اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشناسان عُمانی: مسقط هرگز به عادی‌سازی روابط با اسرائیل روی نخواهد آورد

کارشناسان سیاسی عُمان تأکید کردند که با وجود ادعاهای رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره سازش عمان با این رژیم اما مسقط هرگز به عادی‌‌سازی روابط روی نخواهد آورد.

کارشناسان عُمانی: مسقط هرگز به عادی‌سازی روابط با اسرائیل روی نخواهد آورد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خمیس القطیطی» نویسنده و تحلیلگر سیاسی عُمان گفت که آنچه در برخی رسانه‌ها درباره عادی‌سازی روابط بین عُمان و اسرائیل گفته می‌شود تنها تبلیغات رسانه‌ای است و واقعیت ندارد.

القطیطی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: از زمان آغاز موج عادی‌سازی روابط با اسرائیل، اخباری درباره عادی‌سازی روابط عمان نیز منتشر می‌شود اما چنین اتفاقی نیفتاد و با وجود فشارها و مشکلات اقتصادی اما عمان موضع متفاوتی در این رابطه دارد.

این کارشناس عمانی در پاسخ به سوالی درباره استقبال وزارت خارجه این کشور از سازش برخی کشورهای عربی با تل‌آویو نیز تصریح کرد: استقبال وزارت خارجه از این جهت بود که عادی‌سازی را یک امر سیاسی داخلی مربوط به آن کشورها دانست اما عمان موضع خاص خود را دارد و به مرجعیت‌های قبلی و طرح صلح عربی پایبند است.

او افزود که در رابطه با مسئله فلسطین، اسرائیل هیچ موضع مثبتی در قبال حقوق فلسطینیان نداشته و روند عادی‌سازی روابط با این رژیم که از چند ماه پیش آغاز شده، تنها اهداف و منافع رژیم صهیونیستی را محقق کرد. 

این کارشناس عمانی یادآور شد که مردم عمان و نهادهای دینی آن بشدت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفت کردند و ملت عمان پیام روشنی در این رابطه داد.

القطیطی همچنین گفت که اعراب در طول ۷۲ سال هیچ صلحی از اسرائیل ندیدند و هیچ بهبودی در خصوص چهار مسئله اصلی اعم از تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی، مسئله مرزها، آوارگان و شهرک‌سازی حاصل نشده است.

وی تأکید کرد که موضع عمان درباره مسئلخ فلسطین تغییر نکرده و نخواهد کرد به ویژه اینکه «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر خارجه عمان از تریبون سازمان ملل اعلام کرد که عمان حامی حقوق ملت فلسطین است و هر گونه سخنی درباره رابطه با اسرائیل با موضوع بازپس‌گیری این حقوق و عدم کوتاهی درباره مسئله فلسطین مرتبط است.

«سالم الجمهوری» نویسنده و تحلیلگر سیاسی عمان نیز گفت که تاکنون هیچ شواهد و قرائنی دال بر توافق بین عمان و اسرائیل وجود ندارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول