اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

یک میلیون و 500 هزار خانه خالی شناسایی شده که باید مالیات بدهند

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نزدیک یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی بدون سکنه را مورد شناسایی قرار داده‌ایم، اظهار داشت: از حدود ۳ ماه پیش ۳۰۰ هزار واحد مسکونی را به سازمان مالیاتی معرفی کردیم که باید از این واحدها به موجب قانون، مالیات اخذ شود.

یک میلیون و 500 هزار خانه خالی شناسایی شده که باید مالیات بدهند

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۱۰ دی) در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به موضوع مالیات بر خانه‌های خالی، اظهار کرد: طراحی که وزارت راه و شهرسازی داشت، ایجاد سامانه جامع املاک و اسکان بود که ما با لطف الهی سال گذشته این سامانه را طراحی، رونمایی و عملیاتی کردیم و نزدیک یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را مورد شناسایی قرار دادیم.

اسلامی گفت: برای مالکان این واحدها پیامک فرستادیم و با راستی آزمایی مقدماتی که انجام دادیم، از حدود ۳ ماه پیش ۳۰۰ هزار واحد مسکونی را به سازمان مالیاتی معرفی کردیم که باید از این واحدها به موجب قانون، مالیات اخذ شود.

اسلامی اظهار داشت: تعداد خانه را که با تعداد خانوار مقایسه می‌کنیم متوجه می شویم کمبود واحد مسکونی نداریم، البته عده‌ای می‌گویند دولت تحرک و تولید مسکن نداشته و تولید مسکن متوقف شده است، اما با توجه به ۲.۵ میلیون واحد خالی، تعداد خانوارها با واحدهای خایل همتراز است و کمبود مسکن نداریم.

وی در مورد جلسات ایران و اوکراین درباره سانحه هوایی برای پرواز تهران- کی یف گفت: رسیدگی به سانحه هوایی به دور از هرگونه حاشیه و رفتار غیرحرفه‌ای انجام شده است. طبق مقررات بین‌المللی موسوم به «انکس۱۳»، شرکت بهره بردار که اوکراینی‌ها بودند و شرکت سازنده یعنی بویئنگ آمریکا در فرآیند بررسی سانحه نقش داشتند و جمع بندی سانحه تمام شده است.

وزیر راه وشهرسازی گفت: گزارش نهایی به زبان انگلیسی پرینت شده است و در اختیار تمام ذی نفعان قرار گرفته و به زودی در سامانه اطلاع رسانی سازمان هواپیمایی کشوری برای همه مردم قابل مطالعه خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول