اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

شناسایی روستاهای در معرض خطر/راه اندازی سامانه پیش بینی کیفیت هوا برای 10 کلان‌شهر

در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با پژوهشکده سوانح طبیعی، از شناسایی روستاهای در معرض خطر کشور طبق 8 اولویت‌بندی مخاطراتی و همچنین راه‌اندازی سامانه مدل سازی پیش بینی کیفیت هوا برای 10 کلان شهر گفته شد.

شناسایی روستاهای در معرض خطر/راه اندازی سامانه پیش بینی کیفیت هوا برای 10 کلان‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در مراسمی که با حضور مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و سید امیر حسین گرکانی رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی و رئیس کرسی یونسکو در مدیریت بلایای طبیعی ، برگزار شد، تفاهم نامه همکاری میان پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با پژوهشکده سوانح طبیعی امضا شد.

* پیگیری سامانه مدل سازی و پیش بینی کیفیت هوا برای 10 کلان شهر

در ابتدای این دیدار مهدی رهنما به معرفی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور پرداخت و توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های این پژوهشگاه، همکاری آموزشی با مراکز آموزش عالی و مشارکت با دستگاه‌های اجرایی مرتبط در اجرای پروژه‌های مطالعاتی و عملیاتی در زمینه‌های مرتبط با علوم هواشناسی ارائه کرد.

وی افزود: پژوهشگاه هواشناسی در خصوص طراحی و توسعه سامانه های هشدار سریع مخاطرات جوی نظیر سیل، گردوخاک، رعدوبرق، تگرگ، بهمن و یخبندان در حال فعالیت است.

رهنما اضافه کرد: در بحث آلودگی هوا هم کارهای مناسبی صورت پذیرفته که می توان به پروژه ای تحت عنوان «سامانه مدل سازی و پیش بینی کیفیت هوا برای 10 کلان شهر» که در حال اجرا است و به زودی به مرحله بهره برداری در می آید اشاره کرد.

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در پایان گفت: پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور بر اساس رسالت پژوهشی و کارنامه اجرایی که دارد آماده همکاری و تبادل نظر با سازمان های دولتی از جمله وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پژوهشکده سوانح طبیعی است.

* شناسایی روستاهای در معرض خطر کشور طبق 8 اولویت بندی مخاطراتی

بنابراین گزارش در ادامه این جلسه، رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی اظهار داشت: پژوهشکده سوانح طبیعی شامل 5 گروه پژوهشی که دارای امکاناتی نظیر نشریه علمی، مرکز رشد و یک اندیشکده است که همه فعالیت‌های پژوهشی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به این پژوهشکده ارجاع داده می شود.

گرکانی افزود: پروژه ای تحت عنوان «شناسایی روستاهای در معرض خطر کشور طبق 8 اولویت بندی مخاطراتی» در دست اقدام داریم که از پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور درخواست همکاری مشترک در این پروژه داریم که امیدواریم  بتوانیم همکاری های مثمر ثمری داشته باشیم .      

در پایان این نشست، به منظور ایجاد و گسترش همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی و با هدف بهره گیری از ظرفیت ها، امکانات و توانمندی های علمی، تخصصی، مشورتی، تجهیزاتی و کتابخانه ای مشترک، تفاهم نامه ایی با موضوع همکاری در حوزه های مدیریت سوانح، مخاطرات محیطی، اقلیم، سنجش از دور و GIS، توسعه سامانه های کاربردی و سایر موضوعات بین طرفین امضا و مبادله شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول