اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کسری 300 هزار میلیارد تومانی بودجه 1400

عضو هیات رئیسه مجلس ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸ در حالی که کمیسیون تلفیق، لایحه بودجه سال آینده را بررسی می‌کند را به نورافکنی تشبیه کرد که مسیر تصویب بودجه ۱۴۰۰ را روشن خواهد کرد.

کسری 300 هزار میلیارد تومانی بودجه 1400

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، روح‌الله متفکرآزاد عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  درباره ارائه گزارش تفریغ بودجه سال 98 یک ماه زودتر از سنوات گذشته و تاثیر آن بر بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق، اظهار داشت: از دیوان محاسبات برای ارائه گزارش تفریغ بودجه یک ماه زودتر از موعد قانونی تشکر می‌کنم چراکه در این گزارش، تصویر روشنی از وضعیت اجرای بودجه سال 98 به نمایندگان که در حال حاضر مشغول چکش‌کاری لایحه بودجه سال آینده هستند، ارائه می‌شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ارائه گزارش تفریغ بودجه سال 98 در حالی که کمیسیون تلفیق، لایحه بودجه سال آینده را بررسی می‌کند، به نورافکنی تشبیه کرد که مسیر تصویب بودجه 1400 را روشن خواهد کرد، افزود: از آنجا که حرف و حدیث‌های بسیاری درباره لایحه بودجه سال 1400 مطرح شده است، این گزارش به تدوین بودجه واقعی‌تر کمک می‌کند.

عضو هیات رئیسه مجلس درباره درآمدهای لایحه بودجه ۱۴۰۰، تصریح کرد: درآمدهای حاصل از فروش نفت، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، اوراق و ... در این لایحه با اما و اگرهای فراوانی همراه است؛ برخی کارشناسان کسری بودجه سال آینده را حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مصارف لایحه بودجه افزایش چشمگیری یافته است، ادامه داد: از آنجا که بخشی از این مصارف به سال‌های بعد منتقل می‌شود،  تورم رشد  و دولت‌های بعدی بدهکارتر شوند.

انتهای پیام/60001/ر/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول