اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تحمیل هزینه‌های هنگفت در قالب ساده‌سازی به شهروندان/اتهام زنی به مدیران شهرداری رشت

در جلسه علنی شورای شهر رشت از تحمیل هزینه‌های هنگفت تحت عنوان ساده‌سازی در موضوع ارزش قیمت منطقه‌ای به شهروندان انتقاد شد.

تحمیل هزینه‌های هنگفت در قالب ساده‌سازی به شهروندان/اتهام زنی به مدیران شهرداری رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت صبح امروز در یک‌صد و هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت سردار شهید سلیمانی اظهار کرد: شهید سلیمانی ازجمله تربیت‌یافتگان مکتب اسلام هستند و حتی وصیت‌نامه‌های چنین شخصیت‌های بزرگی می‌تواند راه نمای مسیر باشد و این شخصیت بزرگ، آن‌قدر تأثیرگذار بود که نظام سلطه صراحتاً اعتراف می‌کند که این سردار بزرگ را به شهادت رسانده و عاملین این جنایت به‌یقین پاسخ کوبنده را در زمان مشخص دریافت می‌کنند.

برنامه‌های روز رشت به‌صورت وبینار برگزار می‌شود

احمد رمضانپور به دوازدهم دی مصادف با روز رشت اشاره کرد و گفت: با توجه به تقارن ایام فاطمیه و شهادت سردار ملی حاج قاسم سلیمانی و همچنین شیوع بیماری کرونا برنامه‌های روز رشت در سال جاری به‌صورت وبینار برگزار می‌شود و در این راستا نیز تفاهم‌نامه‌ای مابین سه کلان‌شهر رشت، اصفهان و مشهد باهدف گردشگری خلاق منعقد می‌شود.

وی با انتقاد از اینکه به نام ساده‌سازی در ارزش قیمت منطقه‌ای شاهد تحمیل هزینه‌های هنگفت به شهروندان هستیم، افزود: از کمیسیون‌های تخصصی بالأخص کمیسیون عمران و برنامه‌وبودجه شورای رشت انتظار داریم این موضوع را به جدیت بررسی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه اقداماتی در دست انجام است که ممکن است شهرداری‌ها را به سمت‌وسوی ورشکستگی هدایت کند، گفت: متأسفانه شاهد رقم خوردن اتفاقاتی هستیم که درنهایت به کاهش اختیارات شهرداری‌ها در دریافت و  هزینه بودجه منتهی می‌شود و از این بابت هشدار می‌دهم.

رمضانپور با ابراز گلایه از تأخیر حضور برخی از اعضای شورا در جلسات شورای شهر رشت بیان کرد: شایسته نیست که جلسات شورا با تأخیر حدود یک‌ساعته برگزار شود و امیدوارم همکاران شورایی از این بابت بیشتر همراهی داشته باشند.

عادلانه سازی نرخ عوارض 

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نسبت به سخنان رئیس شورای شهر رشت اصلاحاتی را مطرح می‌کنم، اظهار کرد: صحبت‌هایی که توسط احمد رمضانپور در این جلسه پیرامون  ساده‌سازی و متعاقب آن افزایش قیمت‌ها در ارزش منطقه‌ای  مطرح شد که صراحتاً اعلام می‌کنم تاکنون وارد بررسی ارزش قیمت منطقه‌ای نشده‌ایم و این قضاوت زودهنگام است.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی‌های شهری باید عادلانه سازی نرخ عوارض موردنظر باشد، افزود: در تعرفه‌ها همه‌ساله اصلاحیه‌های صورت می‌گیرد و امیدوارم در سال جاری نیز تصمیمات عقلایی صورت بگیرد.

ارسال بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت به شورا 

عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از شهردار رشت انتظار دارم بودجه سال ۱۴۰۰ را هر چه سریع‌تر به شورا ارسال کنند، اظهار کرد: به ریاست شورا بابت عدم حضور شهردار رشت به صحن شورا تذکر می‌دهم و این چندمین مرحله است که قرار بود شهردار رشت در صحن شورا حضور پیدا کند اما پس از ساعاتی از عدم حضور شهردار رشت مطلع می‌شویم.

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه برای حضور قرارگاه خاتم در پروژه‌های عمرانی رشت زحمات زیادی کشیده شد، افزود: متأسفانه هیچ پاسخی از این بابت شنیده نشده و به احمدی شهردار رشت توصیه می‌کنم که مدیران شهرداری رشت را متهم به برخی از رفتارها نکند.

وی با تأکید بر اینکه قصد صحبت در جلسه امروز را نداشتم، گفت: نیروهایی که در شهرداری رشت برای تربیت آنان هزینه شده است، یکی پس از دیگری به آنان اتهاماتی وارد می‌شود و متأسفانه احمدی ناآگاهانه به فساد کمک می‌کند.

حاجی پور با انتقاد از اینکه گویا رئیس شورا به فرار شهردار رشت از صحن شورا کمک می‌کند، تصریح کرد: جایگاه ریاست شورا، امانتی است که به افراد سپرده می‌شود و چنانچه بازهم شاهد عدم حضور شهردار رشت در جلسات صحن شورا باشیم این موضوع را پیگیری می‌کنم و متأسفانه شرایط به سمتی می‌رود که هر فردی از رشت می‌رود به اوج می‌رسد.

به دنبال حضور در انتخابات نیستم

وی با اشاره به اینکه بنده دیگر به دنبال حضور در انتخابات نیستم، بیان کرد: تا روزی که در این جایگاه هستم به وظایفم عمل می‌کنم.

خرید ساختمان دانشسرا، هدیه به شهروندان در روز رشت

یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه روز رشت تلنگری به ما برای انجام اموراتی است که تاکنون به سرانجام نرسیده است، اظهار کرد: متأسفانه اتفاقاتی که می‌توانست درباره رشت رقم بخورد به‌خوبی پیگیری نشد و یکی از این موارد تملک ساختمان دانشسرا بود که خطر ریزش آن را تهدید می‌کند و امیدوارم با خرید این ساختمان تاریخی در روز رشت، هدیه‌ای شایسته به شهروندان بدهیم.

بهراد ذاکری با بیان اینکه در استان گیلان به لحاظ دارویی با مضیقه مواجه هستیم، افزود: این در حالی است که این داروها در بازار سیاه به‌راحتی در دسترس قرار دارد و انتظار داریم دستگاه‌های نظارتی از این بابت به جدیت ورود کنند.

وی به اقدامات انجام‌شده در ادوار گذشته شورا پیرامون زمین‌های نسقی اشاره کرد و گفت: متأسفانه به‌واسطه عدم ضابطه‌مندی ساخت‌وسازها در این نوع از زمین‌ها خطرات فراوانی جان و مال شهروندان را مورد تهدید قرار می‌دهد.

ذاکری با اشاره به توجه بیشتر به نیروهای حجمی شهرداری رشت بیان کرد: معتقدم باید نیروهایی که حقوق دریافتی ماهیانه‌شان کمتر است در زمان دریافت کارت هدیه‌هایی در مناسبت‌هایی همچون شب یلدا و غیره در اولویت باشند.

سید محمد احمدی شهردار رشت، با تأخیر حدود دو ساعت در جلسه امروز صحن شورا حضور پیدا کرد.

سید محمد احمدی شهردار رشت نیز پس از حضور چنددقیقه‌ای  در جلسه امروز صحن شورا با اشاره به اینکه هیئتی از وزارت کشور قرار بود امروز از کارخانه کودآلی و سایت سراوان بازدید داشته باشند، اظهار کرد: علت تأخیر بنده در جلسه امروز شورا به همین علت بود و هر زمان که اعضای شورا تمایل داشته باشند در جلسات شورا به‌منظور پاسخگویی حضور پیدا می‌کنم.

احمد رمضانپور رئیس شورای شهر رشت و سید محمد احمدی شهردار رشت، پس از نطق کوتاه توسط شهردار، جلسه صحن شورا را ترک کردند و ریاست جلسه به فرهام زاهد نائب رئیس شورای شهر رشت سپرده شد.

در این جلسه چند عنوان کمک مالی به‌صورت یک‌فوریتی بررسی شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول