اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

صدای بلند چرخ تولید در سیرجان/از رونق تولید لوازم خانگی تا 550 فرصت شغلی جدید

شتاب گرفتن در بومی‌سازی، انگیزه‌ای برای رونق تولید لوازم خانگی در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان شده و هم‌اکنون این منطقه در تدارک تولید سه محصول جدید دیگر است و حالا صدای چرخ دنده‌های تولید و اشتغال بلندتر از قبل به گوش می‌رسد.

صدای بلند چرخ تولید در سیرجان/از رونق تولید لوازم خانگی تا 550 فرصت شغلی جدید

 به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، شتاب گرفتن در بومی‌سازی، انگیزه‌ای برای رونق تولید لوازم خانگی در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان شده و هم‌اکنون این منطقه در تدارک تولید سه محصول جدید دیگر است و نه تنها تحریم‌ها بلکه بحران کرونا هم نتوانست به تلاش و تولید صدمه بزند و یا کاهش دهد و حالا صدای چرخ دنده‌های تولید و اشتغال بلندتر از قبل به گوش می‌رسد.

کارخانه تولید تلویزیون و یخچال در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان با استفاده از دانش بومی و توان جوانان و مهندسان بومی و بدون وابستگی، بخش عظیمی از نیاز کشور را تامین می‌کند.

 

 نگذاشتیم چرخ‌های تولید از حرکت باز ایستد 

مدیر این کارخانه می‌گوید: اکنون صنعت و تکنولوژی بومی را در اختیار داریم و 40 درصد از نیاز کشور در تولیدات را تامین می‌کنیم و امسال در سال جهش تولید ضمن افزایش ظرفیت تولید اشتغال را نیز از 300 نفر به 500 نفر افزایش یافته است.

وی افزود: امسال نیز موفق شدیم 3 خط جدید گوشی‌های همراه، یارانه بدون کیس و مانیتورهای تلویزیونی را به خط تولید برسانیم و در سال جهش تولید نگذاشتیم چرخ‌های تولید از حرکت باز ایستد و محصولات تولیدی هم از لحاظ کیفیت مطابق با استانداردهای جهانی و بالاتر است.

احمدی اضافه کرد: در راستای توجه به زحمات کادر درمانی کشور و پرستاران بیمارستان‌ها در ایام کرونا و با تصویب هیئت مدیره شرکت به 40 بیمارستان در مناطق مختلف و سیرجان به قید قرعه از محصولات تولیدی اهدا کردیم و تمام پرستاران کشور هم می‌توانند از 10 در صد تخفیف محصولات ما در دوران کرونا برخوردار شوند.

 

550 فرصت شغلی جدید در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان

سهراب بهاءالدینی فرماندار سیرجان اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی سیرجان اولین منطقه ویژه اقتصادی کشور است که در سال 1372  تاسیس شد و هم‌اکنون دارای 40 کارخانه و شرکت تولیدی و صنعتی فعال است که برای بیش از 2هزار و 200 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی افزود: امسال در همین منطقه 550 نفر فرصت شغلی جدید داشتیم و همین کارخانه با سرمایه‌گذاری و مشارکت طرف‌های خارجی اداره می‌شد که امروز مهندسان بومی و جوانان خودمان کار را به دست گرفتند و بهتر از قبل تولید و تامین بازار کشور را دارند.

 آرزو صالحی یکی از مهندسان متخصص این شرکت است که می‌گوید: در این مجموعه 80 نفر از جوانان مشغول به‌کار شدند که هم اشتغالزایی مفید داشتیم و هم بخش عظیمی از وابستگی‌مان به خارج را کاهش دادیم و امروز همه ما احساس رضایت می‌کنیم که به کشور خدمت می‌کنیم.

 

کرونا نتوانست خللی در تولید داشته باشد

محمد شهسواری یکی دیگر از مسئولان این شرکت نیز ابراز کرد: برای سلامتی مجموعه کارگران و مهندسان در ایام کرونا تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی دقیق اجرا می‌شود و شیوع این بیماری در این مجموعه کارخانه به صفر رسید یا در مجموعه‌ای به این عظمت کمتر بود و هر روز  تست‌های لازم از دست‌اندرکاران و کارگران گرفته می‌شد و بر همین اساس این بیماری نتوانست خللی در تولید کارخانه داشته باشد.

اما در خط تولید که ورودش هم سخت است و باید با حفظ همه دستورالعمل‌های بهداشتی و الکترونیکی و مهندسی باشد، گذری زدیم تا بتوانیم گزارش تکمیلی داشته باشیم که این جوانان در گفت‌وگو با ما ضمن ابراز خوشحالی از اینکه به کشور و مردم خدمت می‌کنند، اشتغال را دغدغه همیشگی خود می‌دانستند که امروز به برکت جهش و رونق تولید دارای شغل مناسب برای تامین اقتصاد خانوار خود شده‌اند.

البته مهندسان این شرکت و کارخانه هم در گفت‌وگوهایی اظهار کردند: با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات داخلی و خارجی مانند کرونا و تحریم، امسال همه ما مسؤولیت داریم شعار جهش تولید را محقق کنیم و باید امسال حرکت ما در عرصه تولید بهتر از سال‌های قبل باشد.

به گزارش فارس، رشد تولید این محصولات و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در شرایطی اتفاق افتاده که در برخی موارد به دلیل تداوم تحریم‌ها و شیوع کرونا، مشکلاتی وجود داشت که عزم و اراده، تلاش و پشتکار، تولید را متوقف نکرد بلکه افزایش هم داد.

انتهای پیام/80015/ب/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول