اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

سند تحول چگونه اطاله دادرسی را زمین می‌زند؟+موشن‌گرافیک

در سند تحول قوه قضاییه که اخیرا توسط رییس قوه قضاییه اخیرا ابلاغ شده است یکی از اشکالاتی که قرار است اصلاح شود مساله اطاله دادرسی است.

سند تحول چگونه اطاله دادرسی را زمین می‌زند؟+موشن‌گرافیک

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، مسیر تحول قضائی بر اساس برنامه‌ای آغاز شد که آیت‌الله رییسی قبل از تصدی سمت ریاست دستگاه قضا آن را خدمت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ارائه و با موافقت و استقبال ایشان نسبت به مفاد این برنامه، تحولات وارد بخش اجرایی گردید.

اما در طول یک سال و هشت ماه گذشته بر اساس تجربه‌های مدیریتی، اقتضائات اجرایی و همچنین مشاوره‌هایی که از متخصصان و کارشناسان داخل و خارج از بدنه دستگاه قضائی گرفته شده است، این برنامه‌ی تحولی ارتقاء یافته و هم اکنون نسخه ویرایش شده‌ی آن توسط رییس دستگاه قضا و تحت عنوان «سند تحول قضائی» ابلاغ گردید.

همچنین محمدمهدی اسماعیلی، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران که در ویرایش و نگارش سند تحول نقش‌آفرینی کرده‌است گفت: نسخه ویرایش یافته سند تحول، برنامه‌ای دقیق، تیز، اجرایی و کاربردی است؛ به تعبیری در این سند شما یقه خود را به دست افکار عمومی می‌دهید و افکار عمومی با این سند می‌تواند در بخش‌های مختلف مطالبه کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی غضنفر آبادی، رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس نیز  در این رابطه گفت: به‌واسطه سند تحول قضائی شاهد کاهش جرائم خواهیم بود و هزینه و زمان دادرسی کمتر می‌شود. با این سند یک دستگاه عدلیه چابک و خوب و قابل‌اعتماد در سال‌های آتی خواهیم داشت.

 در سند تحول قوه قضاییه که اخیرا توسط رییس قوه قضاییه اخیرا ابلاغ شده است یکی از اشکالاتی که قرار است اصلاح شود مساله اطاله دادرسی است.

در موشن‌گرافیک زیر که توسط خبرگزاری میزان تهیه و منتشر شده است، نحوه کاهش اطاله دادرسی توسط سند تحول قوه قضائیه را مشاهده می‌کنید.

 


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول