اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تولید ۳ میلیون ماسک و محصولات بهداشتی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: این دانشگاه با استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشجویان بسیجی،‌ بیش از سه میلیون ماسک و محصولات بهداشتی، محافظتی و الکل گیاهی تولید کرده است.

تولید ۳ میلیون ماسک و محصولات بهداشتی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا جلیلی پیش از ظهر امروز در وبینار کشوری رویکرد مسأله‌محور بسیج اساتید در جامعه دانشگاهی که به همت بسیج اساتید و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور و به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به مأموریتی که دارد، در بخش مهارت، کارآفرینی، تربیت تکنسین، پرورش نیروی کار و ارتباط بین تولید، صنعت و فناوری پیشگام است.

وی با بیان اینکه بسیاری از تلاش‌هایی که امروز در جامعه برای مقابله با ویروس کرونا انجام می‌شود، ما را به یاد دوران دفاع مقدس می‌اندازد، گفت: همه این فعالیت‌ها در مقابله با کرونا نشأت‌گرفته از همان روحیه جهادی و فرهنگ دفاع مقدس است؛ چراکه در همان دوران ‌همه مردم از هر قشری پای‌کار آمدند و به نحوی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کمک می‌کرد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود: بسیج اساتید این دانشگاه با استفاده از ظرفیت نخبگانی و دانشجویان بسیجی منشأ خیر وبرکت فراوانی شده است و نمونه آن‌هم تولید بیش از سه میلیون ماسک و محصولات بهداشتی، محافظتی و الکل گیاهی در این ایام کرونایی است.

جلیلی با اشاره به نقش مهم و به‌سزای اساتید بیان کرد: توصیه‌هایی که رهبری معظم دارند نقش اساتید باید در بالندگی دانشجویان چشمگیر باشد و نقش‌آفرینی در داخل دانشگاه و در بیرون از دانشگاه بسیار کلیدی است.

وی بیان کرد: بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از دو سال و نیم گذشته تشکیل شد و هم‌اکنون نیز با ۱۰۰ کانون بسیج اساتید در کشور فعالیت می‌کند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به مأموریت‌های کانون‌های بسیج اساتید در این دانشگاه گفت: بسیج اساتید با توجه به مأموریت‌های پژوهشی خود، مواردی چون راه‌اندازی اندیشکده‌های راهبردی و مهارتی و نیز کارگاه‌های آموزشی و پژوهشیِ رونق و جهش تولید و کسب و کارهای دیجیتال را برای رصد مشکلات استان و منطقه در دستور کار قرار داده است.

جلیلی ایجاد کارگروه‌های مهارتی برای بررسی چالش‌های اقتصادی و چالش‌های استان، ارتباط با بسیج مجلس به‌منظور پیگیری محورهای اشتغال و تجاری‌سازی تولیدات، راه‌اندازی استارت آپ‌ها از ایده تا تولید، طراحی اتاق‌های فکر در حوزه معماری اسلامی ایرانی، تبیین محورهای علم و فناوری و ورود جدی به اجرای هفت توصیه مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری را از دستاوردهای بسیج اساتید این دانشگاه دانست.

فرهنگ مجاهدت در راه خدا در جامعه گسترش یابد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در این وبینار ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه‌زهرا (س)، سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و شهادت ناجوانمردانه و مظلومانه دانشمند هسته‌ای و مجاهد عرصه جهاد علمی و خودکفایی، محسن فخری‌زاده توسط عمال استکبار جهانی و رژیم منحوس صهیونیستی را غمی سخت و جانکاه دانست.

رضا نقدی بیان کرد: شهید والامقام فخری‌زاده در سال‌های دفاع مقدس جان خویش را بدون هیچ چشم‌داشتی در کسوت پاسداری از کشور و انقلاب اسلامی، در طبق اخلاص گذاشت و در دوران پس از آن نیز با بهره‌گیری از نبوغ و استعدادهای خود در عرصه علمی و پژوهشی بی‌وقفه در حال مجاهدت بود که ثمره این تلاش‌ها رشد و بالندگی ایران اسلامی در حوزه صنعت دفاعی و دیگر حوزه‌های راهبردی است.

وی گفت: قطعاً یک استاد بسیجی باید در تمامی عرصه‌های فعالیت ازجمله عرصه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی اسوه باشد و مسأله محور بودن بسیج اساتید کشور در این ایام که ما درگیر مشکلات متنوعی هستیم به‌ویژه در بحث تحریم‌ها و نقشی که اساتید می‌توانند در جهت رفع این تحریم‌ها ایفا کنند، بسیار کلیدی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران در مقابل استکبار جهانی مرهون حماسه دفاع مقدس است و فرصت ارزشمندی است تا با زوایای آن واقعه عظیم تاریخی که توانستیم دشمن بعثی را که قدرت‌های غرب و شرق عالم از او حمایت می‌کردند را شکست دهیم و روحیه و فرهنگ مجاهدت در راه خدا را در جامعه گسترش دهیم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول