اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

«بصیرت» کارآمدترین پادزهر علیه فتنه و فتنه‌گران است

رئیس سازمان عقیدتی-سیاسی ارتش، بصیرت کارآمدترین پادزهر علیه فتنه دانست و چند دلیل فتنه‌گران جهت براندازی نظام در فتنه 88 را برشمرد.

«بصیرت» کارآمدترین پادزهر علیه فتنه و فتنه‌گران است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی-سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در سخنرانی نهم دی ماه شهر یاسوج با گرامیداشت دهه بصیرت و سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و اربعین شهادت شهید فخری‌زاده اظهار کرد: دی‌ماه به نماد بصیرت و مقاومت تبدیل شده اول از همه ۱۹ دی‌ماه سال ۵۶ است که توهینی به امام راحل شد و خروج خودجوش مردم قم از نقاط عطف نهضت بود و پس از آن رژیم ستمشاهی نتوانست بحران‌ها را مدیریت کند. 

وی در ادامه گفت: در ۹ دی سال ۸۸ در پی فتنه‌انگیزی فتنه‌گران؛ مردم به صورت خودجوش به خروش آمدند و در حمایت از امامین انقلاب و مقابله با شیطنت فتنه‌گران داخلی و خارجی به خروش آمده و تیر خلاص را شلیک کردند. 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز 9 دی قله بصیرت‌مداری ملت ایران است و برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد شد.

این مسوول در ارتش گفت: سومین مناسبت دیماه تشییع چند ده میلیونی از نماد مقاومت ایران است که در پی ترور این شهید عالی‌مقام توسط رئیس رژیم تروریستی امریکا رخ داد و این حوادث از دی ماه به عنوان نماد بصیرت و مقاومت ساخته است.

محمدحسنی گفت: بصیرت و مقاومت دو راهبرد نظام در برابر فتنه‌ها و مشکلات است بصیرت کارآمدترین پادزهر علیه فتنه و فتنه گران است به شرط این که بصیرت ورزی بهنگام باشد و به همین دلیل کسی نمی‌تواند این پرچم پیروزی و جهاد را حمل کند مگر این که صاحب بصیرت و صبر باشد و حق و ناحق را به درستی از هم تشخیص دهد.

وی ادامه داد: خدا نکند بصیرت ملتی قضا شود که ذلت و خواری آن ملت قطعی است و آن ملتی که به موقع حضور در صحنه پیدا کند عزت آن ملت تضمین شده است.

محمدحسنی خاطرنشان کرد: در تاریخ دوران‌هایی بوده که بصیرت ملت قضا شد و نمونه ان توابین بودند که در کربلا دیرهنگام آمدند و بصیرت آنها قضا شد، امام شهید شد و سپس به میدان رفتند اما همچنان بدهکار هستند چون بهنگام به صحنه نیامدند.

وی گفت: اما ملت ایران بصیرت خود را در اول وقت و زیبا به نمایش در آوردند و در ۹ دی خودجوش به میدان آمدند و فهمیدند که اگر امروز به میدان نیایند تاریخ را از دست می‌دهند و اکنون سرافرازترین ملت‌های دنیا محسوب می‌شوند. 

این مسوول در ارتش گفت: اما در این بین برخی خواص به خاطر قضا شدن بصیرت هم خودشان لطمه دیدند و هم به ملت لطمه وارد کردند.

وی در بخش دیگری از سخنرانی 9 دی در مصلای شهر یاسوج گفت: از مهم ترین ویژگی‌های بصیرت ملت ایران این بود که بهنگام نسخه فتنه‌گران را پیچیدند فتنه‌ای که ظاهر آن اعتراض و باطن آن براندازی بود و آمده بودند تا بساط انقلاب را جمع کنند و مردم با حضور بهنگام خود غریق نجات نظام از دست توطئه‌گران خارجی و فریب خوردگان داخلی شوند.

محمدحسنی گفت: این فتنه دنبال براندازی بود اما نسل نو شاید نداند که دلایل این که فتنه اعتراض نبود بلکه در راستای براندازی بود.

وی با ذکر برخی از دلایل و شواهد براندازی در فتنه 88 گفت: اعلان زودهنگام پیروزی در انتخابات توسط یکی از نامزدهای فتنه‌گر؛ همه می‌دانیم انتخابات در یک وقت قانونی آغاز و در یک وقت قانونی تمام می‌شود و به دلیل استقبال در برخی از شهرها تمدید می‌شود؛ آیا امکان دارد قبل از باز کردن صندوق‌ها قاطعانه بگوییم که من پیروز انتخابات هستم؟ آیا وسط روز که متصدیان در حال رای گیری هستند و مردم هم رای می‌دهند می‌توان خود را پیروز انتخابات دانست؟ بله؛ برای کسانی که علم غیب داشته باشند امکان پذیر است!.

محمدحسنی با بیان شواهدی دیگر از اهداف براندازی در فتنه 88 گفت: اما تا هنگامی که صندوق باز نشده و شمرده نشده یعنی شیطنت که در این انتخابات شیطنت صورت گرفت و هزینه روی دست مردم و کشور گذاشت. 

وی گفت: آن کسی که ادعای رای۳۰ میلیونی کرده بود و سجده شکر به جای آورده بود ادعای تقلب کرد و این ادعای تقلب را از یک سال قبل سر زبان‌ها داشتند و بعد از اتمام انتخابات مدعی تقلب و زیر سوال بردن اعتماد ملت به صداقت متصدیان برگزاری انتخابات کشور شدند این بزرگترین خیانت است که اعتماد مردم را زیر سوال ببریم و همین اقدام در راستای براندازی است.

محمدحسنی ادامه داد: شاهد بعدی شعارهای ساختار شکنانه علیه شخص ولایت فقیه وقتی در خیابان شعار می‌دهد در راستای براندازی است؛ شعار علیه اصل نظام که انتخابات را بهانه دانستند و شعار علی فلسطین و محور مقاومت هم کاملا در راستای براندازی بود و نه اعتراض. 

وی گفت: امام از سال ۴۲ آرمان آزادسازی فلسطین را سر می‌دادند و این‌ها شعار می‌دادند که مشکلات جهان اسلام به ما چه ربطی دارد در حالی که در اسلام نسبت به ظلم به مسلمانان «به ما چه» نداریم.

محمدحسنی ادامه داد: توهین به امام حسین (ع) ک در عاشورای ۸۸ به ساحت قدسی آن امام و هست و نیست و دار و ندار ما حرمت شکنی کردند توهین به امام و پاره کردن عکس ایشان و عدم تمکین در برابر بازشماری آرا بود که بنا شد ۱۰ درصد آرا را بازشماری کنند و معلوم شد اتفاق خاصی نیفتاده اما باز هم زیر بار نرفتند و درخواست ابطال انتخابات را کردند تا مشروعیت نظام زیر سوال برود. 

وی گفت: بهانه‌گیری برگزاری دوباره انتخابات و ذوق زدگی فتنه گران از کار دشمنان داخلی از دیگر شواهد براندازی فتنه 88 است اوبامایی که قبل از آن دست تسلیم بالا برده بود اما با فتنه ۸۸ اوباما هم دم درآورد و گفت که نمی‌توانیم در برابر این صدا بی‌تفاوت باشیم.

وی گفت: چطور صدای فتنه‌گر غارتگر را شنیدند اما صدای دفاع میلیونی ملت ایران در ۹ دی را نشنیدند این دو گانگی را چگونه می‌توان جمع کرد.

این مسوول در ارتش گفت: اما موضوع دوم در این دهه بحث مقاومت است راهبرد بصیرت منهای مقاومت به ثمره نهایی نمی‌رسد اگر به دنبال نتیجه بصیرت باشیم باید مقاوم و نشکن باشیم.

محمدحسنی افزود: مقاومت مکمل بصیرت است و هر کدام بدون دیگری موثر نیستند راهبرد در کنار هم بودن آن ها به حل مشکلات کمک می‌کند.

وی گفت: نماد مقاومت ملت ایران حاج قاسم است که ۴۰ سال مقاومت کرد و در این مدت هر جا که اسلام نیاز داشت آن جا بود. 

این مسوول در ارتش ادامه داد: به تجربه ثابت شده هم مقاومت و هم تسلیم هزینه دارد اما هزینه تسلیم نابود کننده است برای مثال در جهان عرب ۲ کشور داشتیم که یکی ایستاد و مقاومت کرد و اکنون هست و او که تسلیم شد و مقاومت نکرد اکنون نه خود و نه همسر و نه فرزند هست آن کسی که تسلیم شد و در برابر زیاده‌خواهی آمریکا فریب خورد قذافی بود که حتی دانشمندان خود را دست بسته تسلیم آمریکایی‌ها کرد اما اکنون جایی به اسم قبر و مزار قذافی روی زمین وجود ندارد که نتیجه تسلیم در برابر زور بود.

محمدحسنی در ادامه همین مبحث گفت: نمونه کسی که مقاومت کرد بشار اسد بود جنگ تا پشت کاخ بشار اسد آمد که حاج قاسم فرموده بود اگر بایستی و مردانه ایستادگی کنی پشت تو خواهیم ایستاد؛ یک جنگ جهانی علیه محور مقاومت و سوریه راه اندازی شد اما امروز هم بشار اسد و هم سوریه و امروز یکی از دژهای تسخیر ناپذیر و کابوس صهیونیست‌ها سوریه است. 

انتهای پیام/82009/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول