اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

مردم با اتکا به تجربه ۹ دی مقدمات روی کار آمدن دولت جوان حزب‌اللهی را فراهم کنند

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه اعلام کرد: ملت ایران با اتکا به تجربه ۹ دی، با مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌تواند مقدمات روی کار آمدن دولت جوان حزب‌اللهی را فراهم کرده و عرصه را بر آنان که کشور را به مسیر وابستگی سوق می‌دهند تنگ کند.

مردم با اتکا به تجربه ۹ دی مقدمات روی کار آمدن دولت جوان حزب‌اللهی را فراهم کنند

به گزارش حوزه دانشگاهی خبرگزاری فارس، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی طی بیانیه‌ای به‌مناسبت سالروز ۹ دی اعلام کرد: ملت ایران با اتکا به تجربه ۹ دی، با مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌تواند مقدمات روی کار آمدن دولت جوان حزب‌اللهی را فراهم کرده و عرصه را بر آنان که با خطای محاسباتی، کشور را به مسیر وابستگی سوق می‌دهند تنگ کند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

رهبر انقلاب: «۹ دی روز تجلی قدرت خدا و حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب است و این حرکت مردم اتمام‌حجت برای همه است»

دنیاطلبان، دنیای خود را در کشتن حسین (ع) می‌دیدند. کینه‌ورزان، عقده‌های خود را با ارباً ارباً کردن علی‌اکبرها و بسیجیان تسکین می‌دادند و خشم نفسانی خود را با به آتش کشیدن خیمه‌ها و مساجد نشان می‌دادند. منکرین حق، زخم زدن با تیر سه شعبه، نیزه، سنگ، چوب و بمب دست‌ساز را حق خود می‌دانستند. بردگان نفس، آزادی را در هتک حرمت به شریف‌ترین آزادی‌خواه جهان یعنی امام حسین (ع) معنا می‌کردند.

خیانت کارانِ کوفه، مواجب‌بگیران آمریکا و همه‌ به ظاهر قدرتمندان جهان جمع شده بودند تا با تمام قدرت خود نور حق را خاموش کنند، غافل از اینکه  وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِه. یزیدان و خیانت‌کاران کوفه باید بدانند که کربلا یک بار برای همیشه بود و دیگر اتفاق نخواهد افتاد. بصیرت مردم انقلابی اجازه نمی‌‌دهد و نخواهد داد که با نیش‌های زهرآگین شما دوبار گزیده شود. مضحک‌ترین اشتباه این بود که مردم انقلابی جمهوری اسلامی ایران را با اهل کوفه یکی می‌پنداشتند. یوم‌الله ۹دی آب سردی بود که بر جسم و جان منافقان متوهم ریخته شد، تا بلکه آنان را از خواب شیرین بیدار کند و طعم واقعیات را به آنان بچشاند، هرچند که واقعیات به کام آنان تلخ باشد.

از دل حماسه ۹ دی وحدت ملی، عدالتخواهی، معنویت‌گرایی، حق‌طلبی و استکبار ستیزی نشأت می‌گیرد. مقاومت علیه ظلم، مقدس‌ترین تکلیف است که برای آن خون‌ها ریخته شده و همچنین خون دل‌ها خورده شده است.

این انقلاب نیز به برکت مقاومت یوم‌الله ۹ دی، مصداق خوبی برای تبیین و توصیف گفتمان مقاومت است. در بیان عظمت درخت تنومند مقاومت همین بس که خون مطهر سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی به پای آن ریخته شد. باکری‌ها، حججی‌ها و فخری‌زادهها به پای آن خون دادند. به پاس رشادت‌های آنان کوچه و خیابان به نام‌شان کردن کافی نیست، بلکه ادامه دادن مسیر آنان، یعنی مقاومت علیه ظلم برای تحقق عدالت و معنویت، سنجیده‌ترین و اثربخش‌ترین کار است.

با این حال برخی سخنها و کنش‌ها از جانب مسئولین شنیده و دیده می‌شود که در آن رنگ و بویی از مقاومت نیست. حرف‌هایی که عزت ملی را زیر سؤال می‌برد و پایه‌های مقاومت را سست می‌کند. گفتمانی که در آن ظلم‌پذیری جای خود را به ظلم‌ستیزی و ذلت، جای خود را به عزت داده است.

امروزه قراردادهای ننگینی همچون برجام نافرجام و معاهده‌هایی نظیر FATF، عرصه را برای گفتمان مقاومت تنگ کرده‌ است. آنان که غرب را عامل نجات مردم ایران می‌دانند، خواب نیستند بلکه خود را به خواب زده اند، چرا که دشمنی استکبار جهانی به زمامداری آمریکا، با ایران و اسلام امری است که برای همه آشکار است‌.

دولتمردان از آنجایی که خود برنامه‌ای برای معیشت مردم نداشته‌اند، تصمیمات خود را وابسته به اقدامات آمریکا و تروئیکای اروپا کرده‌اند، در واقع برای تأمین نان و آب مردم ناکارآمد بوده‌اند و از سر ناتوانی در مدیریت، آب خوردن مردم را هم به تصمیمات آمریکا گره زدهاند. دولت اگر اقدام جدی در راستای اصلاح ساختار بودجه انجام ندهد؛ یکی از وجوه گفتمان مقاومت که اقتصاد مقاومتی است مغفول خواهد ماند و اقتصاد نفتی نیز روز به روز حجیم‌تر خواهد شد.

بودجه ۱۴۰۰ که ریل‌گذاری اقتصادی یکساله کشور را دنبال می‌کند، با وابستگی شدید نفتی و بی‌توجهی به درآمدهای پایدار مالیاتی، عملاً این پیام را مخابره می‌کند که برای گشایش اقتصادی در سال آینده باید به دنبال مذاکره با غرب باشیم.

اکنون که برجام ثمری جز زیان و ذلت نداشته است؛ دولتمردان، آدرس ناکارآمدی خود را به واشنگتن دی‌سی حواله می‌دهند. جالب است که بیماریِ روحیِ غرب‌زدگی، اجازه نمی‌دهد که دور آمریکا را به عنوان دشمن قسم خورده ایران و اسلام خط بکشند و راه نجات خود و مردم را در دست‌های مشت کرده بایدن می‌بینند. این در حالی است که بایدن دشمنی خود را با ایران آشکارا کرده بود و با جسارت تمام از ترور سردار سلیمانی نیز حمایت می‎‌کرد.

در نخستین سالگرد شهادت و بدرقه باشکوه پیکر سردار سلیمانی باید به این نکته توجه نمود که اگر معاهده FATF  در سال گذشته به تصویب می‌رسید، ترور سردار سلیمانی کاملاً قانونی و بی‌شائبه بود. این نکته را باید دانست که تصویب دو لایحه باقی‌مانده FATF یعنی CFT و پالرمو علاوه بر اینکه امنیت ملی را خدشه‎‌دار می‎‌کند، تأثیری در روابط اقتصادی هم ندارد.

اخیراً نیز با تحریف واقعیت، قصد داشتند با گره زدن تصویب لوایح باقی‌مانده FATF به خرید واکسن کرونا، افکار عمومی را با خود همراه نمایند. این اقدامات در حالی است که وزیر بهداشت و رئیس بانک مرکزی گفتند که تحریم‌های FATF در خرید واکسن کرونا تأثیر چندانی ندارد. از طرفی سازوکار FATF، در مراودات بشردوستانه از جمله در حوزه بهداشت، محدودیتی اعمال نمی‎‌کند. دولت جمهوری اسلامی در سالگرد شهادت فرمانده سپاه قدس، به‌جای تلاش برای تحقق انتقام سخت و اخراج آمریکا از منطقه، از هیچ تلاشی برای تصویب معاهداتی که زمینه‌ساز برخورد با یاران شهید سلیمانی و نهادهای ملی و رسمی کشور است، فروگذاری نمی‌کند.

ملت ایران با اتکا به تجربه ۹ دی، با مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست‌جمهوری می‌تواند مقدمات روی کار آمدن دولت جوان حزب‌اللهی را فراهم نموده و عرصه را بر آنان که با خطای محاسباتی، کشور را به مسیر وابستگی سوق می‌دهند تنگ نماید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول