اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

واکسن کووید 19 تولید موسسه رازی پیش خرید ‌می‌شود

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حوزه واکسن کووید تولیدی موسسه رازی، یکی از اقداماتی که می‌توان در راستای حمایت از این موسسه انجام داد این است که همانند سایر کشورها، نسبت به پیش خرید کردن واکسن اقدام کنیم که این امر، از نظر تأمین نقدینگی بسیار کمک کننده است.

واکسن کووید 19 تولید موسسه رازی پیش خرید ‌می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، فرید نجفی سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در جلسه مشترک با رئیس و معاونان موسسه رازی و بازدید از بخش‌های مختلف این موسسه اظهار کرد: رازی  با 96 سال قدمت از افتخارات کشور محسوب می‌شود و همه ما از تولیدات آن از جمله انواع واکسن‌ها و سرم‌های درمانی استفاده کرد‌ه‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه توانمندی بسیار بالا و نقش بسیار مهم و کلیدی که در حوزه بهداشت و پیشگیری در کشور دارد و لازم است بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید در جهت حفظ، توسعه و ارتقا این موسسه تلاش شود چراکه یکی از قدیمی ترین مجموعه‌های ساخت واکسن و سرم است و نقش بی بدیلی در کشور دارد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه بسیاری از واکسن‌های موسسه رازی توسط این وزارتخانه خریداری می‌شود، بیان کرد: در حوزه واکسن کووید تولیدی موسسه رازی، یکی از اقداماتی که می‌توان در راستای حمایت از این موسسه انجام داد این است که همانند سایر کشورها، نسبت به پیش خرید کردن واکسن اقدام کنیم که این امر نه تنها به موسسه رازی، بلکه به سایر شرکت‌ها که در این حوزه گام نهاده اند، از نظر تأمین نقدینگی بسیار کمک کننده است.

نجفی ادامه داد: اصلاح قیمت واکسن‌های موسسه که اقدامات آن باید توسط دولت و مجلس انجام شود نیز موضوعی بسیار کمک کننده است که باید بر اساس شرایط اقتصادی کشور اجرایی شود.

وی فعالیت موسسه رازی در حوزه تولید واکسن انسانی، دام و طیور را بی‌بدیل عنوان کرد و یادآور شد: بسیاری از بیماری‌ها به عنوان بیماری مشترک بین انسان و دام شناخته شده اند که در این زمینه موسسه رازی فعالیت‌های بسیار قابل توجهی انجام می‌دهد.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه موسسه رازی در کشور بی بدیل است و نمونه ای همچون این مجموعه در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: البته مجموعه بسیار قوی انیستیتو پاستور در وزارت بهداشت وجود دارد که آن نیز جایگاه خاص خود را دارد.

نجفی اضافه کرد: وجود مجموعه‌ای همچون رازی در زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی که در سلامت انسان و دام موثر باشد، انصافا موضوعی قابل توجه است.

واکسن کووید 19 موسسه رازی مجوز تست انسانی دریافت می‌کند

گفتنی است، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش، روز گذشته در حاشیه رونمایی از واکسن ایرانی کرونا و مرحله اول فاز انسانی تست واکسن بر روی داوطلبان، گفت: در سال ۱۳۰۳ واکسن سازی رازی تأسیس شد. ما در دوره‌ای اولین واکسن ساز آسیا بودیم و به خیلی از کشورهای دنیا واکسن ارسال کردیم.

وزیر بهداشت افزود: پلتفرم دیگر در انستیتو رازی در حال انجام است و تست‌های حیوانی آن انجام شده و مجوز تست انسانی را به زودی دریافت می‌کند.

نمکی اضافه کرد: پس از آن پلتفرم جدیدی که در حال طی فاز حیوانی است را نیز در دست داریم.

وی با تشکر از تیم علمی و تیم اجرایی تهیه واکسن گفت: امیدواریم به زودی شاهد شروع فاز دوم انسانی این واکسن ملی باشیم و بعد از آن فاز سوم را طی کنیم و به تولید انبوه برسیم.

انتهای پیام/ج/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول