اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

بازدید سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه از خبرگزاری فارس

سعید خطیب زاده سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه امروز با حضور در محل خبرگزاری فارس و دیدار و گفت‌وگو با مدیران از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کرد.

بازدید سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه از خبرگزاری فارس

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سعید خطیب‌‌زاده» دوازدهمین سخنگوی وزارت امور خارجه و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه) ضمن حضور در خبرگزاری فارس و دیدار و گفت‌وگو با مدیران این مجموعه، از نزدیک در جریان فعالیت‌های خبرگزاری فارس قرار گرفت.

 

 

خطیب زاده که ۲۶ مرداد ماه سال جاری به جای سید عباس موسوی (سفیر کنونی ایران در باکو) عهده‌دار این سمت شد، جوان‌ترین سخنگوی دستگاه دیپلماسی پس از انقلاب اسلامی با سابقه‌ فعالیت دیپلماتیک ۲۱ ساله است که پیش از تصدی این سمت عهده‌دار معاونت پژوهشی و مطالعاتی مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه بوده است. 

خطیب زاده که فارغ التحصیل مدرسه علامه حلی تهران و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، در رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل از دانشگاه تربیت مدرس فارغ التحصیل شده است.

او پیش از این در سمت‌هایی چون مدیریت مجله انگلیسی وزارت امور خارجه، مدیریت مسئول انتشارات این وزارتخانه، سرپرست دفتر مطالعات، مشاور معاون آموزش و پژوهش وزارت خارجه و دیپلمات در کانادا و آلمان فعالیت کرده‌ است.

«مدل آلمانی توسعه»، «دیپلماسی اقتصادی ایران: ارزیابی همکاری اقتصادی و تجاری ایران با ژاپن، چین و کره جنوبی» به زبان انگلیسی در کشور ژاپن و کتاب سبز آمریکا از جمله کتاب‌هایی است که خطیب زاده به رشته تحریر در آورده است.

 

 

او ۲۶ مرداد ماه سال جاری در نخستین روز فعالیتش در این سمت در توئیتی نوشت: «مفتخرم که از امروز به عنوان دوازدهمین سخنگو و سومین رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه جمهوری اسلام آغاز به کار کنم. برای من و همکارانم افتخار بی همتایی است که با همراهی اصحاب رسانه، اندیشه و خرد، صدای رسای سیاست خارجی و حافظ منافع عالیه مردم سرافراز ⁧‫ایران‬⁩ باشیم.»

‏وی در توئیتی دیگر نوشت: «از اعتماد محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ⁦‪در سپردن این مسئولیت خطیر سپاسگزارم. برای دوست عزیزم‬⁩ نیز موفقیت در مسئولیت جدید به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو آرزومندم.»

 

 

خبرگزاری فارس ۱۱ مرداد ماه از انتصاب خطیب زاده به این سمت خبر داده بود.

مرتضی سرمدی،‌ محمود محمدی، حمیدرضا آصفی، سید محمدعلی حسینی، حسن قشقاوی، رامین مهمان‌پرست، سید عباس عراقچی، مرضیه افخم، حسین جابری‌انصاری، بهرام قاسمی و سید عباس موسوی ۱۱ سخنگویی بودند که پیش از خطیب زاده وظیفه اعلام مواضع دستگاه دیپلماسی را برعهده داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول