اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خیز ملایم قیمت برنج در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: بازار برنج طی مدت کوتاهی از رکود خارج شده و شاهد افزایش ملایم قیمت برنج در استان باشیم.

خیز ملایم قیمت برنج در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، دانه دانه برنج حاصل تلاش شبانه‌روزی شالی‌کارانی است که در سرما و گرما جان می‌کنند تا بتوانند این محصول را روانه بازار کنند ولی در بازار مسائلی رخ می‌دهد به جای اینکه برنج‌کار از فروش محصولش خوشحال باشد و سودی عایدش شود باید به سود اندک قانع شود و این حکایت دیروز و امروز نیست بلکه هر سال این مسائل را برنج‌کاران از نزدیک لمس کردند.

امسال باتوجه به کنترل واردات که اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت و موجب شد کشاورزان در این زمینه اصلا نگرانی نداشته باشند اما قیمت بالای نهاده‌ها موضوعی است که هزینه‌های تمام شده تولید محصول را افزایش داده و موجب شده که کشاورز در هزینه‌های تولیدی که باید شبانه‌روز عرق بریزد، بماند.

از روزهای پایانی تابستان امسال که طلای سپید به بازار عرضه شده قیمت این محصول با هزینه‌های تمام شده آن همخوانی نداشته که پاییز امسال نیز این وضعیت تداوم داشته که امیدواریم طی ماه جاری و آینده شاهد رونق در بازار برنج باشیم تا کشاورزان برای شروع سال زراعی رمقی داشته باشند.

عزیزالله شهیدی‌فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: قیمت برنج در پاییز امسال در استان مازندران راکد بوده و این راکد بودن دلایل مختلفی دارد.

وی افزود: شائبه اینکه برنج وارداتی در گمرک مانده و قرار است توزیع شود موجب رکود در بازار برنج شد که البته با توجه به نبود استانداردهای لازم در این زمینه اقدامات لازم صورت گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه بازار برنج طی مدت کوتاهی بعد از گذر از پاییز، از رکود خارج شده و انتظار داریم شاهد تداوم افزایش ملایم قیمت برنج در استان باشیم، تصریح کرد: البته باید گفت بحث کرونا  باتوجه به تعطیلی تالارها و رستوران‌ها در این زمینه مزید بر علت شده است.

این مسؤول با اعلام اینکه واردات برنج کنترل شده است، گفت: موضوع مهم اینکه فروش برنج با این قیمت به صرفه نیست و امیدواریم قیمت برنج مناسب‌تر شود.

علی رمضانی رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران درباره قیمت برنج در بازار مازندران، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت رقم محلی برنج هاشمی و طارم  در شالیکوبی‌ها و به‌صورت عمده ۲۴هزار و ۹۵۸  و قیمت برنج کشت دوم ۲۹ هزار و ۴۵۸ تومان، برنج شیرودی ۲۰هزار و ۸۸۷، برنج  ندا ۲۰هزار و ۸۷  و برنج فجر ۲۱ هزار و ۵۰۴ تومان است.

وی یادآور شد: این قیمت‌ها میانگین قیمت عمده فروشی در شهرهای مازندران است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول