اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کمک ۳۴ میلیاردی کمیته امداد شهرستان قدس به مددجویان/ ۱۷۰۰ دانش‌آموز فاقد تبلت و بیش از ۶۰ خانواده حتی تلویزیون نیز ندارند

رئیس اداره کمیته امداد شهرستان قدس با بیان اینکه میزان مشارکت‌های مردمی در روزهای کرونایی افزایش یافته و بیش از ۳۴ میلیارد تومان خدمات به نیازمندان، مددجویان و افراد مراجعه کننده طی ۹ ماه گذشته ارائه شده، گفت: ۱۷۰۰ نفر از دانش‌آموزان همچنان فاقد تبلت و بیش از ۶۰ خانواده حتی تلویزیون نیز ندارند.

کمک ۳۴ میلیاردی کمیته امداد شهرستان قدس به مددجویان/  ۱۷۰۰ دانش‌آموز فاقد تبلت و بیش از ۶۰ خانواده حتی تلویزیون نیز ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس در شهرقدس، در شرایطی که ویروس کرونا مشکلات بسیاری همراه داشته و مسائل اقتصادی نیز زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده، اما برکات کمک‌های مؤمنانه مردم و میزان مشارکت‌های مردمی در امور خیر و خداپسندانه بیشتر شده است. 

در شهرستان قدس حمایت‌ها و کمک‌هایی که خیرین به مددجویان و نیازمندان تحت پوشش اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) طی ۹ ماه کرونایی گذشته انجام داده‌اند در مقایسه با سال گذشته چند برابر شده که این امر نشان از پشتیبانی و خدمات یک نهاد مردمی و انقلابی در سایه حکومت جمهوری اسلامی ایران است. 

کمک ها و خدمات مختلفی از سوی کمیته امداد به مددجویان تحت پوشش و افراد نیازمند انجام می‌شود که می‌توان به وام‌های اشتغال و کارگشایی، کمک هزینه ودیعه مسکن، پرداخت‌های ویژه مستمری مددجویان و کمک‌های ایتام و محسنین اشاره کرد.

علاوه براین، در روزهای شیوع کرونا با توجه به تغییر شیوه آموزشی و استفاده از لوازمی مانند تلفن هوشمند، تبلت و تلوزیون عده‌ای از دانش‌آموزان تحت پوشش و نیازمند فاقد این اقلام آموزشی بوده که با کمک خیران، نهادها و ادارات مختلف بخشی از این اقلام تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت. 

امیر عذیری رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس اظهار کرد: در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹، کمیته امداد شهرستان قدس بیش از ۳۴ میلیارد تومان خدمات به نیازمندان، مددجویان و افراد مراجعه کننده ارائه داده که این مبلغ از اعتبارات دولتی، استانی و شهرستانی با کمک خیران جمع‌آوری و ارائه شده است.  

وی گفت: طی این مدت حدود یک میلیارد تومان از درآمد صدقات، و بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک حامیان اکرام و محسنین به ایتام و فرزندان معنوی بوده است. 

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قدس با اشاره به اینکه از مراکز نیکوکاری بیش از ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک جمع آوری شده، افزود: در مجموع درآمدهای جذب شده توسط کمیته امداد شهرستان قدس از طریق صدقات، حامیان اکرام و محسنین، زکات، جشن عاطفه‌ها، کمک‌های خیران برای خرید تبلت دانش‌آموزی، بیش از ۸ میلیارد تومان است. 

عذیری ادامه داد: به جز منابعی که از خیران و صدقات و کمک‌های مردم در طول سال و ایام سال پرداخت شده، مابقی این اعتبارات از اعتبار دولتی بوده که شامل پرداخت مستمری مددجویان است و ماهیانه جمعاً بیش از ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود و در ۹ ماهه بیش از ۷ میلیارد و ۲۰۰ تومان تومان مستمری به مددجویان انجام گرفته است. 

وی با اشاره به کمک‌های انجام گرفته در حوزه اشتغال عنوان کرد: در ۹ ماهه سال ۹۹ بیش از ۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال امداد از منابع صندوق امداد ولایت و محل قرض الحسنه بانک‌ها پرداخت شده است. همچنین وام‌های کارگشایی و ودیعه مسکن که از یک تا ۳۰ میلیون تومان تعریف شده، تاکنون حدود ۱۲ میلیارد تومان ارائه شده است.

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قدس یادآور شد: در سال جاری تعداد ۷۵ نفر از افراد تحت پوشش از طریق کاریابی جذب بازار کار در شرکت‌ها، کارخانجات و کارگاه‌ها شده و با کسب درآمد از تحت پوشش بودن خارج شده‌اند بدون اینکه هزینه‌ای برای کمیته امداد و دولت داشته باشند. 

اهدای ۱۰۸ دستگاه تبلت دانش‌آموزی 

عذیری بیان کرد: با توجه به اینکه امسال مردم گرفتار ویروس کرونا بودند و با مشکلاتی در این خصوص مواجه شدند اما با کمک و حمایت‌های مردم بیش از ۲ برابر نسبت به سال گذشته خدمات و کمک‌ها به خانواده‌های نیازمند ارائه شده که این نشان از توجه نظام اسلامی در کمک به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر است.

وی در ارتباط با کمک به دانش‌آموزان در روزهای کرونایی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۶۲ میلیون تومان از کمک‌های مؤمنانه با مشارکت و همکاری دفتر امام جمعه، ادارات و نهادهای مختلف، مراکز نیکوکاری و خیران برای تهیه تبلت استفاده شد که تعداد ۱۰۸ دستگاه تبلت تهیه و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار گرفت.

رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان قدس مطرح کرد: حدود ۲۵۰ نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد فاقد تبلت هستند و تلاش بر تهیه اقلام آموزشی و در اختیار قرار دادن برای این افراد هستیم اما در کل شهرستان طی آمار به دست آمده از آموزش و پرورش، ۱۷۰۰ نفر از دانش‌آموزان همچنان فاقد تبلت و بیش از ۶۰ خانواده حتی تلویزیون نیز ندارند که با کمک خیران و آموزش و پروش در درجه اول تلویزیون برای هر یک از خانواده‌های نیازمند فراهم ساخته سپس تبلت دانش‌آموزی برای استفاده از برنامه‌های آموزشی تهیه کنیم.

عذیری با بیان اینکه در سایه اعتماد مردم بار مسؤولیت کمیته امداد بیشتر شده و این موضوع موجب افزایش خدمات‌رسانی‌های خالصانه و بی‌منت به مردم و نیازمندان شده است، تصریح کرد: در ادامه کمک‌ها و ارائه خدمات، در بخش توانمندسازی و کمک به اشتغال مددجویان امیدواریم بتوانیم تا پایان سال اعتبار اشتغال را که بیش از ۷ میلیارد تومان است، جذب کرده و تأثیر قابل توجهی در اشتغال شهرستان ایفا کنیم.   

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول