اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

لزوم به‌روزرسانی مهارت‌ها در کارکنان دولت/ نظام‌نامه ارتقای کارکنان تدوین می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: ارتقای مهارت و ظرفیت‌سازی نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در دستور کار قرار دارد و نظام‌نامه ارتقای کارکنان تدوین می‌شود.

لزوم به‌روزرسانی مهارت‌ها در کارکنان دولت/ نظام‌نامه ارتقای کارکنان تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، فاطمه منصوری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در جمع کارکنان فرمانداری شهرستان شاهرود در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: شهرستان شاهرود دارای ظرفیت‌ها و مزیت‌های گوناگون علمی فرهنگی و اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری است و توسعه را داراست؛ اما نکته حائز اهمیت آن است که با وجود دارا بودن تمام این ظرفیت‌ها، اما باز هم محور توسعه، انسان است و تا انسان نخواهد هیچ تغییر و تحول و پیشرفتی اتفاق می‌افتد.

وی گفت: اگر انسان بخواهد به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کند، هر مانعی که پیش رویش قرار گیرد، باز هم به هر طریقی آن‌ها را رفع و حرکت می‌کند و اگر این روحیه و انگیزه وجود نداشته باشد، تمام اسباب و لوازم هم که فراهم باشد، حرکتی شکل نمی‌گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان بیان کرد: منابع انسانی به‌واقع سرمایه انسانی است، اگر این سرمایه، کنشگری و فعال بودن را جایگزین واکنشگری و منفعل بودن کند، قطعاً در بهبود وضعیت خود و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند، نقش حائز اهمیتی را ایفا می‌کند.

منصوری بابیان اینکه امسال در شرایط سخت‌تری به لحاظ اقتصادی و پیامدهای ناشی از تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا قرار گرفتیم، افزود: بر این اساس برنامه‌ریزی برای ارتقا مهارت‌ها و ظرفیت‌سازی نیروی انسانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در تلاش هستیم با کارسنجی، متناسب با حجم فعالیت‌ها و تعداد نیروی انسانی موردنیاز در کل مجموعه از دفاتر استانداری تا بخشداری‌ها و با شناسایی و اصلاح فرآیندها، بازنگری در تشکیلات و تهیه طرح پیشنهادی صورت پذیرد تا در زمان مقتضی و در صورت صدور مجوز، مورد بهره‌برداری قرار گیرد، ضمن آنکه ملاکی برای بازنگری در پرداخت‌ها متناسب با عملکرد نیز خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان تأکید کرد: باید همواره از فرصت و زمانی که برای خدمت داریم، نهایت بهره را ببریم و با تعهد و انگیزه با توجه به مأموریت و رسالت وزارت کشور و نقش هماهنگ‌کننده و راهبرانه از موقعیتی که در آن قرار داریم، برای پیشبرد اهداف متعالی و حل مسائل به نحو مطلوب استفاده کنیم.

منصوری با اشاره به اهمیت تدوین نظام‌نامه ارتقای کارکنان و برنامه‌ریزی برای آن خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که ارتقا را صرفاً جابه‌جایی از پستی به پست بالاتر تلقی نکنیم؛ چنانچه در همان سمت و جایگاهی که هستیم، دنبال به‌روز شدن مهارت‌ها، انجام روش‌های نوین، انجام کار و یادگیری مستمر باشیم، به‌نوعی دیگر ارتقا یافته و از فرصت زندگی بهره برده‌ایم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول