اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

معاون سیاسی نیروی قدس:‌ آزادی فلسطین هدف اصلی سردار سلیمانی بود/ حضور در سوریه و عراق با کم‌ترین هزینه انجام شد

معاون سیاسی نیروی قدس سپاه گفت: کسانی گمان می‌کنند نیروی قدس برای مهار تروریسم از هزاران نیرو استفاده و میلیاردها دلار هزینه می‌نماید؛ اما واقعیت این است که این نیرو کارهای بسیار بزرگ را با کم‌ترین نیرو و هزینه انجام می‌دهد.

معاون سیاسی نیروی قدس:‌ آزادی فلسطین هدف اصلی سردار سلیمانی بود/ حضور در سوریه و عراق با کم‌ترین هزینه انجام شد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا گفت‌وگویی با احد کریم‌خانی، معاون سیاسی نیروی قدس سپاه انجام داده است که بخش‌هایی از آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

نیروی قدس یک نهاد انسانی است

نیروی قدس صرفاً یک تشکیلات اداری یا نظامی و امنیتی نبوده و افزون بر آن یک نهاد انسانی است که هر جا احساس کند جان بشریت و اهداف و آرمان‌های متعالی انسانی در خطر است حضور جدی پیدا می‌کند.

اصل و اساس در فعالیت‌های نیروی قدس صیانت از بشریت به معنای عام و مستضعفان عالم به معنای خاص و به خصوص جوامع و شهروندان مسلمان فارغ از هرگونه تمایزات اعتقادی و نژادی و زبانی و ... در مقابل تهدیدات فعلی و پیش رو به ویژه تروریسم دولتی آمریکا، اسرائیل و شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی آن‌هاست.

آزادی قدس هدف اصلی سردار سلیمانی بود

آزادی قدس شریف از اشغال و اخراج نیروهای تروریست آمریکایی از منطقه در رأس اهداف شهید سلیمانی بود که این اهداف بعد از ایشان نیز در حال پیگیری بوده و پیشبرد و تحقق آن در حقیقت بخش مهمی از آثار و پیامدهای شهادت ایشان را تشکیل می‌هد.

نیروی قدس از شاهکارهای حضرت امام خامنه‌ای است

نیروی قدس که یک نیروی فعال و کلیدی در حوزه پاسداری از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و صدور آن است، یکی از شاهکارهای فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای است.

نام سپاه قدس به خوبی از مسئولیت انسانی آن در فرامرزهای ایران خبر می‌دهد و جالب این است که مأموریت این نهاد، دو دهه پس از تأسیس، هیچگاه زیر سؤال نرفت و به عنوان نهادی مددرسان برای آزادی فلسطین و مقابله با تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی شناخته شد. لذا مشخص است که اهداف نیروی قدس کاملاً متعارف، قانونی و در راستای مصالح عالی بشری است.

برخی فکر می‌کردند در سوریه میلیاردها دلار هزینه خواهیم کرد؛ اما...

کم نیستند کسانی که گمان می‌کنند نیروی قدس برای مهار تروریسم پیچیده و تودرتو در سوریه و عراق از هزاران نیرو استفاده و در این راه میلیاردها دلار هزینه می نماید. اما واقعیت این است که این نیرو کارهای بسیار بزرگ را با کمترین نیرو و هزینه انجام می‌دهد.

استراتژیست‌ها همواره وجود نیروی زیاد و هزینه هنگفت را یکی از عوامل ناکامی ارزیابی کرده‌اند. نیروی قدس بر مبنای اصلی‌ترین شاخص‌های مدیریت استراتژیک روی آموزش و کسب تجربه تأکید زیادی دارد.

بر این اساس درباره توانمندی این نیرو در مهار بحران داعش یک منبع صهیونیستی اینچنین اعتراف می کند که «در حالی که ائتلاف بیش از ۴۰ کشور به رغم برخورداری از منابع و امکانات عظیم، نتوانست حرکت داعش را مهار کند، مبارزان نیروی قدس و فرماندهی آن نه تنها منجر به تحمیل شکست‌های گوناگون بر داعش گردیده است بلکه منطقه و جهان نیز به نقش برتر و مؤثرتر ایران پی برده اند».

زمان شناسی و مهارت؛ رمز موفقیت‌های نیروی قدس در عراق و سوریه

با توجه به تجربه عملیاتی نیروی قدس در سوریه و عراق می‌توان گفت این نیرو به خوبی رموز موفقیت در عملیات را دریافته است. به جز آموزش و نیروهای مجرب، ویژگی دیگر که «زمان شناسی» است نیز در این نیرو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

یک نیروی ماهر و با تجربه اگر در ورود به موضوع دچار تأخیر یا تعجیل گردد به موفقیت نمی‌رسد و حتی ممکن است موقعیت‌های استراتژیک را نیز از دست بدهد.

فرماندهی در سپاه قدس «برو» نیست بلکه «بیا» است

ویژگی بعدی و بسیار مهم دیگر که در سخنان شهید سلیمانی نیز وجود دارد، رابطه بین نیرو و فرماندهی است. در نیروی قدس، برخلاف سایر سازمان‌های نظامی جهان، شخصی که در رأس قرار دارد فقط فرماندهی نمی‌کند بلکه هدایت هم می‌کند. به قول شهید سلیمانی که در سیره ایشان نیز بود، فرماندهی در سپاه قدس «برو» نیست بلکه «بیا» است.

گروه‌های مقاومت را حمایت می‌کنیم؛ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری

حمایت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، دو شاخصه مهم نیروی قدس در ارتباط با جبهه مقاومت اسلامی که نماد قدرت تمدن بزرگ اسلامی هستند، است.

در هر نقطه‌ای از جهان اسلام و منطقه که جنبش‌های مردمی و گروه‌های مقاومت در راستای اهداف مشخصی که آزادسازی قدس شریف از بند اشغال و مبارزه با استکبار جهانی که آمریکا مصداق بارز آن است، فعالیت می‌کنند، نیروی قدس ملزم به تجهیز سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این گروه و جنبش‌هاست بدون هرگونه ملاحظات سیاسی و ... است.

امروز نیز جمهوری اسلامی ایران از طریق نیروی قدس و با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط در حوزه سیاست خارجی، به تجهیز و سازماندهی گروه‌های مقاومت و جنبش‌های آزادیبخش در منطقه جهان اسلام می‌پردازد و از طرح این موضوع نیز هیچ ابایی به خود راه نمی‌دهد.

سایر مطالب ویژه‌نامه سالگرد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را با عنوان مرد میدان در صفحه نخست فارس ببینید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول