اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

کاخ الیزه کشته شدن 3 نظامی فرانسه در مالی را تایید کرد

کاخ الیزه در فرانسه کشته شدن سه نظامی خود در کشور آفریقایی مالی را در جریان یک ماموریت نظامی تایید کرد.

کاخ الیزه  کشته شدن 3 نظامی فرانسه در مالی را تایید کرد

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کاخ الیزه فرانسه دوشنبه شب به وقت تهران از کشته شدن سه نظامی خود در کشور آفریقایی مالی خبر داد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» کاخ الیزه اعلام کرد که سه نظامی فرانسوی روز دوشنبه در مالی هنگامی که خودروی زرهی آنها به یک وسیله انفجاری در منطقه «هومبوری» واقع در مرکز مالی برخورد کرد، کشته شدند.

دفتر «امانوئل ماکرون » رئیس جمهور فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد، ماکرون  با احترام بسیار یاد این نظامیان را گرامی می‌دارد. بنابر اعلام دفتر ریاست جمهوری فرانسه، ماکرون  در  پیام خود بر عزم فرانسه برای ادامه مبارزه با تروریسم، تاکید کرد. این در حالی است که هنوز هیچ گروهی این حادثه و بمب گذاری کنار جاده‌ای علیه نیروهای فرانسوی را به عهده نگرفته  است.

با احتساب آمار امروز، این چهل و هفتمین نظامی فرانسوی است که در مالی کشته شد. فرانسه از سال ۲۰۱۳ به این سو به بهانه مبارزه با گروه‌‌های تروریستی بیش از 5 هزار نیرو به کشورهای چاد، نیجر، مالی و بورکینافاسو اعزام کرده است.

چندی قبل تیراندازی مرگبار نظامیان فرانسه به اتوبوس غیرنظامیان در مالی به کشته شدن  یک شهروند این کشور و جراحت دو تن دیگر منجر شد. (جزئیات بیشتر)

مالی کشوری در غرب آفریقا و محصور در خشکی است. حدود نیمی از مردم مالی زیر خط فقر زندگی می‌کنند. طلا، اورانیوم و نمک از منابع طبیعی مالی هستند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول