معاون اقتصادی وزیر کار عنوان کرد: در بخشی از مناطق با وجود صنایع بزرگ  هزاران نفر از جوانان تحصیل کرده بدون مهارت در انتظار اشتغال هستند که از این نیروها حتی در مشاغل کوچک استفاده نمی‌شود.

میرزایی تصریح کرد: اشتغال نیازمند آموزش و توانمندسازی نیروها و جوانان جویای کار دارد.

وی ادامه داد: در این زمینه طرح تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در نظر گرفته شده است که در این راستا با  بکار‌گیری کشت‌های نوین اعم از کشت گلخانه ای و  جایگزین  کردن آن به جای کشت‌های سنتی می‌توان در زمینه اشتغال گام موثری برداشت.

 این مسوول ادامه داد: استفاده از منابع آب  و خاک این شهرستان و استان می توان به کشت های نوین روی آورد و در کنار کشاورزی استفاده از صنایع تبدیلی و فرآوری می‌توان  تمرکز کرد.

میرزایی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۲۰۰هزار تن گوجه در استان تولید می‌شود می توان این محصول را به صنایع تبدیلی از جمله گوجه خشک روی آورد و این محصول را به خارج کشور صادر کرد.

وی ادامه داد: با این زمینه می توان کشاورزی مدرن را در استان و شهرستان ترویج داد.

معاون امور اقتصادی وزیرکار ابراز کرد: بنگاه های اقتصادی  برای ایجاد اشتغال نیاز به تسهیلات و  اعتبار دارند که در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

میرزایی خاطرنشان کرد: در زمینه خدمات درمانی تا پایان سال ۹۹و یا تا اردیبهشت سال آینده پلی کلینیک تامین اجتماعی گچساران که تا کنون بیش از 80درصد پیشرفت فیزیکی دارد به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/82031

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول