اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

تقلای ترامپ برای تحریم چین به بهانه مسئله تبت

رسانه‌ها گزارش دادند که رئیس جمهور آمریکا در آخرین روزهای کاری خود قانونی را امضا کرده که بدین وسیله مقامات چین را به بهانه دخالت در امور تبت و انتخاب «دالایی لامای پانزدهم» تحریم کند.

تقلای ترامپ برای تحریم چین به بهانه مسئله تبت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور آمریکا قانونی را امضا کرده تا بتواند مقامات چینی را با ادعای مداخله در امور تبت و تعیین دالای لامای پانزدهم ، رهبر بودائیان جهان تحریم کند.

«خبرگزاری فرانسه» دوشنبه شب به وقت تهران گزارش کرد  که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا  قانونی را امضا کرده  که بر اساس آن تحریم مقامات چینی با ادعای دخالت در انتخاب «دالایی لاما» برای تبتی‌ها امکان پذیر می‌شود.

بر اساس این گزارش، کنگره آمریکا با اکثریت آرا قانون موسوم به حمایت از تبت را تصویب کرد. آمریکا مدعی است که پکن قصد دارد با اعمال دخالت فردی  را  جایگزین رهبر معنوی 85  ساله تبت کند. بر اساس این  قانون آمریکا افرادی را که به طور مستقیم در انتخاب و روی کار آوردن دالای لامای پانزدهم مداخله کنند، تحریم می‌کند.

این قانون همچنین ایالات متحده را از افتتاح کنسولگری‌های جدید در چین تا زمانی که به یکی از آنها در «لهاسا» پایتخت تبت اجازه داده شود از گروه‌های فرهنگی، آموزشی و محیط زیستی حمایت کنند، منع کرده است.

چین با رد ادعای آمریکا بارها گفته که دخالت خارجی در امور تبت را تحمل نخواهد کرد. دولت چین چندی قبل چند مقام آمریکایی را در ارتباط با مساله تبت و مداخله واشنگتن در امور این منطقه تحت تحریم قرار داد. چین علیه این مقامات آمریکایی محدودیتهای مسافرتی و روادیدی اعمال کرده است. 

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول