اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

‌جزئیات جست‌وجوی خدمه شناور خوارزم و پیدا شدن 2 جسد‌/ اعزام پهپاد سپاه به منطقه ‌

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن تشریح آخرین جزئیات جست‌و‌جو و نجات خدمه شناور غرق شده خوارزم، گفت: دومین جسد هم مربوط به خدمه این کشتی یافته شد که یکی از آنها احراز هویت شده است.

‌جزئیات جست‌وجوی خدمه شناور خوارزم و پیدا شدن 2 جسد‌/ اعزام پهپاد سپاه به منطقه ‌

اسماعیل مکی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین فعالیت‌ها بابت جست‌وجوی 7 خدمه کشتی غرق شده خوارزم، توضیح داد: جسد 2 نفر از خدمه این کشتی تاکنون یافته شده است‌، یکی از اجساد‌ احراز هویت شد که متعلق به «یاسر مانع بوحمیدی» است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: عملیات جست‌وجو و نجات برای پنج خدمه دیگر لندینگ کرافت خوارزم ادامه دارد.

* اعزام تیم جدید غواصی به منطقه برای یافتن خدمه

وی درباره فعالیت‌هایی که تاکنون در حوزه جست و جو و نجات انجام شده است، بیان کرد‌: در خصوص ادامه عملیات جست‌وجو و نجات سایر مفقودان شناور خوارزم، ‌اعزام شناور ناجی 15 همراه با تیم غواصی به منطقه جهت کمک به عملیات غواصی در منطقه قابل ذکر است، عملیات غواصی در منطقه در حال انجام است ولی‌ به هر حال غواصان پس از مدتی خسته می‌شوند که نیروی جدید جایگزین می‌شود.

مکی‌زاده از اعزام شناور ناجی 12 جهت جست‌وجو در مسیرهای احتمالی خبر داد و گفت: وقتی یک پیکر در منطقه‌ای یافت می‌شود حساسیت تیم جست‌وجو نجات برای افزایش جست‌وجو در آن منطقه بیشتر می‌شود و ناجی‌های مناطق دیگر را به این منطقه فرا می‌خوانند. به هر حال احتمال دارد این خدمه در کنار هم بوده باشند. 

* اعزام پهپاد و شناور نیروی دریایی سپاه به منطقه غرق کشتی‌

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اعزام مجدد پهپاد توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران به منطقه خبر داد و عنوان کرد: همچنین چهار فروند شناور سبک نیروی دریایی سپاه جهت عملیات در منطقه اعزام شده است.

مکی‌زاده با تأکید بر اینکه مشارکت همیاران ناجی جزایر هرمز، لارک و هنگام برای پایش ساحلی منطقه انجام شده است، گفت: امکان دارد آب اجساد این خدمه را به ساحل آورده باشد که شناورهای سبک در نوار ساحلی جست‌وجو می‌کنند تا اجساد احتمالی یافته شود، آب پس از 2 الی 3 روز اجساد غرق‌شدگان را پس می‌زند.

* علل وقوع سانحه در دست بررسی است/ تمرکز بر 2 عامل احتمالی

وی درباره علل‌ وقوع این حادثه گفت: علل بروز حادثه توسط تیم سوانح دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حال بررسی است اما 2 احتمال قوی «شرایط نامساعد جوی» و «خیز کالا به یک سمت شناور و در نتیجه واژگونی آن» به عنوان 2 احتمال قوی‌تر مطرح است.

به گزارش فارس، ساعت 18:30 روز 5 دی‌ماه پیامی مبنی بر آبگرفتگی یک فروند شناور لندینگ کرافت در موقعیت جنوب شرق جزیره لارک از رله رادیویی کشتی عبوری در تنگه هرمز به مرکز جست‌وجو نجات دریایی استان هرمزگان مخابره شد.

این شناور هفت خدمه داشت که 6 نفر آن ایرانی و یک نفر تبعه کشور هندوستان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول