اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

فتنه 88 تهدیدی برای دشمنان و فرصتی برای نشان دادن اصالت انقلاب بود

سیاسیون کردستان معتقدند فتنه 88 تهدیدی برای دشمنان و فرصتی برای نشان دادن اصالت انقلاب بود چرا که وحدت ملی رخ نمایاند و فتنه‌گران به زباله‌دان تاریخ گسیل شدند.

فتنه 88 تهدیدی برای دشمنان و فرصتی برای نشان دادن اصالت انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حماسه عظیم 9 دی زمانی به اوج عظمت خود رسید که به تعبیر رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی، به برکت یاد حضرت سیدالشهدا(ع) و با همت، بصیرت، آگاهی و هوشیاری ملت بزرگ ایران اسلامی، بساط فتنه‌گران جمع شد.

فتنه 88 نبرد تنگاتنگ جبهه استکبار جهانی با انقلاب اسلامی بود که با همراهی برخی از کشورهای غربی و مرتجع عربی و رسانه‌های بیگانه، سفارتخانه‌‌های فتنه‌گر و جریان مدعی تقلب با کینه‌ای خاص از انقلاب، روند بی‌اعتمادی مردم نسبت به انتخابات و مبارزه با مردم‌سالاری دینی را در بستر کودتای مخملی دنبال می‌کردند.

به مناسبت سالروز این واقعه بزرگ و تحلیل آن، میزگردی با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کردستان، محرم وزیری دبیر شورای ائتلاف و سیدخالد حسینی دبیر حزب ایران زمین استان کردستان در دفتر خبرگزاری فارس استان برگزار شد که در ادامه می‌خوانید.

به‌طور کلی فتنه 88 و حماسه بزرگ 9 دی به چه دلایلی به‌وقوع پیوست؟

دولت‌های شرقی و غربی سناریونویسان فتنه 88

سادات: در 22 خردادماه سال 88 مردم با شرکت در انتخلبات حماسه عظیمی خلق کردند که از نظر میزان مشارکت در بعد از انقلاب می‌توان گفت بی‌نظیر بود و در عرصه بین‌المللی یک موفقیت بزرگ در برابر دشمنان نظام که به دنبال عدم حضور مردم در انتخابات بودند، محسوب می‌شد.

بعد از انتخابات که عده‌ای شکست خورده بودند با همراهی عده‌ای نفوذی داخلی، مفسدین و به پشتوانه نظام سلطه و نظام غرب و حتی شرق که سناریو نویسان اصلی این حادثه بودند، به بهانه تقلب در انتخابات یک شبهِ کودتای سیاسی را به راه انداختند.

حمله به ارگان‌ها و موسسات دولتی و هجوم به نیروهای انقلابی و در نهایت آتش‌زدن خیمه امام حسین (ع) در دهه محرم همان سال اتفاقاتی بود که فتنه‌گران به راه انداختند و در نهایت پس از وقوع این اتفاقات مقام معظم رهبری سخنرانی بزرگی انجام دادند و پس از آن مردم نیز که تا آن لحظه سکوت کرده بودند به تبعیت از فرمایشات رهبری حماسه‌ای را خلق کردند که به نام حماسه 9 دی و روز بصیرت نام گرفت.

در روز 9 دی سال 1388 بعد از شکل‌گیری انقلاب و تشییع امام راحل این بزرگترین حماسه‌ای بود که مردم در آن حصور داشتند و امروز که بیش از یک دهه از آن می‌گذرد ملت ایران همچنان با حضور حماسی سالانه خود در این روز با آرمان‌های امام راحل، رهبر انقلاب و شهدا تجدید بیعت می‌کنند.

فتنه 88 نقاب انقلابیون دروغین را برداشت

وزیری: به‌ طور کلی فتنه 88 تهدیدی تاریخی برای دشمنان و فرصتی بی‌نظیر برای به رخ کشاندن اصالت انقلاب به تمامی مکاتب و جریانات فکری دنیا بود و حادثه 9 دی یک فرصت مناسب برای مردم ولایتمداری بود که اصالت انقلاب خود را به دنیا نشان دهند و همه ما 8 ماه پرالتهاب سال 88 رو به‌یاد داریم و بی‌بصیرتی عده‌ای خواص را دیدیم که امتحان خود را در وفاداری به انقلاب بد پس دادند.

آن 8 ماه پر از التهاب و دلهره، رنگ، لعاب و نقاب را از چهره کسانی که خود را به دروغ انقلابی نشان می دادند برداشت و چهره ضدانقلابیون و افراد وابسته به عناصر بیگانه غرب و شرق را آشکار ساخت.

در همان ایام در روزهای عاشورا هتک حرمت به خیمه‌های سیدالشهدا رخ داد و این یک حادثه کوچک نبود و یک برنامه از پیش تعیین شده بود اما با وجود تبلیغات گسترده دشمنان و رسانه های آنان و بی‌بصیرتی نیروهای نفوذی داخلی آنان، یک جو نا امن اجتماعی راه افتاد و همه معاندان در تلاش بودند چهره انقلابی مروم ایران را مخدوش کنند.

در نهایت پس از سخنان رهبری و بصیرت کسانی که دل در گرو انقلاب و ولایت داشتند این فتنه خاموش شد و پس از 8 ماه مکاتب فکری مختلف که جزو گروه‌های معاند بودند و حتی موافقان جریان انقلاب اسلامی ایران از این حادثه عظیم تاریخی با به وقوع پیوشتن حماسه 9 دی درس‌های بزرگی گرفتند.

تشکیل چندین دولت در خارج از کشور بعد از فتنه 88

حسینی: ریشه شکل‌گیری 9 دی فتنه‌ای بود که چند سال پیش از به وقوع پیوستن فتنه 88 برای شکل‌گیری آن برنامه‌ریزی شده بود و دشمنان نظام طی چندین ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از یک سو اعلام کرده بودند که در انتخابات پیش‌رو تخلف و تقلب رخ می‌دهد و از یک سو اعلام می‌کردند که برنده انتخابات از همین الان مشخص است تا در صورت رد شدن هر کدام از این سناریوها بتوانند بر روی سناریوی دیگر برنامه‌های خود را پیش ببرند.

بر این اساس اگر همان افرادی که مدعی بودند که در برگزاری انتخابات تقلب شده، رای می آورند سناریوی دوم به راه می‌افتد و دشمن از این راه که از قبل از برگزاری انتخابات برنده معلوم شده است باز هم وارد گود می‌شدند و به نوعی فتنه باز هم اتفاق می‌افتاد.

دشمنان نظام و انقلاب در این ایام تنها به دنبال این بودند که بین مردم، نظام و مسئولان فاصله و تفرقه بیاندازند تا خودشان بتوانند به اهدافی که چندین سال بر روی آنها کار کرده بودند برسند که در نهایت نیز توانستند ناآرامی‌هایی را رقم بزنند و با حربه تقلب انتخاباتی آتش فتنه 88 را روشن کردند.

در طول 8 ماهی که از عمر فتنه 88 می‌گذشت در روزهای چهارم و پنجم دی ماه حوادثی اتفاق افتاد و به نیروی انقلابی و اماکن عمومی حمله و خسارات بسیاری وارد شد و در نهایت نیز در دهه محرم به خیمه‌های اباعبدالله هتک حرمت شکل گرفت و همین امر کافی بود تا ملت انقلابی دیگر سکوت را جایز ندانند.

در آن ایام حتی در خارج از کشور چند دولت به هوای اینکه کار نظام و جمهوری اسلامی تمام است تشکیل شد، غافل از اینکه بدنه نظام و انقلاب در دست مردمی بود که پای این نظام همیشه ایستاده‌اند و در روز 9 دی نیز این حماسه را رقم زند و اعلام کردند که صاحب این نظام و انقلاب ما هستیم و اجازه نمی‌دهیم که کسی به آن دست‌درازی کند.

بعد از ۹ دی ۸۸ تاکنون شاهد هستیم، عده‌ای سعی دارند این حماسه بزرگ را کم‌رنگ جلوه دهند و به نوعی به فراموشی سپرده شود، به ‌نظر شماها دلیل این موضوع چیست و برای جلوگیری از این اتفاق چه باید کرد؟

بصیرت، کلیدواژه حماسه 9 دی

سادات: کلید واژه جلوگیری از فراموشی حماسه 9 دی، بصیرت است و همه باید بر روی این کلمه کار کنند تا فراموش نشود و در این بین دشمن را نباید دست کم گرفت چرا که دشمن همواره به دنبال یک فرصت برای ضربه زدن به نظام است و تا یک نظام سکولار و توسری خور در ایران ایجاد نکنند دست بردار نیست و از سوی دیگر خطر خواص بی‌بصیرتی که قدرت‌طلب هستند و نقش آشکاری در وقوع این فته نیز داشته‌اند را نباید نادیده گرفت.

بصیرت ابعاد مختلفی دارد و برخی وقت‌ها اعتقادی است و همه در اتفاقات فتنه 88 دیدند که دیگر به مذهب شیعه و سنی کار ندارند بلکه به دنبال از بین بردن نظام اسلامی هستند و در کنار آن نیز بصیرت اقتصادی کشور را باید قوی کنیم تا در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم چرا که قدرت گرفتن اقتصاد داخلی می تواند در بحث قدرت بین‌المللی و جایگاه ایران اسلامی در میان کشورهای غربی و شرقی اثرگذار باشد.

بصیرت فرهنگی نیز یکی دیگر از ارکان و کلیدواژه‌های مقابله با فراموشی حماسه 9 دی است و با توجه به اینکه امروز دشمنان ما هجمه‌های فرهنگی را برای جوانان این مرز و بوم طراحی کرده و در حال اشاعه آنها در میان جامعه هستند، این می‌تواند زنگ خطری برای ما باشد و برای مقابله با این هجمه‌ها باید روشنگری بیشتری صورت گیرد.

در کنار این مسائل بصیرت سیاسی را نیز نباید فراموش کرد و باید بصیرت سیاسی خود را در مواجهه با دشمنان نظام، تقویت کنیم و همان طور که در حادثه 9 دی این اتفاق رقم خورد و مردم به موقع وارد عرصه شدند برای حفظ انقلاب رابطه عمیقی که بین مردم و رهبری وجود دارد را گوشزد کنیم.

توجه به ظرفیت جوانان راهکار استحکام پایه‌های انقلاب

وزیری: در شکل‌گیری مکتب نظام اسلامی پشتوانه دینی و مردمی وجود دارد و از این رو مسئولان نظام و دولت باید هر لحظه مراقب برخورد و رفتار خود و اطرافیانشان باشند تا مردم هر مشکلی که پیش می‌آید را پای انقلاب ننویسند چرا که این مسئله باعث فاصله گرفتن مردم از نظام و به‌دنبال آن فراموشی حوادثی بزرگ مانند حماسه 9 دی رقم می‌خورد.

از سال 88 و 9 دی مواضع رهبری در مواجهه با حوادث سیاسی و اجتماعی کشور روشن شده و سال‌هاست که بر توجه مسئولان نسبت به بهره گرفتن از بزرگترین سرمایه های داخلی و ظرفیت کشور که همان نیروی انسانی جوان هستد، تاکید کرده‌اند چرا که اگر نظام ما و انقلاب ما جوانان و نسل‌های آینده کشور را پذیرا باشد بدون شک همین جوانان در صحنه‌های مختلف نمی‌گذارند پشت انقلاب خالی شود و همیشه در صف مقابله با دشمنان نظام اسلامی خواهند ایستاد.

در بیانیه گام دوم، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی توجه خاصی به ظرفیت جوانان و نخبه پروری داشته‌اند و شخصیت های بزرگی که در طول این 40 سال که از عمر انقلاب می‌گذرد به واسطه همین توجهات رشد کرده‌اند که نمونه بارز آنها سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که حاصل همین تفکر انقلابی بوده که امروز به یک اسطوره تبدیل می شود به‌طوری که در مراسم تشییع پیکر وی می‌بینیم که چه نظامیان و چه غیر نظامیان حضور دارند و همین توجه به نیروی جوانی در آینده نیز می‌تواند اسطوره‌هایی را تربیت کند که مانع از فراموشی اتفاقات بزرگی مانند حماسه 9 دی شوند.

زنده نگه داشتن واقعه 9 دی تکلیف است

حسینی: واقعه 9 دی سال 88 به معنای واقعی کلمه یوم الله است، ولی شیاطین، استکبار و ایادی آن در تلاش برای به فراموشی سپردن این حماسه بزرگ تاریخی هستند و همه باید بدانند که 9 دی یک رخداد طبیعی و معمولی نبود و زنده نگه داشتن آن یک تکلیف است.

این روز روز شکوه و عظمت و نماد وحدت ملت عاشورایی ایران حول محور ولایت بود و امروز در شرایطی که بدخواهان انقلاب قصد پاک کردن خاطره این حماسه را از اذهان دارند، وظیه داریم این روز حماسی را به نسل جدید و آینده یادآوری کنیم.

دشمنان سعی دارند با کم‌رنگ کردن حماسه 9 دی و فراموش شدن آن در فکر مردم، تفکرات فاسد خود را در اذهان جایگزین کنند و تمام تلاش خود را برای کمرنگ شدن آن به کار گرفته‌اند.

فارس: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های‌شان از وقوع فتنه‌هایی بزرگ‌تر از فتنه سال 88 صحبت کرده‌اند، 

تقویت روحیه انقلابی مانع وقوع فتنه‌های جدید

سادات: خود فتنه 88 پیچیدگی‌های بسیاری داشت و تنها در موسوی و کروبی خلاصه نمی‌شد بلکه 17 سفارتخانه خارجی در شکل‌گیری حوادث آن سال نقش داشتند و امروز نیز پس از گذشت یک دهه دشمنان نظام و انقلاب هیچ‌گاه دست بردار نیستند و همواره به دنبال به چالش کشیدن انقلاب و نظام هستند و امروز نیز که در حال صادر کردن انقلاب و تفکرات انقلابی به دنیا هستیم باید منتظر فتنه‌های بزرگتری نسبت به سال 88 باشیم.

برای مقابله با شکل‌گیری فتنه‌های جدید در گام اول باید تلاش کنیم جهل جامعه را کاهش دهیم تا دشمنان نتوانند از این فرصت به سود خود بهره بگیرند و در گام دوم روحیه انقلابی‌گری را باید تقویت کنیم و در روزی که تنها گفتمان سازش و مقاومت پیش روی ماست همه زیر چتر گفتمان مقاومت قرار گیریم و از وقوع فتنه‌های جدید پیشگیری کنیم.

اصل نظام هدف دشمنان انقلاب

وزیری: وجه مشترک تمام فتنه‌هایی که بعد از پیروزی انقلاب تا امروز شاهد آنها بوده ایم، هدف قرار دادن اصل نظامی است که بر پایه ولایت بنا شده چرا که دشمنان ما با تمامیت ایران کاری ندارند بلکه با نظام جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند و از همین رو همواره به دنبال راه انداختن فتنه و آشوب در کشور به هر بهانه‌ای هستند و رهبر انقلاب نیز همین هشدار را داده‌اند که به واسطه اتفاقات بزرگ دیگری مانند انتخابات پیش رو باز هم شاهد ایجاد فتنه از طرف دشمنان خواهیم بود.

اگر خوب به تاکتیک‌های دشمن نگاه کنیم می‌بینیم که تهدیدی که امروز دشمنان برای به زانو درآوردن نظام ما به کار گرفته اند، تهاجم فرهنگی است و باور و اعتقاد مردم را هدف قرار داده اند چرا که می‌دانند ملت ما ملتی ولایت‌مدار هستند که در همه شرایط در نهایت از سخنان رهبر انقلاب پیروی کرده و از همین رو به دنبال ایجاد فتنه‌های جدید برای فاصله انداختن بین مردم و ولایت هستند.

در کنار توطئه‌هایی که دشمنان ما در حال به راه انداختن آنها هستند، می‌بینیم که ولنگاری های مدیریتی نیز در کشور کشور گسترش یافته و به نوعی بی‌مسئولیتی و بی‌بصیرتی برخی از مسئولان به خوبی قابل مشاهده است و این خود می‌تواند فتنه‌ای از سوی دشمنان نفوذی در نظام باشد تا از این راه دستاوردهای انقلاب و نظام را زیر سوال برده و مردم را نسبت به آنها بی‌اعتماد کنند.

متاسفانه عامه مردم عادت دارند آنچه را که در عملکرد دولت‌های مختلف اتفاق می‌افتد را به سیاست‌های حاکمیتی ربط دهند در حالی که اینگونه نیست و تفکرات نظام حاکمیتی و نظام مدیریتی کاملا با هم متفاوت است و این بی‌اعتمادی به راحتی از سوی عده‌ای خود فروخته داخلی تحقق یافته که خود نشانه بارز یک فتنه است.

وقتی که به اعتماد مردم نسبت به نظام حاکمیتی خدشه وارد شود و مطالبادت مردمی توسط مسئولان بلند پایه کشور نادیده گرفته شود، مردم نیز تمام آمال و آرزوهای خود را در خارج از مرزهاس کشور می‌بینند که این بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام حاکمیتی خود فتنه‌ای بزرگ محسوب می شود.

نفوذی‌های دشمن عامل فتنه 88

حسینی: به نظر بنده تاکید رهبری در رابطه با فتنه‌های بعد از سال 88 بر برگزاری انتخابات آینده و بعد از آن بوده چرا که دشمنان سعی دارند بگویند که این انتخابات نیز مانند انتخابات سال 88 مخدوش است و یا تقلب در آن رخ داده و یا اینکه نتیجه انتخابات از پیش تعیین شده است تا مردم را از پای صندوق آمدن و رای دادن منصرف کنند که این یک فتنه می‌تواند باشد.

حتی می‌بینیم در اواخر کار دولت احمدی‌نژاد کسانی که در صدر مسئولیت قرار داشتند نیز با نظام زاویه پیدا کردند و ناخواسته بازیچه عوامل نفوذی شدند که از سوی دشمنان به بدنه نظام مدیریتی رسوخ پیدا کرده بودند و همین امر می‌توانست عامل وقوع یک فتنه جدید باشد اما با سخنرانی رهبری در آن زمان، تمام این حربه‌ها نیز، شناسایی و نقشه دشمن نقش برآب شد.

مذاکره با غرب، امضای برجام، مذاکرات با دولت‌های عربی که عامل دست نشانده دولت‌های غربی بودند، درز پیدا کردن اطلاعات محرمانه داخلی به خارج از کشور که باعث شد تحریم‌های دشمنان بر اساس این اطلاعات وضع شود و همچنین ناکارآمدی تعدادی از مدیران و سر کار نبودن هر کس در جایگاه خود فتنه‌ای است که از سوی دشمنان ما به وقوع پیوست و در کل می‌توان گفت هر کاری که به نظام و مردم آسیب برساند، فتنه است که از دیدگاه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران پنهان نبوده است.

انتهای پیام/2330/75/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول