اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

9 دی و تشییع سردار سلیمانی پاسخی به رفراندوم جمهوری اسلامی بود/ ترامپ بسیار بهتر از موسوی و خاتمی با نتیجه انتخابات برخورد کرد

مدیرمسئول روزنامه کیهان اظهار کرد: آنهایی که به دنبال رفراندوم هستند ببینند جمعیتی که در راهپیمایی 9 دی و مراسم تشییع شهید سلیمانی شرکت کردند به رفراندوم جواب دادند.

9 دی و تشییع سردار سلیمانی پاسخی به رفراندوم جمهوری اسلامی بود/ ترامپ بسیار بهتر از موسوی و خاتمی با نتیجه انتخابات برخورد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در برنامه «بدون توقف» که از شبکه سه سیما پخش شد در خصوص تفاوت بین اغتشاش و اعتراض گفت: اعتراض فرمول خاص خودش را دارد شما می‌آئید در یک بستر قانونی نظرتان را مطرح می‌کنید و یا از طریق تجمع و یا از طریق روزنامه و سایت به گوش مسؤلان می‌رسانید، اما اغتشاش این است که شما دیگر نظری مطرح نمی‌کنید بلکه دست به آشوب می‌زنید و آن وقت از نظرتان دور می‌شوید. 

وی در پاسخ به این سؤال که در زمینه اعتراضات به گرانی بنزین عده‌ای به حق اعتراض داشتند اما افرادی بعدا وارد شدند که ماجرا به اغتشاش کشیده شد، چطور باید این گروه‌ها را از هم جدا کرد، یادآور شد: در همان ماجرای بنزین یک عده نظراتی داشتند، اما اگر به شعارها دقت کرده باشید می‌بینید آنهایی که بعدا آمدند دیگر مسئله‌شان بنزین نبود، این دیگر اعتراض نیست، نکته مهم این است که صف اغتشاشگران باید از مردم جدا شود که خود مردم می‌توانند در این زمینه کمک کنند و نیروی انتظامی هم باید به کمک بیاید یعنی اینطور نباشد که عده‌ای سوار بر موج شوند و خواسته‌هایی داشته باشند که با خواسته اصلی متفاوت است. 

این تحلیلگر سیاسی در ادامه افزود: در زمینه گرانی بنزین این انتقاد به مسؤلان وجود داشت که چرا قانون را نگه داشتند و یک شبه اجرا کردند، خوب معلوم است که این حرکت، اعتراض عده‌ای را در پی دارد، مثلا در ابتدا که دولت آمد کارت سوخت را حذف کردند بعد از مدتی دیدند که تنها راه کنترل بنزین کارت سوخت است، پس تکلیف این همه سوختی که قاچاق شد و این همه فشاری که به مردم آمد چیست؟

وی افزود: این رفتارها قابل انتقاد است، اتفاقا من معتقدم اگر در این زمینه خود مجلس آن زمان وارد می‌شود و مثل مجلسی که الان هست مشکلات را مطرح می‌کردند زمینه‌ای برای بروز چنین مسائلی به وجود نمی‌آمد. 

مدیر مسؤل روزنامه کیهان در پاسخ به این سؤال که «چرا شما معترضین داخلی را اغتشاشگر می‌نامید ولی معترضین به دولت آمریکا را اعتراضیون، اینها چه فرقی با هم دارند» عنوان کرد: فکر می‌کنید اعتراض به قتل‌عام سیاهان و نژادپرستی و آپارتاید آشوب است؟ اتفاقا بیشترین فشار را پلیس آمریکا در این مدت داشت، تانک به خیابان آوردند و حتی ترامپ در برخی ایالت‌ها دستور حکومت نظامی داد، وقتی نفس کاری را درست می‌دانید از آن کار دفاع می‌کنید، مثل تظاهراتی که مردم کرانه باختری دارند نفس کار درست است اما آتش زدن و چنین کارهایی را درست نمی‌دانیم. 

شریعتمداری در پاسخ به این سؤال که «پس شما اعتراض به رأی دزدید شده را قبول دارید؟» بیان کرد: اگر رأی دزدیده شده باشد، بله، نفس انتقاد و اعتراض به اینکه تقلب شده درست است، اما این چه ربطی به آتش زدن ماشین و مغازه دارد، مگر کسی گفت چرا اعتراض می‌کنید؟ ما خودمان بارها به این پرداختیم که چرا به فروشگاه‌ها حمله می‌شود؟ یا ماشین رهگذران را آتش می‌زنید؟ مثلا اعتراض آمریکایی‌ها اعتراض به جایی بود، اما اگر رفتند آتش زدند چیزهایی است که به خودشان مربوط است ما هم هیچ وقت از این حرکت‌ها دفاع نکردیم، اینجا هم اگر کسانی دست به آشوب زدند وظیفه پلیس است که از مردم دفاع کند، دلیلی ندارد که چهار نفر بیایند امنیت همه را تحت‌الشعاع قرار دهند.   

وی در ادامه به برخورد رسانه‌های اصلاح‌طلب به اعتراضات آمریکا اشاره کرد و گفت: رسانه‌های اصلاح‌طلب مردم را محکوم کردند اما هیچ وقت پلیس آمریکا را محکوم نکردند، اما اینجا در میدان شوش دوچرخه گم می‌شد صدای آمریکا و بی‌بی‌سی شب می‌گفتند، این آقایان هم تبدیل شده بودند به ستاد برای آنها.  

نماینده ولی‌فقیه در روزنامه کیهان همچنین اضافه کرد: می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که طبیعتا وقتی کسانی اعتراضی دارند اگر به اعتراض‌شان توجه شود باید حامی افرادی باشند که به این اعتراض توجه کردند، پس معترضین به نتایج انتخابات باید پشت سر کسی بایستند که می‌گوید بیائید صندوق‌ها را بشماریم نه کسانی که اعتراض می‌کنند ولی نمی‌آیند به صورت قانونی اعتراض را پیگیری کنند، اتفاقا در آن زمان شعور مردمی که گفتند رأی ما گم شده خیلی بالا بود دلیلش هم این است که به مجرد اینکه دیدند سردمداران ساز خودشان را می‌زنند و این طرف درست عمل می‌کند پا پس کشیده و خودشان را کنار کشیدند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه مردم آنهایی هستند که وقتی واقعیت را می‌بینند به سمت آن حق سوق پیدا می‌کنند، اظهار کرد: من مطمئنم کسانی که به میدان آمدند اتفاقا اکثریت هم بودند ولی وقتی دیدند حق با آن طرف نیست خود به خود کنار آمدند، در واقع مردم ایران هوشمند و آگاه هستند و به موقع کاری که درست است انجام می‌دهند که نمونه آن حماسه 9 دی و حضور در مراسم تشییع پیکر سردار بزرگ قاسم سلیمانی است، آنهایی که به دنبال رفراندوم هستند ببینند تجمعی که در مراسم تشییع شهید سلیمانی شرکت کردند به رفراندوم جواب دادند.    

شریعتمداری در پاسخ به این سؤال که «نظر شما در خصوص رفتار ترامپ نسبت به نتایج انتخابات آمریکا چیست» تصریح کرد: به نظر من ترامپ بسیار بهتر از موسوی و خاتمی با این مسئله برخورد کرد، همه آن کارها که در اینجا اتفاق افتاد کرد، چه کرد؟ مثل اینجا قبل از اعلام نتایج اعلام پیروزی کرد که یکی از عناصر فرمول فتنه است، ترامپ هم طرفدارانش را دعوت به تظاهرات خیابانی کرد که در اینجا هم کردند اما یک تفاوتی است ترامپ نهایتا مجبور است که به آن قانون اصلی پایبند باشد ولی اینها نه، چون ترامپ مال خودشان است اما اینها پادو هستند، به اینها اجازه نمی‌دهند ولی آنها اجازه‌شان دست خودشان است. 

وی در پایان یادآور شد: من حتی یک یادداشتی نوشتم با این عنوان که فتنه 88 به زادگاه خودش برگشت، یعنی همان سناریویی که برای ما تدارک دیده بودند به خوشان بازگشت که اینها همه از الطاف الهی است، چه کسی فکر می‌کرد در آمریکا چنین اتفاقی بیفتند، عمری برای دنیا آقایی کردند و امروز دچار یک سیستم فشل هستند، ما امروز در اوج قدرت هستیم و آنها در قوس نزول سیر می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول