اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تروریست‌های آمریکایی یک روستا در الحسکه سوریه را محاصره کردند

سیزده خودروی زرهی آمریکا با حمایت دهها نفر از کُردهای متحد آمریکا، روستای «خراب السویفات» در شمال شرق سوریه را محاصره کردند.

تروریست‌های آمریکایی یک روستا در الحسکه سوریه را محاصره کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نظامیان تروریست آمریکایی به همراه شبه‌نظامیان کُرد وابسته به خود در گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» همچنان در حال تعدی به ساکنان شرق  شمال شرق سوریه هستند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، ۱۳ خودروی زرهی آمریکا با حمایت دهها نفر از عناصر دموکراتیک، شامگاه دوشنبه (روز گذشته) روستای «خراب السویفات» واقع در شمال شرق الحسکه را محاصره کردند.

یکی از دهیاران روستاهای اطراف این روستای محاصره شده به اسپوتنیک گفت که عناصر کُرد و آمریکایی، همه مردان و جوانان روستا را بازداشت کرده و زنان و سالخوردگان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

وی خبر داد، این محاصره فقط یک روز پس از آن صورت گرفت که دو نفر از جوانان این روستا در برابر عناصر کُرد ایستادند و حاضر نشدند خود را به اردوگاههای جذب اجباری نیروی نظامی معرفی کنند و فرار کردند.

طی روزهای گذشته، نیروهای دموکراتیک و آمریکایی، حدود ۵۰۰ جوان را از مناطق تحت اشغال خود در استانهای الحسکه، رقه، دیرالزور و ریف حلب بازداشت کردند تا از آنان در عملیات نظامی علیه ترکیه و تروریستهای تحت حمایت این کشور در شمال سوریه استفاده کنند.

در همین ارتباط، منابع وابسته به عشایر دیرالزور خبر دادند که عناصر دموکراتیک به یکی از معبرهای واقع در رود فرات حمله کردند و با تیراندازی بی‌هدف، یک جوان را از پای درآوردند.

این معبر بین مناطق تحت اشغال عناصر دموکراتیک و ارتش سوریه در اطراف شهر «الشحیل» در شرق دیرالزور واقع شده است.

به گفته این منابع، ساکنان این منطقه که از قبیله «العکیدات» هستند، در برابر حملات عناصر دموکراتیک ایستادند و با آن مقابله کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای دموکراتیک و تروریستهای آمریکایی در شرق و شمال شرق سوریه شاهد ناامنی است. کما اینکه، ساکنان این مناطق نیز بارها بر اخراج عناصر آمریکایی تأکید کرده‌اند.                                                                                                            

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول