اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  بازی

رونمایی از بازی «سایه انتقام» در سالگرد شهادت سردار سلیمانی/ «سایه انتقام» سردار روی مواضع دشمن

پهپادهای فوق‌هوشمند ایرانی در ارتفاع بسیار بالا حرکت می‌کنند و همچون سایه‌ای حرکات و اقدامات دشمن را زیر نظر دارند و آماده دستور حمله از سوی فرمانده عملیاتند؛ حاج قاسم سلیمانی.

رونمایی از بازی «سایه انتقام» در سالگرد شهادت سردار سلیمانی/ «سایه انتقام» سردار روی مواضع دشمن

خبرگزاری فارس - سعیده اسدیان: پهپادهای فوق هوشمند ایرانی در ارتفاع بسیار بالا حرکت می‌کنند و همچون سایه ای حرکات و اقدامات دشمن را زیر نظر دارند و آماده دستور حمله از سوی فرمانده عملیات؛ حاج قاسم سلیمانی. مأموریت شان منافع و پایگاه‌های دشـمن و نیروهای تروریستی در خارج از خاک کشور است. پایگاه‌ها، ساختمان‌ها و وسایل حمل و نقل و پیاده نظام دشمن کاملا در تیررس‌شان است تا با دستورالعمل‌ها و اهداف مشخص مورد حمله قرار گیرند. حاج قاسم دستور حمله را صادر می‌کند و پهبادهای صاعقه، ابابیل 3، شاهد 129، مهاجر6 و فطرس با فرمان حاج قاسم مواضع شناسایی شده را هدف قرار می‌دهند.

و این قصه ادامه دارد... سایه بلند تجهیزات نظامی پیشرفته ایران هر بار که بالای سر دشمن می‌افتد، یادشان می‌افتد که انتقام خون حاج قاسم هنوز سرد نشده و ادامه دارد.

صحبت از انتقامی واقعی در عرصه میدان و جنگ نیست بلکه حرف از ساخت یک بازی موبایلی است با عنوان «سایه انتقام» که به انگیزه‌ معرفی برخی از توانمندی های نظامی جمهوری اسلامی و زنده کردن یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی روند تولیدش از سال گذشته و بعد از شهادت حاج قاسم آغاز شد و حالا در نخستین سالگرد شهادت مردِ ایران به ثمر نشسته است و روز 15 دی ماه رونمایی‌ می‌شود.

بازی سایه انتقام که با حمایت مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون از حامیان ساختار حمایتی همگرا در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای سرمایه‌گذاری شده، یک پروژه استارتاپی در حوزه نبردهای هوایی و پهپادی با فرماندهی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است  و قابل اجرا برای پلتفرم اندروید و به گفته علیرضا حقیقی قریب مدیر عامل این مرکز، برای تمام گو شی‌های با اندورید 5 به بالا قابل استفاده است.

پشتوانه تحقیقی دقیق برای نمونه‌سازی پهبادها

تولید بازی‌ای با رویکرد معرفی تجهیزات نظامی ایران قطعاً به پشتوانه تحقیقی و مطالعاتی دقیقی نیاز دارد، پشتوانه‌ای که به گفته علیرضا حقیقی طی فرآیند پیش تولید این بازی با دقت و حساسیت دنبال شد.

علیرضا حقیقی قریب مدیر عامل مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون می‌گوید: پایه این بازی بر اسـاس حملات پهبادی در مأموریت‌های مختلف به منافع و پایگاه‌های دشـمن و نیروهای تروریستی در خارج از خاک کشور است. این مواضع شامل ساختمان، وسایل حمل و نقل و پیاده نظام دشمن است که در هر مرحله با دستور العمل‌های و اهداف مشخص با فرماندهی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مورد حمله پهبادهای ایران قرار می‌گیرند.

در مرحله اول انجام پیش تولید بازی، نیاز به تحقیقات در مورد پیشــرفت های نظامی ایران خصــوصــاً در مورد پهپادهای مختلف، کارآیی آنها و سلاح‌های مرتبطه وجود داشت که در این مرحله تمامی موارد بررسی شد.

جمهوری اسـلامی ایران پنج پهپاد مهم با کارآیی‌های چند منظوره دارد که طی سال‌های گذشته رفته رفته پیشرفته‌تر شدند. برای تولید بازی سایه انتقام هر کدام از این پهپادها به صورت اختصاصی مدل‌سازی و رندر شدند.
حقیقی می‌گوید: معمولاً در بازی هایی در این ژانر از تمامی المان‌های اصلی شامل عکس و یا نمونه‌های از پیش طراحی شده استفاده می‌کنند ولی در بازی سایه انتقام تمامی پهپادها با توجه به حساسیت موضوع و بالا بردن کیفیت خروجی توسط تیم هنری بازی طراحی و مدلسازی شدند.

همین موضوع بخش زیادی از زمان قسمت هنری پیش تولید بازی را  صرف نمونه‌سازی این پهپادها کرد. ضمن اینکه المان‌های مختلف دیگر مانند نیروهای دشــمن، ادوات نظامی، ســاختمان ها و ... نیز در دوره پیش تولید گرافیکی بازی انجام شد.

شلیک به هدف با 5 پهباد فوق پیشرفته ایرانی

صاعقه، ابابیل 3، شاهد 129، مهاجر6 و فطرس پهبادهایی هستند که تیم هنری سازنده بازی سایه انتقام با نمونه‌سازی آنها، کارکردها و توانایی‌هایشان در قابل یک بازی موبایلی برای کاربران معرفی کرده‌اند. به عبارتی کاربر در بازی سایه انتقام با توانایی‌ها و قابلیت 5 پهباد پیشرفته ایرانی کاملا آشنا می‌شود.

بازی با بهره‌گیری از قابلیت‌های موتور بازی‌سازی UNITY ساخته شده و به گفته حقیقی زبان اصلی آن انگلیسی است: ژانر بازی  shooter است و شامل 36 مرحله و در آن تنوع سلاح شامل انواع موشک، تیربار و بمب وجود دارد. ضمن اینکه سعی شده مهمترین بخش بازی یعنی  game play آن بسیار روان و کاربر پسند طراحی شود. دوربین بازی نیز از زاویه دید پهبادها و از بالا با دو قابلیت معمولی و دید در شب طراحی شده است.

از فروش خارج از کشور تا انتشار داخلی

بعد از مذاکرات اولیه تیم سازنده بازی با مجموعه رایمون در خصوص مدل درآمدی بازی قرار بر این می‌شود که سایه انتقام خروجی APK برای فروش به خارج از کشور داشته باشد، ولی در نهایت خروجی بازی متناسب با کافه بازار آماده شد.

برای ایجاد درآمد زایی در بازی نیز پرداخت درون برنامه‌ای در نظر گرفته شد و یک فروشگاه که در آن انواع پهپادها، موشک‌ها، بمب‌ها و مسلسل ها برای عرضه به کاربر وجود دارد، طراحی و پیاده‌سازی شده است که به گفته حقیقی با توجه به گیفت‌ها و امتیازاتی که در پایان هر مرحله به کاربر داده می‌شود، کاربر می‌تواند با جمع کردن آنها اقدام به خرید از فروشگاه کند.این امکان نیز در بازی طراحی شده که کاربر بتواند با توجه به سخت تر شدن مراحل اقدام به خرید سلاح‌ها و پهبادهای بهتری در بازی کند.

بازی یک لوگوی جذاب هم دارد، لوگویی که تصویری از سردار حاج قاسم سلیمانی بر آن نقش بسته و عنوان بازی«سایه انتقام» که با زبان انگلیسی زیر آن خودنمایی می‌کند.

حمایت‌های همگرایی بنیاد از رایمون مدیا

همزمان با تولید و رونمایی از این بازی سیدمحمدعلی سیدحسینی معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز از تخصیص حمایتی ساختار همگرا به این مرکز خبر داد و گفت: با در نظر گرفتن مجموعه رایمون مدیا به عنوان یکی از مبادی ساختار حمایتی همگرا، این مجموعه می‌تواند یک تیم بازی‌سازی را برای دریافت رتبه غزال به این ساختار معرفی کند تا آن تیم از سقف حمایتی به ارزش 20 میلیون تومان برخوردار شود.

ضمن اینکه اعطای رتبه غزال به این تیم بازی‌سازی معرفی شده از سوی رایمون مدیا بدون ارزیابی‌ در ساختار حمایتی همگرا انجام می‌شود.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول