اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ترخیص ۱۰۸۳ دستگاه موتورسیکلت رسوبی در استان مرکزی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی از ترخیص یک هزار و ۸۳ دستگاه موتورسیکلت توقیفی از زمان اجرای طرح ویژه ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی از پارکینگ‌های استان خبر داد و گفت: مالکان موتورسیکلت‌های توقیفی، کار ترخیص وسیله نقلیه خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

ترخیص ۱۰۸۳ دستگاه موتورسیکلت رسوبی در استان مرکزی

سید علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: به منظور پیشگیری از ضرر و زیان اموال مردم در پارکینگ‌ها، طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی از ۱۷ آبان ماه آغاز و با ایجاد شرایط تسهیلی اقدام به ترخیص این موتورسیکلت‌ها می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای آغاز این طرح تاکنون یک هزار و ۸۳ دستگاه موتورسیکلت رسوبی ترخیص شده است، اظهار داشت: مدت‌زمان اجرای این طرح ویژه ترخیص موتورسیکلت‌ها به مدت ۲ ماه در استان اجرایی می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی یادآور شد: مالکان موتورسیکلت‌ها و یا نمایندگان قانونی آن‌ها می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ با ارائه مدارک مالکیت شامل کارت ملی، سند(برگ سبز) موتورسیکلت، کارت مشخصات موتورسیکلت و ارائه قبض رسید پارکینگ نسبت به ترخیص موتورسیکلت خود اقدام کنند.

حسینی یادآور شد: متصرفان موتورسیکلت‌ها نیز می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس+10 با همراه داشتن اصل کارت ملی، قبض رسید پارکینگ، اسناد مالکیت موتورسیکلت، برگ سبز، کارت موتورسیکلت، سند کارخانه سازنده و کارت بانکی به نام خود پس از تکمیل فرم تعهد عدم کشف فساد نسبت به ترخیص موتورسیکلت اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح ویژه ۳۰ درصد از هزینه‌های پارکینگ نیز مورد بخشودگی قرار گرفته،‌ بیان داشت: با تمهیداتی که در این طرح در نظر گرفته شده است، علاوه بر این امتیاز،‌هزینه نگهداری در پارکینگ‌ها برابر تعرفه سال ۹۴ محاسبه خواهد شد و همچنین امکان پرداخت خلافی به صورت تقسیط وجود داشته و جرائمی که به علت دیرکرد دو برابر شده‌اند مورد بخشودگی واقع می‌شوند.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی با اشاره به اینکه شهروندان بهتر است به منظور پیشگیری از هرگونه ازدحام با توجه به بیماری کرونا در سطح جامعه، ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی خود را به روزهای پایانی موکول نکنند اضافه کرد: در صورت فقدان بیمه‌نامه شخص ثالث، گواهینامه و یا پلاک موتورسیکلت با اخذ تعهد نسبت به ترخیص اقدام خواهد شد و موتورسیکلت‌هایی که توسط یگان‌های دیگر یا بنا به دستور مقام قضایی توقیف شده، ابتدا می‌بایست از همان مرجع رفع توقیف شوند تا از مزایای طرح مزبور بهره‌مند شوند.

حسینی با تأکید بر بهره‌گیری افراد از تسهیلات ویژه برای ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی تا پایان مهلت تعیین‌شده افزود: زمانی که افراد به پلیس +۱۰ مراجعه می‌کنند، موضوع ترخیص این موتورسیکلت‌ها از طریق سیستمی برای تأیید به ستاد ترخیص پلیس راهور استان مرکزی ارسال شده و سپس ترخیص این موتورسیکلت‌ها انجام خواهد شد و همچنین اگر در هنگام انجام فرایند ترخیص، مدارک موتورسیکلت دارای نقص باشد، از طریق پلیس +۱۰ به مراجعین اعلام خواهد شد تا در کوتاه‌ترین زمان به ستاد ترخیص راهور مراجعه و مدارک خود را تکمیل و یا نسبت به رفع نقص آن اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول