اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

مردان میدان ورزش از مرد میدان جهاد گفتند/ شمسایی: هنوز باور ندارم حاج قاسم نیست…

تعدادی از ورزشکاران کشورمان با بیان اینکه یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی همچنان زنده است، این شهید را مرد شماره یک مقابله با داعش و استکبار توصیف کردند.

مردان میدان ورزش از مرد میدان جهاد گفتند/ شمسایی: هنوز باور ندارم حاج قاسم نیست…

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، به مناسبت فرارسیدن سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، خبرگزاری تهران پرس گفت‌وگویی با تعدادی از چهره‌های ورزشی انجام داده است که بخش‌های مهم این گفت‌وگوها در ادامه می‌آید.
 


حمید استیلی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشور:

حس کردم نزدیکترین فرد زندگی‌ام را از دست داده‌ام

روزی که خبری شهادت حاج قاسم را شنیدم، واقعا متاثر شدم، چرا که حس کردم نزدیکترین فرد زندگی‌ام را از دست داده‌ام و واقعا حاج قاسم برای ایران اسلامی یک پدر معنوی بود که امنیت کشور را مدیون چنین افرادی هستیم.

امریکایی ها شاید بتوانند افرادی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی را به شهادت برسانند اما خودشان هم می دانند که راه و اندیشه چنین افرادی بزرگ اندیشی همچنان ادامه دارد و با شهادت این انسان با خدا، مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در سطح جهان شناخته تر شد و به عنوان الگوی مقاومت مطرح است.

شهادت حاج قاسم سلیمانی نشان داد که امریکایی های بزدل از افرادی همچون حاج قاسم که در خط مقدم مقابله با استکبارجهانی است، وحشت دارند و یقینا اگر افرادی همچون حاج قاسم نبودند، مشخص نبود که چه بلایی بر سر امنیت کشورهایی همچون عراق و سوریه می آمد.

 


وحید شمسایی گلزن سابق تیم ملی فوتسال ایران:

هنوز باور ندارم که حاج قاسم نیست…

هنوز هم باور ندارم که حاج قاسم دیگر نیست، چرا که او فداکاری های زیادی برای این مرز و بوم انجام داده است و با اینکه از میان ما رفته، اما راه و اهدافش همچنان ادامه دارد و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی تا باد زنده باقی خواهد ماند.

امریکا می دانست امنیت ایران اسلامی و منطقه به دست افرادی همچون شهید سلیمانی است و با اینکه توان مقابله با او را در خط مقدم جبهه های نبرد نداشتند، از روی ضعف و ناتوانی او را به شهادت رساندند و نشان دادند که هیچ بویی از انصاف نبرده اند و منحوس جهانی هستند.

یقینا اگر شهدایی همچون حاج قاسم و شهدای مدافع حرم نبودند، اکنون عراق و سوریه ای وجود نداشت و این گروهک تروریستی خطر جدی برای امنیت کشورمان محسوب می شد.

باید قدردان چنین شهدایی باشیم که جانانه برای دفاع از این مرز و بوم و مقابله با کافران و جنایتکاران، از جانشان گذشتند.
 


بهنام محمودی بازیکن سابق تیم ملی والیبال کشور:

شهید سلیمانی همیشه در دلها زنده است

زمانی که خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی را مردم ایران شنیدند، دیدیم که یک ملت عزادار شدند و پیر و جوان بر آسمانی شدن حاج قاسم سلیمانی گریستند، چرا که شهید سلیمانی زحمات زیادی برای ایجاد امنیت و اقتدار کشورمان کشید و جانانه در مقابل استکبار جهانی ایستاد و نگذاشت که شیطان بزرگ اهدافش در سطح منطقه اجرا شود.

با اینکه یک سال از شهادت حاج قاسم می گذرد اما همچنان یادش در دلها زنده است و مردم شهید پرور ایران اسلامی همانطور که در تشییع پیکر منحصر به فرد حاج قاسم، عشق و ارادت خود به این شهید را به جهان مخابره کردند، هرگز نمی گذارند که اهداف و آرمان هایی چنین شهدایی دستخوش فراموشی شود.
 


یوسف کرمی برنده مدال برنز تکواندوی المپیک آتن و مدال طلای بازی‌های آسیایی:

حاج قاسم، مرد شماره یک مقابله با داعش و استکبار جهانی

تفکر حاج قاسم سلیمانی تفکر استکبار ستیزی و مقابله با امریکای جنایتکار بود و امریکایی ها همچنان از این موضوع هراس دارند که تفکرات حاج قاسم همچنان زنده است و در مقابله با آن عاجزند.

شهید حاج قاسم سلیمانی مرد شماره یک مقابله با داعش بود و توانست لرزه بر اندام این گروهک تروریستی بیندازد و آن را متلاشی کند.

نام حاج قاسم سلیمانی لرزه بر اندام استکبار جهانی می انداخت و جان کری بارها درخواست داشت که با این شهید ملاقات کند و همه این ها به دلیل اقتدار و از جان گذشتگی این شهید بزرگوار است که توانست منطقه را از دست این جنایتکاران پاک کند و تقویت جبهه مقاومت و مردمی باعث شد که داعش و گروهک های جنایتکار نتوانند پیشروی کنند.
 


پایان رأفت بازیکن سابق تیم پرسپولیس: 

تواضع شهید سلیمانی باعث شد که محبوب قلبها باشد

شهید حاج قاسم سلیمانی مطیع ولایت فقیه و رهبری بود. حاج قاسم در دوران دفاع مقدس رشادت ها و از جان گذشتگی های زیادی انجام داد و پیروزی های زیادی را برای کشورمان در جبهه مقابله با رژیم بعث عراق به ارمغان آورد. بعد از پایان دوران دفاع مقدس هم دیدیم که همچنان در خط مقدم مقابله با استکبار جهانی ایستاد و نگذاشت که امنیت کشورمان دسختوش خطر شود، این در حالی است که امریکا و استکبار جهانی از هیچ تلاشی برای بر هم زدن امنیت ایران دریغ نکرده اند.

شهید حاج قاسم سلیمانی مردی رئوف و دوست داشتنی بود و تواضع و فروتنی اش باعث شد که محبوب قلبها باشد و همچنان هم در ذهن ها زنده است و امیدوارم نسل های امروزی با ادامه دادن راه این شهید بزرگوار باعث زنده نگه داشتن فرهنگ شهدا شوند.

سایر مطالب ویژه‌نامه سالگرد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را با عنوان مرد میدان در صفحه نخست فارس ببینید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول