اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

روایتی از دیدار با خانواده شهدای حادثه تشییع در کرمان؛ عاشقانه‌های دو شهید 11 ساله با حاج‌قاسم+تصاویر

متین و ابوالفضل دو شهید 11 ساله در حاشیه تشییع شهدای مقاومت در کرمان هستند که در حرکت مردمی دیدار مسؤولان با خانواده شهدای تشییع، همراهی‌شان کردیم. واگویه‌های دو مادر شهید و هم‌چنین دیگر خانواد‌ه شهدا را روایت می‌کنیم.

روایتی از دیدار با خانواده شهدای حادثه تشییع در کرمان؛ عاشقانه‌های دو شهید 11 ساله با حاج‌قاسم+تصاویر

خبرگزاری فارس - کرمان، محبوبه سعیدی؛ به همت قرارگاه مردمی خاتم‌الاوصیاء و در یک حرکت مردمی، مسئولان استان کرمان در آستانه فرارسیدن نخستین سالگرد شهدای حادثه تشییع شهدای مقاومت در استان کرمان با خانواده این شهدا دیدار کردند، سرکشی در استان کرمان با حضور مسئولان از 50 خانواده شهید این حادثه و همچنین 11 شهید در استان‌های دیگر توسط مسئولان استانی صورت گرفت.

یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان از سه خانواده شهید متین مشارقی، شهیده معصومه نوری، شهیده دنیا رحیمی و شهید ابوالفضل هاشمی‌نژاد از شهدای تشییع (فاطمیه) دیدار کرد، شهیده معصومه نوری و شهیده دنیا رحیمی، مادر و دختر  و از کشور افغانستان هستند.

موحد دراین دیدارها ضمن تسلیت به خانواده شهدا سلام رئیس قوه قضائیه آیت‌الله رئیسی را به آنها ابلاغ و اظهار کرد: ایشان با جدیت پیگیر امور خانواده شهدای این حادثه هستند.

 

وی گفت: در مراسم تشییع سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به دلیل حادثه‌ای که  اتفاق افتاد جمعی به شهادت رسیدند و مطالبه جدی خانواده‌ها این بود که این افراد شهید از طرف مقام معظم رهبری محسوب شوند که در روز چهلم شهادت سردار سلیمانی، رئیس قوه قضائیه در جمع خانواده‌های شهدا حضور پیدا کرده و صحبت‌های خانواده‌ها را شنیدند.

رئیس دادگستری استان کرمان گفت: آیت‌الله رئیسی بعد از مراسم چهلم سرادر سلیمانی به دیدار مقام معظم رهبری رفتند و توضیحاتی در این زمینه دادند و مقام معظم رهبری نیز این خانواده‌ها را مورد تفقد قرار دادند و شهادت آنها را به بنیاد شهید اعلام فرمودند.

وی افزود: خوشبختانه تشریفات قانونی طی شده و اکنون این عزیزان به عنوان شهید معرفی شدند و مایه افتخار ملت هستند.

موحد تاکید کرد: این شهیدان دلباختگان راه و مکتب حاج قاسم هستند و با حال شوریده و با نشاط، جانشان را کف دست گذاشتند و در این مراسم شرکت کردند و به درجه شریف شهادت نائل آمدند.

 

آرزوی متین 11 ساله همراهی با سردار بود/به آرزویش رسید

مادر شهید متین مشارقی «شهید دانش‌آموز 11 ساله حادثه» در حاشیه این دیداردر گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهارداشت: هم خوشحالم و هم ناراحتم که متین جان من توانسته در این راه شهید شود.

وی با اشاره به اینکه متین ۱۱ سال داشت، عنوان کرد: همواره آرزو داشت که همراه و هم‌قدم سردار باشد و به آرزویش رسید و خدا را شاکرم خداوند امانتی که دست من داده به خوبی تحویل دهم.

مادرشهید با گلایه از تاخیر در سنگ قبر فرزندش بیان داشت: از بنیاد شهید تشکر می‌کنم و یک درخواست دارم اگر امکانش باشد در قطعه‌ای که متین عزیزمان دفن شده دو مراز برای من و پدرش هم در نظر بگیرند.

نامه شهید متین مشارقی خطاب به سردار سلیمانی

بعد از شهادت حاج‌قاسم، معلم شهید متین مشارقی از دانش‌آموزان می‌خواهد دلنوشته‌ای برای سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بنویسند. متین 11 ساله قبل از شهادتش متن زیر را به نگارش در می‌آورد.

باعرض سلام و ادب و احترام خدمت شما سردار عزیز؛ صبح روز جمعه که چشم باز کردم خبر شهادت شما را شنیدم، خبری ناگوار و باورنکردنی، بیشتر از این ناراحتم که شما مهمان کشور عراق بودین ولی دولت عراق نتوانست رسم مهمانداری را به جا بیاورد. پدر عزیزم از اینکه دیگر در میان ما نیستی بسیار غمگینم و با بغضی در گلو می‌گویم که راه شما را ادامه خواهم داد. پدر مهربان و دلسوزم «روحت شاد و یادت تا ابد گرامی»

 

شهادت ابوالفضل 11 ساله‌ام در راه سردار سلیمانی برایم قوت قلب است

مادر شهید ابوالفضل هاشمی‌نژاد از دیگر شهدای تشییع نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت:  ابوالفضل ۱۱ سال سن داشت و بسیج بود، زمانی که متوجه شهادت حاج قاسم شد خیلی از لحاظ روحی به هم ریخت زیرا همیشه حاج‌قاسم را الگوی خود می‌دانست.

وی عنوان کرد: یک‌سال از شهادت ابوالفضل می‌گذرد و هنوز باور ندارم که ابوالفضل دیگر در بین ما نیست و نبودش برای ما خیلی سحت است.

 

مادر ابوالفضل: زمانی که فکر می‌کنم پسرم را در چه راهی از دست دادم و اسم شهید رویش گذاشته شده برای من قوت قلبی است.

 

مادر شهید تصریح کرد: مرگ حق است فرزند من می‌توانست در یک حادثه‌ای مثل تصادف جان خود را از دست بدهد اما اینکه در چه مسیری و راهی جان خود را از دست داده این برای من مادر یک عزت و بزرگی به همراه دارد که بگوییم در این مسیر شهید شده است.

همچنین سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز با چهار خانواده از شهدای حادثه تشییع شهدای مقاومت در شهر کرمان دیدار و گفت‌وگو کرد و اظهار داشت: شش اکیپ در شهر کرمان و در شهرستان‌های استان با خانواده شهدای تشییع دیدار می‌کنند.

وی بیان داشت: سرکشی از ۶۱ شهید حادثه تشیع در دستور کار قرار دارد که از این تعداد ۵۰ شهید در استان کرمان و ۱۱ شهید در سایر استان‌ها هستند، در شهرستان‌های استان نیز مسئولان از خانواده شهدای سرکشی کردند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: طبق نامه‌ای که ارسال کردیم از فرماندهان سپاه دیگر استان‌ها نیز که شهدای حادثه تشییع مربوط به آن استان هستند خواسته‌ایم از این خانواده‌ها شهدا سرکشی کنند.

 

فرزند و خواهر شهدای حادثه تشییع؛ غم سنگین است اما جز زیبایی در آن روز ندیدم

رضوان کریم‌آبادی دختر شهیده زهرا گوهری از شهدای حادثه تشییع در حاشیه این بازدید اظهار داشت: صبح روز تشییع ساعت ۷ صبح به سمت میدان آزادی حرکت کردیم و از گیت بازرسی رد شدیم و در کوچه دو شهید بهشتی ایستادیم و ساعت حدود 9 بود که از مادرم ساعت پرسیدم و حدود ۱۰ دقیقه بعد در مدت ۱۰ ثانیه جمعیت خیلی زیادی وارد خیابان شد و روی جمعیت حرکت می‌کردیم و روی پایمان نبودیم نفرات اولی که زمین افتادیم ما بودیم و بعد بقیه جمعیت روی ما افتادند.

وی گفت: آخرین چیزی که یادم می‌آید این بود که مادرم ذکر یا زهرا می‌گفت و خواهرم در آغوش مادر بود از من فاصله گرفتند و دیگر چیزی متوجه نشدم، انگار که خواب رفتم و بیدار شدم، ابتدا فکر می‌کردم حدود ۲۰ دقیقه اصلا نمی‌دانستم چه اتفاقی افتاده و با کمک نیروهای امدادی خواهرم به بیمارستان انتقال یافت اما خودم بالای سر مادرم ماندم و به او تنفس مصنوعی و ماساژ قلبی دادم اما قصد برگشت نداشت.

افتخار می‌کنم که دو عزیز خود را در راه حاج‌قاسم داده‌ایم، همانطور که حضرت زینب (ع) گفتند من چیزی جز زیبایی در کربلا ندیدم، من هم می‌خواهم بگویم آن روز که این اتفاق افتاد، من چیزی جز زیبایی ندیدم

 

کریم‌آبادی بیان داشت: زمانی که به بیمارستان رفتیم، آنجا خواهرم که ۱۲ سال سن داشت هم هر چه احیا کردند، برنگشت و به همراه مادرم شهید شد.

فرزند شهیده زهرا گوهری ادامه داد: روزی که حاج قاسم شهید شد انگار یک عزیزی از خانواده خودمان را از دست دادیم‌، مادرم و خواهرم گریه می‌کردند و روز قبل هر دو روزه بودند، مائده خواهرم همیشه مسجد می‌رفت و  روز قبل از شهادتش مسجد را جارو و شیشه‌ها را پاک کرد و می‌گفت: زائران حاج قاسم بیایند و در این مسجد اسکان بگیرند.

وی ابراز دشت: افتخار می‌کنم که دو عزیز خود را در راه حاج‌قاسم داده‌ایم، همانطور که حضرت زینب (ع) گفتند من چیزی جز زیبایی در کربلا ندیدم، من هم می‌خواهم بگویم آن روز که این اتفاق افتاد، من چیزی جز زیبایی ندیدم، درست است که این غم برای ما سنگین است و هر چه قدر می‌گذرد بیشتر می‌شود اما یک افتخار و دلگرمی است و مطمئن هستم حاج‌قاسم یک نگاه ویژه به ما دارد.

 

پدرمان در دوران دفاع مقدس و مادرمان هم در راه سردار شهید شد

دختر دیگر شهیده حادثه تشییع که پدرش نیز در دوران دفاع مقدس سال 68 در شلمچه به مقام شهادت نائل آمده بود در حاشیه این دیدار عنوان کرد: برای تمام ایران و جهان غم از دست دادن حاج‌قاسم سنگین و بزرگ بود، حاج‌قاسم سرداری بزرگ بود و جهانی بود و تمام مردم جهان برایش ناراحت بودند و غم نبود ایشان برای همه دردناک و سنگین است ولی غم از دست دادن مادری که هم پدر بود و هم مادر، تمام سرمایه و امید زندگی ما بود، هم سخت و سنگین است و هر چه می‌گذرد غم نبود حاج قاسم و مادرمان تازه و تازه‌تر می‌شود.

وی در روایت حادثه آن روز اظهار کرد: بعد از اینکه ماشین حامل پیکر سردار به حرکت درآمد موج عظیمی از جمعیت به راه افتاد و همه ما روی زمین افتادیم و بعد از چند دقیقه که توانستم بلند شوم، دیگر مادرم را ندیدم و بعد از چند ساعت متوجه شهادت ایشان شدم.

انتهای پیام/80018/ق/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول