اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بی‌احتیاطی علت آتش‌ گرفتن مخزن گاز مایع در آمل/ هشدارهایی برای در ایمن ماندن در زمان حوادث

رئیس حوزه قضایی لاریجان بی‌احتیاطی علت آتش‌ گرفتن مخزن گاز مایع در آمل اعلام کرد و گفت: استفاده مخزن بزرگ گاز مایع که به صورت غیرمتعارف برای تامین سوخت و گرم کردن منزل استفاده می شود به دلیل اختلاف میزان فشار و شدت و حجم گاز مایع با گاز شهری به هیچ عنوان مجاز نبوده و خطرات جانی و مالی به همراه دارد.

بی‌احتیاطی علت آتش‌ گرفتن  مخزن گاز مایع در آمل/ هشدارهایی برای در ایمن ماندن در زمان حوادث

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، در ساعت ۲۱:۲۵ هشتم دی ماه، خبر آتش‌سوزی منزل مسکونی در روستای بوالقلم بخش لاریجان به مرکز پیام اورژانس آمل اعلام شد.

بلافاصله تیم اورژانس و هلال احمر به سمت محل حادثه اعزام شدند. این حریق با تلاش نیروهای آتش‌نشانی، هلال احمر، اورژانس و نیروی انتظامی این شهرستان و با همیاری شهرداری گزنک و رینه و دهیاری وانا و بایجان و همچنین نیروهای مردمی اطفاء شد. اما متاسفانه در این آتش‌سوزی سه نفر جان باختند.

صانعی رئیس حوزه قضایی لاریجان علت این حادثه انفجار مخزن بزرگ گاز مایع عنوان کرد و گفت: روستای بوالقلم فاقد گاز شهری بوده و ساکنان از سوخت‌هایی نظیر نفت و گازوئیل استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: یک زوج تهرانی بعد از به وجود آمدن مشکلات فنی در اتصالات مخزن بزرگ گاز مایع که به صورت غیرمتعارف برای تامین سوخت و گرم کردن منزل خود استفاده می‌کردند با تعمیرکار آملی تماس گرفته و از وی درخواست تعمیر اتصالات را کردند.

صانعی افزود: اما حین تعمیر در اثر اولین انفجار مخزن گاز بخشی از منزل مسکونی آتش گرفته و این سه نفر به سمت پنجره آشپزخانه فرار کرده تا از آن طریق از منزل خارج شوند اما به دلیل وجود حفاظ‌های آهنی نتوانستند از محل حادثه خارج شوند و در اثر انفجار دوم در همان منزل جان باختند و دهم دی ماه نیز برای تشخیص علت تامه فوت به پزشکی قانونی ساری ارجاع داده شد.

رئیس حوزه قضایی لاریجان گفت: استفاده مخزن بزرگ گاز مایع که به صورت غیرمتعارف برای تامین سوخت و گرم کردن منزل استفاده می‌شود به دلیل اختلاف میزان فشار و شدت و حجم گاز مایع با گاز شهری به هیچ عنوان مجاز نبوده و خطرات جانی و مالی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه برخی از افراد به این نکات توجه نمی‌کنند، افزود: درخواست ما از این افراد این است که برای حفظ سلامتی و نجات جان و مال خود از کسانی که تخصص این کار را دارند کمک بگیرند.

جمشید نیکزاد رئیس هلال احمر شهرستان آمل نیز در خصوص پیشگیری و مهار کردن احتمالی حریق عنوان کرد: تمامی افرادی که در نقاط دوردست و بالا دست زندگی می‌کنند باید دست‌کم یک کپسول آتش‌نشانی داشته باشند تا در زمان لزوم از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین باید بر اساس استاندارد در‌ب‌های منازل به سمت بیرون باز شود تا در زمان بروز حادثه با فشار دادن و ضربه زدن به درب بتوان راحت خارج شد.

رئیس هلال احمر شهرستان آمل به باریک بودن جاده‌های ییلاقات و صعب‌العبور بودن در مواقع بحرانی اشاره کرد و گفت: از دهیاران و مسؤولان ذیربط درخواست می‌کنم که با اجرای طرح هادی عرض کوچه‌ها را گسترش دهند تا در زمان بروز حوادث خودروهای امدادی بتوانند با سرعت عمل بیشتری امدادرسانی کنند.

وی تصریح کرد: همچنین دست‌کم  یک ایستگاه آتش‌نشانی آب را از انشعاب اصلی روستا را تهیه و جهت اطفاء حریق در مناطق صعب‌العبور قرار دهند تا در زمان حادثه از آن استفاده کنیم.

پایان پیام/۳۱۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول