اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

حمام تاریخی روستای لکان خمین واگذار می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین از واگذاری حمام لکان با کاربری مجموعه گردشگری خبر داد.

حمام تاریخی روستای لکان خمین  واگذار می‌شود

علی مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: حمام تاریخی و ثبت ملی شده روستای لکان شهرستان خمین در قالب تفاهم‌نامه بلندمدت با هدف حفظ و احیای بنای مذکور و همچنین تبدیل این اثر تاریخی به مجموعه گردشگری با نظارت مستقیم اداره کل میراث فرهنگی به دهیاری و شورای شهر واگذار می‌شود.

وی افزود: بنای تاریخی حمام لکان متعلق به دوره قاجاریه است و به دلیل ارزش‌های معماری و تاریخی و داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد در تاریخ ۸۵/۱۲/۲۰ واجد ارزش تاریخی شناخته شد و با شماره ۱۸۰۲۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین یادآور شد: این حمام در دو مرحله سال ۹۲ و سال ۹۴ توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مورد مرمت و مقاوم‌سازی قرار گرفته است و این واگذاری با هدف حفاظت و احیاء هر چه بیشتر بنا انجام خواهد شد.

مشهدی با بیان اینکه اولویت اصلی در واگذاری‌ها، حفظ شأن اماکن تاریخی و فرهنگی است، گفت: مکان مناسب این روستا و  قرار داشتن این حمام در مسیر گردشگری محور شازند- خمین- محلات و  دسترسی مناسب به  راه‌های ارتباطی، طبیعت بکر و زیبای منطقه و...  ارزش سرمایه‌گذاری در این  حمام تاریخی دوچندان کرده است.

وی گفت: ایجاد اشتغال پایدار در روستای مذکور، جذب گردشگر و تشویق اهالی در تأسیس اقامتگاه‌های بوم‌گردی و تبدیل این روستا به روستای هدف گردشگری، توسعه و مهاجرت معکوس از اهداف این اداره کل است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول