اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

ترویج صلح و سازش در جامعه با تشکیل ستاد صبر در آذربایجان‌غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ستاد صبر می‌تواند گروه‌هایی را که دنبال کار خیر و سازش هستند را سامان دهد و با هماهنگی بین آن‌ها باعث شود امر سازش، اثر گذاری و نتیجه بخشی بیشتری داشته باشد.

ترویج صلح و سازش در جامعه با تشکیل

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، دکتر علی اکبرگروسی در جلسه ستاد استانی صبر اظهار داشت: ستاد صبر می‌تواند گروه‌هایی را که دنبال کار خیر و سازش هستند سامان دهد و با هماهنگی بین آن‌ها باعث شود امر سازش اثرگذاری و نتیجه بخشی بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: در سطح استان با تلاش شوراهای حل اختلاف سازش‌های خوبی انجام و به خصوص در مورد سازش در پرونده‌های قتل عمد در ۹ ماه سال ۹۹ تعداد ۱۵ فقره پرونده منجر به اخذ رضایت و سازش و رهایی قاتل از پای چوبه دار شده است که این آمار بسیار خوبی است.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به سند تحول قضائی، بیان کرد: سند تحول هم در حمایت از صلح و سازش و ستاد صبر بوده و باید از این ظرفیت‌ها نهایت بهره را ببریم.

گروسی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین کارها در ترویج فرهنگ سازش ساخت و تولید فیلم‌ها و محتواهای مرتبط و اثرگذار در زمینه سازش توسط صدا وسیما و سایر نهادهای مرتبط است که برای ترویج و نهادینه کردن سازش در جامعه بسیار موثر خواهد بود.

در ادامه این جلسه هادی صمدی رئیس شوراهای حل اختلاف استان و دبیر جلسه به نقش ستاد صبر در ایجاد اصلاح ذات البین پرداخت و گفت: از اهداف ستاد صبر گسترش فرهنگ و عفو و گذشت، کاهش زمینه‌های اختلاف، کاهش پرونده‌های دستگاه قضایی و در نهایت کاهش آمار کیفری زندان‌های استان است.

وی افزود: استفاده از سران عشایر و ذی نفوذان و ریش سفیدان محلی در ستاد صبر، الگو سازی برای ایجاد فرهنگ سازش در جامعه  و برجسته نمودن فعالیت‌های مرتبط با سازش، استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای ارتقاء فرهنگ سازش در جامعه از نکاتی است که در ستاد صبر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و کارگروه‌هایی در زمینه اجرایی کردن مفاد دستورالعمل در ستاد صبر شکل خواهد گرفت.

در آموزه‌های دین مبین اسلام تأکید زیادی بر حاکمیت فرهنگ مدارا ، صلح و سازش، عفو وگذشت شده است و ستاد صبر در راستای منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات ریاست  قوه قضائیه و با هدف گسترش فرهنگ صلح و سازش، کاهش نزاع و اختلافات ستاد ملی صبر در قوه قضاییه تشکیل شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول