اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

چین: داستان‌سرایی آمریکا درباره سین‌کیانگ «دروغ قرن» است

سخنگوی وزارت خارجه چین اتهام‌زنی واشنگتن علیه پکن درباره وضعیت مردم در منطقه «سین‌کیانگ» را محکوم کرد و آن را «دروغ قرن» نامید.

چین: داستان‌سرایی آمریکا درباره سین‌کیانگ «دروغ قرن» است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در ارتباط با اتهام‌زنی واشنگتن علیه پکن در خصوص منطقه «سین‌کیانگ» گفت اطلاعات نادرستی که ساخته و پرداخته برخی از سیاستمداران ضد چین در آمریکاست، «دروغ قرن» بوده است. وی افزود چین با قاطعیت با این دروغ‌پراکنی مخالف است و به شدت آن را محکوم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «شینهوا»، ژائو این اظهارات را در واکنش به بازنشر توییت‌های وزارت خارجه آمریکا از سوی سفارت واشنگتن در پکن بیان کرد. در این توییت‌ها وزارت خارجه آمریکا در ادامه اتهام‌زنی علیه حزب کمونیست چین، مدعی شده بیش از یک میلیون مسلمان اویغور در اردوگاه‌های منطقه سین‌کیانگ در بازداشت هستند.

ژائو در ادامه گفت مقامات دیپلماتیک ایالات متحده تحت تاثیر برخی از سیاستمداران ضد چین حقایق را نادیده گرفتند، شایعه ساختند و بارها اطلاعات نادرست درباره سین‌کیانگ منتشر کردند.

وی افزود: چین مخالفت قاطع خود را در قبال چنین اقداماتی بیان و آن‌ها را به شدت محکوم می‌کند.

این دیپلمات چینی گفت سیاستمداران و مقامات آمریکایی باید به جای انتشار اطلاعات غلط و گمراه کردن جامعه بین‌المللی، از طریق بسیاری از کانال‌ها از جمله کنفرانس مطبوعاتی که هفته گذشته در پکن برگزار شد به حقایق در این خصوص پی ببرند.

وی گفت: با ثبات اجتماعی، توسعه اقتصادی، هماهنگی مذهبی و بهبود معیشت در منطقه خودمختار اویغور سین‌کیانگ‌، مردم از همه گروه‌های قومی از جمله مردم اویغور ، زندگی مرفه و شادی را در آنجا دارند.

او در ادامه در اشاره به یک نظرسنجی که نشان می‌دهد ۷۵ درصد مسلمان آمریکا معتقدند علیه جامعه مسلمان در این کشور تبعیض زیادی وجود دارد، گفت تبعیض نژادی سیستماتیک و خشونت پلیس را می توان در سیستم‌های قضایی و اجرای قانون ایالات متحده یافت.

وی گفت: طبق آمارهای رسمی آمریکا، تنها در فلوریدا بیش از یک میلیون نفر بعد از آغاز همه‌گیری کرونا برای دریافت مزایای بیکاری صف بستند.

ژائو از سفارت واشنگتن در پکن هم خواست تا به جای انتشار اطلاعات نادرست و حمله و افترا به چین، که باعث بیزاری و خشم مردم در چین می‌شود، مسئولیت خود را در زمینه ارتقا روابط دوجانبه و دوستی بین مردم آمریکا و چین انجام دهد.

وی در پایان گفت: دولت ایالات متحده باید از انتشار ویروس سیاسی و استفاده از مسائل مربوط به سین‌کیانگ برای دخالت در امور داخلی چین خودداری کند و بر حل مشکلات خود مانند محافظت از جان آمریکایی‌ها و حفاظت از حقوق بشر در آمریکا از جمله اقلیت‌ها تمرکز داشته باشد.

پیشتر نمایندگی چین در سازمان ملل متحد در واکنش به اتهام‌زنی‌های مکرر آمریکا در این نهاد، دروغگویی را عادت واشنگتن خوانده بود.

آمریکایی‌ها از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ، تقابل و تنش با چین را به طور بی‌سابقه‌ای افزایش داده‌اند. آمریکا که وارد جنگ تجاری با چین شده، از یک سو جدایی‌طلبان هنگ‌کنگی و تایوانی را تحت حمایت قرار داده و از یک سو پکن را در شیوع ویروس کرونا در جهان مقصر می‌داند و به بهانه‌های مختلف سعی در مداخله در امور داخلی چین دارد. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول