اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

یادواره شهدای ۱۰ دی ورامین برگزار شد

هم‌زمان با سالروز شهادت شهدای ۱۰ دی‌ ورامین در سال ۱۳۵۷ مراسم بزرگداشت این شهیدان در مدرسه شهدای ۱۰ دی ورامین برگزار شد.

یادواره شهدای ۱۰ دی ورامین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، امیر محمدی رئیس آموزش و پرورش ورامین هم‌زمان با سالروز شهادت شهدای ۱۰ ورامین در سال ۱۳۵۷ مراسم بزرگداشت این شهدا در مدرسه شهدای ۱۰ دی ورامین با تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: همه ساله مراسم تجلیل از شهدا و خانواده‌های شهدای ۱۰ دی را به طور ویژه داشتیم اما امسال با توجه به شرایط کرونایی نتوانستیم در شأن و منزلت این عزیزان مراسم گسترده‌تری را برگزار کنیم.

وی به شخصیت شهدای ۱۰ دی ورامین اشاره کرد و گفت: شهدای ۱۰ دی ورامین از فعالان عرصه تعلیم تربیت به حساب می‌آمدند و در دوران زندگی خود هم به خاطر مبارزات و اعتراض‌ها به طاغوت مورد تعقیب رژیم قرار داشتند تا اینکه به فیض شهادت نائل آمدند و هم اکنون مایه مباهات و افتخار همگان خصوصاً فرهنگیان عزیز هستند.

رئیس آموزش و پرورش ورامین تصریح کرد: نشانه‌های ولایت مداری مردم ورامین در تاریخ فراوان است و نمونه آن قیام خونین ۱۵ خرداد و ۱۰ دی، تعداد بالای زندانی در بند طاغوت و جانبازان این خطه است.

به گزارش فارس، دی‌ماه سال ۵۷ با افزایش اعتراضات مردمی علیه رژیم ستم‌شاهی، مردم ورامین با برپایی راه‌پیمایی و تجمعات اعتراضی، خشم و انزجار خود را از ظلم رژیم ستم‌شاهی ابراز کردند و به قیامی دست زدند که در آن خون سه نفر از جوانان ورامینی به نام‌های حسن کریمی، مسعود میرزایی و محمدحسین شیرازی به زمین ریخته شد.

شهدای ۱۰ دی‌ماه سال ۵۷ ورامین در اوج غربت و مظلومیت جان دادند و خون مطهر این شهدا سبب سرعت بخشیدن به روند پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد و امروز نام و یاد این شهدا در اذهان زنده و جاوید مانده است.

مراسم گرامیداشت شهیدان ۱۰ دی‌ماه ورامین با حضور خانواده‌های معظم شهدا، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، مدیریت آموزش و پرورش و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین برگزار شد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول