اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بساط فتنه‌گران در 9 دی برچیده شد/ رسانه‌های معاند در بزرگنمایی طرفداران فتنه نقش بسزایی داشتند

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بساط فتنه‌گران در نهم دی برچیده شد، گفت: فتنه به معنی امتحان و آزمایش است در فتنه ها حق و باطل باهم درآمیخته می گردد و فقط با بصیرت می توان سره از ناصره را تشخیص داد.

بساط فتنه‌گران در 9 دی برچیده شد/ رسانه‌های معاند در بزرگنمایی طرفداران فتنه نقش بسزایی داشتند

مجتبی لشکربلوکی با بزرگداشت ایام فاطمیه و حماسه پرشور «9 دی» امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس از گرگان گفت: دشمن انقلاب اسلامی در تمام طول عمر خود سعی کرده است تا مردم را برای اعتراضات مختلف به کف خیابان‌ها بکشد و هنگامی که موفق شود با مردم به هرعلتی به خیابان‌ها آمده، روی موج سوار و تمام خواسته‌های معترضین را به اصل انقلاب و ولایت سوق دهد.

* حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است

وی تصریح کرد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۸۸ تلاش کردند تا مردم را به دو طیف مختلف تقسیم کنند تا آنها را به جان هم اندازند که این ترفند و سیاست استعمارگر پیر انگلیس است که با رمز «تقلب پیش از انتخابات» شروع و این را موضوعی برای به خیابان آوردن مردم و اعتراض به اصل صحت انتخابات کنند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در ابتدا عده‌ای از مردم تصور می‌کردند که واقعا در نتایج انتخابات تقلب صورت گرفته و به نشانه اعتراض به خیابان‌ها آمدند اما دو موضوع «عمل فتنه گران در روز تاسوعا و خصوصا عاشورای حسینی» و «خطبه‌های تاریخی نماز جمعه توسط مقام معظم رهبری و استغاثه به امام زمان (عج)» باعث شد تا خط مردم و فتنه‌گران از هم جدا بشود و پس از این مردم با هوشیاری به خیابان ها آمدند و در ۹ دی ۱۳۸۸ بساط فتنه را جمع کردند .

لشکربلوکی با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است، افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری حماسه نهم دی یکی از ایام‌الله بود و دست خداوند متعال در این حماسه عظیم واقعا هویداست، تمام افرادی که کار فرهنگی انجام می‌دهند می‌دانند برای اینکه چند صد نفر را دورهم جمع کنند نیاز به برنامه‌ریزی، تبلیغات و هزینه است تا شاید موفق به جمع‌آوری افراد شوند، اما جمعیت کثیر چند هزار نفری تا چند میلیونی در سراسر کشور نشان آن است که دست خدا در این یوم‌الله پیداست.

وی به جلد ۲۱ صحیفه امام راحل اشاره کرد و افزود: سخنان امام خمینی (ره) واقعا و تحقیقاً حرف کامل و درستی است چرا که ملت ایران در طول عمر انقلاب اسلامی نشان دادند که بصیرت و هوشیاری آنان در خیلی از مواقع از مسوولان بیشتر است و بسیاری از آنان پای نظام و رهبرشان ایستاده‌اند.

* رسانه‌های معاند داخلی و خارجی در بزرگنمایی طرفداران فتنه نقش بسزایی داشتند

کارشناس سیاسی اظهار کرد: خیلی از افراد هنگامی که می‌خواهند رای جمع کنند و یا هنگامی که می‌خواهند در اذهان مردم بزرگ شوند و یا به قول خودشان تبدیل شوند به یک شخصیت کاریزماتیک از اصول خود کوتاه می‌آیند، با جناح رقیب کنار می‌آیند و حرکات پوپولیستی انجام می‌دهند که فکر می‌کنند یک پایگاه مردمی پیدا می‌کنند غافل از آنکه دین ما به ما آموخت که برای آنکه میان ما و مردم اصلاح شود باید میان خود و خدای یکتا را اصلاح کنیم .

لشکربلوکی یادآور شد: در فتته ۸۸ برخی از خواص خواستند همه را کنار هم داشته باشند البته رسانه‌های معاند داخلی و خارجی هم در بزرگنمایی طرفداران فتنه نقش بسزایی داشته و محاسبات آن دسته از خواص را به اشتباه انداختند و باعث آن شد که قلیل خواصی به طرف فتنه سوق داده شوند و بسیاری از خواص در سکوت بماند که هر طرف پیروز میدان شد، جایگاه خود را داشته باشند.

وی علت بروز فتنه ۸۸ را بی‌بصیرتی خواص جامعه خواند و افزود: امان از بی‌خواصان دنیا طلب به همین دلیل بود که مقام معظم رهبری می‌فرمایند که علت فتنه ۸۸ بی‌بصیرتی طبقه نخبگان و خواص جامعه بود.

کارشناس سیاسی ادامه داد: خواندن نماز و ذکر خدا سبب می‌شود تا پلیدی در وجودمان نماند «إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهى‏ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْکَر» همانا نماز انسان را از فحشا و منکر باز می‌دارد.

*مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار انقلاب اسلامی است

لشکربلوکی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در گرگان مبنی بر اینکه چرا هرساله باید ابعاد و زوایای حماسه 9 دی بازخوانی شود، خاطرنشان کرد: هر سال جشن تولد عزیزانمان را جشن می‌گیریم تا روز میلاد و نعمت وجود و زندگی یک سال دیگر را شکر گذاریم هر سال مردم هر کشوری روز ملی یا استقلال کشورشان را جشن می‌گیرند و از این استقلال بسیار خرسندند بنابراین ما نیز هرساله یوم‌الله‌ها را جشن می‌گیریم تا این نعمت و الطاف الهی را از یاد نبریم.

وی مقام معظم رهبری را به عنوان سکاندار انقلاب اسلامی برشمرد و اذعان کرد: مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار انقلاب و دیده‌بان تیزبینی هستند و مسائلی که ما در آینه نمی‌بینیم او در خشت خام می‌بیند و با تمام وجود از این انقلاب محافظت می‌کند تا به تمدن نوین اسلامی برسیم، ایشان دست دشمن آن مثلث آمریکا، انگلیس و اسرائیل را در وقایع سال ۸۸ می‌دید و سعی می‌کرد تا مردم و خواص را هوشیار سازد.

کارشناس سیاسی ادامه داد: ایشان یکی از مهمترین اقداماتی که پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ انجام داد همان عمل به قانون و پای قانون ماندن بود چرا که اگر تن به ابطال انتخابات و برگزاری انتخابات دیگر می‌کرد، در کشور سنگ روی سنگ بند نمی‌شد و همیشه بازندگان انتخابات این راه را انتخاب می‌کردند و کشور دچار آشوب دائمی و سپس تضعیف نظام و حضور بیگانگان می‌شد و در نهایت استقلال این بزرگترین دستاورد گام اول انقلاب از بین می‌رفت .

لشکربلوکی با تاکید بر اینکه باید ایمان‌ قوی داشته باشیم و در تمام مسائل گوش به فرمان ولایت‌فقیه بمانیم، اظهار کرد: امام علی(ع) در حکمت اول نهج البلاغه خود می فرمایند «در فتنه‌ها، چونان شتر دوساله باش، نه پشتی دارد که سواری دهد، و نه پستانی تا او را بدوشند» مسلماً این اولین و آخرین فتنه تاریخ و انقلاب ما نبوده و نیست، و هرچه به آخرالزمان نزدیک‌تر می‌شویم فتنه‌ها سخت‌تر و سالم ماندن در آن دشوارتر است که امیرالمومنین (ع) از شدت فتنه‌های آخرالزمان می‌گوید، اما راه پشت سر گذاشتن این فتنه همان است که مولا در حکمت اول کتاب خود بازگو می‌کند.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول