اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فارس من| آلودگی قنات‌های شهر بن بر اثر فاضلاب صحت ندارد

فرماندار شهرستان بن با اشاره به اینکه نظرات در خصوص آلودگی قنات‌ها غیرکارشناسی است، گفت: در مسیر انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه که هنوز تکمیل نشده هیچ قنات و چشمه و چاهی وجود ندارد و این حجم از انشعاب فروخته شده بسیار جزیی است و مشکل فنی ندارد.

فارس من| آلودگی قنات‌های شهر بن بر اثر فاضلاب صحت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به دنبال ثبت سوژه «فاضلاب 20ساله شهر بن چهارمحال و بختیاری کی تکمیل می‌شود؟» در سامانه فارس من خبرنگار این رسانه موضوع را از فرماندار بن پیگیری کرده است.

کیانوش نادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد پیرامون مشکل فاضلاب و تصفیه‌خانه شهر بن گفت: از چندین سال گذشته لوله‌گذاری برای فاضلاب این شهر اجرا شد که با تخصیص اعتبارات تا بیش از 50 درصد این طرح پیشرفت داشته است.

فرماندار شهرستان بن افزود: پس از آن ساخت تصفیه‌خانه در خارج از شهر آغاز شد که برای انتقال لوله‌ها چند زمین کشاورزی درگیر می‌شد که با پرداخت خسارت مشکل برطرف شد و پیرو لوله‌گذاری مردم خواستار خرید انشعاب شدند.

نادری ادامه داد: با توجه به اینکه فاضلاب در شهر وارد چاه می‌شود و عمدتا سرریز و جدول و شهر را آلوده می‌کند، شرکت آب و فاضلاب برای انتقال این فاضلاب حدود 210 انشعاب را به فروش رساند تا آلودگی از سطح شهر خارج و به بیرون از شهر انتقال پیدا کند و بهداشت محیط شهر حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه نظرات غیرکارشناسی در مورد آلودگی وجود دارد، اظهار داشت: در مسیر انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه که هنوز تکمیل نشده هیچ قنات و چشمه و چاهی وجود ندارد و تنها یک سری مزارع در درازدره وجود دارد که این حجم از انشعاب فروخته شده بسیار جزیی است و مشکل فنی ندارد.

نادری با اشاره به جلسات متعدد با اداره آب و فاضلاب خاطرنشان کرد: با مناقصه‌ای که شرکت آب و فاضلاب انجام داده پیمانکار مشخص شده و در حال انجام کارهای اداری هستند تا تجهیزات خریداری و نصب شود و مشکل در اولین فرصت به صورت کامل برطرف شود.

انتهای پیام/3339/م

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول