اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فلسطین| بازداشت 4700 نفر از جمله 500 کودک و 118 زن در سال 2020

یک مرکز حقوقی فلسطینی از بازداشت 4700 نفر به دست رژیم صهیونیستی در سال 2020 میلادی خبر داد که در میان آنها صدها زن و کودک وجود داشته‌اند.

فلسطین| بازداشت 4700 نفر از جمله 500 کودک  و 118 زن در سال 2020

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مرکز حقوقی فلسطینی ویژه رسیدگی به امور اسرا فاش کرد رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۷۰۰ فلسطینی از جمله ۵۵۰ کودک و ۱۱۸ زن را بازداشت کرده است.

بر اساس گزارش «قدس پرس»، این مرکر فلسطینی اعلام کرد، اسرا در سال ۲۰۲۰ به دلیل بی‌توجهی رژیم صهیونیستی ، بدترین وضعیت را از نظر بهداشتی داشتند، ورود ویروس کرونا به زندان‌ها تسهیل شد و ۱۴۰ اسیر فلسطینی به آن مبتلا شدند؛ علاوه اینکه بسیاری از اسرا به بیماری‌هایی نظیر سرطان و حملات قلبی مبتلا شدند.

«ریاض الاشقر» از پژوهشگران مرکز اسرای فلسطین در نوار غزه در همین زمینه گفت، تمام سازمان‌های امنیتی، نظامی، سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ اقدامات نژادپرستانه و سختگیرانه خود علیه اسرا را ادامه دادند و آنها را از حقوق اصلی از جمله درمان و دیدار با خانواده محروم کردند، علاوه اینکه ضرب و شتم اسرا و نگهداری آنها در شرایط سخت ادامه پیدا کردند.

وی افزود، از نظر تعداد بازداشتی‌ها، قدس با ۲۰۰۰ بازداشتی در سال ۲۰۲۰ در رتبه اول قرار دارد و ۴۲ درصد از میزان کل بازداشتی‌ها را به خود اختصاص داده؛ پس از آن الخلیل با ۷۰۰ بازداشتی در رتبه دوم قرار دارد.

بر اساس این گزارش، ۹ نفر از اعضای شورای قانونگذاری فلسطین و ۱۴۵ بیمار و معلول نیز در میان بازداشتی‌ها قرار داشته‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول