اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تجمع طلاب و روحانیون ورامین در حوزه علمیه امام صادق(ع)

همزمان با دهه بصیرت و قیام خونین مردم شهرستان ورامین در ۱۰ دی‌ماه سال ۵۷ ، تجمع طلاب و روحانیون شهرستان ورامین در حوزه علمیه امام صادق(ع) این شهر برگزار شد.

تجمع طلاب و روحانیون  ورامین در حوزه علمیه امام صادق(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حجت الاسلام محمدهادی رحیمی‌صادق مدیر مرکز حوزه‌های علمیه استان تهران ظهر امروز در مراسم تجمع طلاب و روحانیون شهرستان ورامین در حوزه علمیه امام صادق(ع)، اظهار کرد: در ایام شهادت حضرت زهرا(س) مدافع ولایت و ایام الله با شکوه ۹ دی که به حق انقلاب سوم است هستیم، بابت تشکیل این جلسه بصیرتی بسیار سپاسگذارم و از ورامین و حوزه علمیه آن با سابقه درخشان انتظار بیش از این نیست.

وی در خصوص نابسامانی‌های جهان اسلام، گفت: متأسفانه کشورهای اسلامی منطقه فقط دم از مسلمانی و سیاست می‌زنند، آن‌ها کدام اسلام را یدک می‌کشند وقتی یمن و فلسطین در آتش خشم دشمن می‌سوزد و شما نظاره‌گر هستید.

مدیر مرکز حوزه‌های علمیه استان تهران به نقش بالا و روشنگرانه حوزه‌های علمیه در جامعه اشاره کرد و افزود: حوزه باید سنگردار علم، کار جهادی خدمت به مردم، بصیرت‌افزایی و پایگاه صدور اسلام ناب محمدی(ص) باشد.

حجت الاسلام رحیمی‌صادق بیان کرد: علما باید مرزهای فرهنگی را حفظ کنند و حفظ این مرز پر خطر و هجمه‌های آن زیاد است، طلبه و حوزه باید در کار جهادی پیشقدم باشد و در استان تهران هم اکنون دو هزار نفر به طور متناوب در کار جهادی فعالیت دارند که بی‌نظیر است.

وی به ایام فاطمیه و شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه(س) اشاره و ابراز کرد: اگر شهادت ام الائمه(س) و بیست و پنج سال خانه نشینی علی(ع) نبود الان آمریکا و اسرائیل هم نبود، ظلم و ستم نبود، زیرا اسلام واقعی وجود داشت و نور اسلام حقیقی ظلم و مظلوم‌کشی را از بین می‌برد.

این مسئول فرهنگی استان تهران با اشاره به برخی از کلمات پیامبر(ص) در فضائل حضرت زهرا(س)، عنوان کرد : بی‌نظیرترین جملات پیامبر اکرم(ص) در مورد حضرت زهرا(س) بود، زهرایی که پیامبر و جبرائیل بدون اجازه وارد نمی‌شدند ولی خصم و کین دشمنان باعث شد با لگد و هیزم آتش به درب آن خانه حمله ور کنند.

حجت الاسلام رحیمی‌صادق افزود: بعضی‌ها که در دوران انقلاب از سفره نظام ارتزاق کردند، سر در آخور فرانسه و انگلیس بردند اما مطمئن باشید هیچ اتفاقی نمی‌افتد و نظام ما از این حرکت‌ها آسیب نخواهد دید و در مقابل این افراد، بزرگوارانی بودند و هستند که حتی چشم به هم زدنی از امام و رهبری دور نشدند و حتی در دفاع از ولایت قید فرزندان خود را زدند ولی انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را تنها نگذاشتند.

وی با توصیه اخلاقی به طلبه‌ها در مورد دینداری و ولایت‌مداری محض، یادآور شد: سردار سلیمانی عزیز ما چهل سال پوتین مبارزه و حفاظت از ولایت را از پای خود در نیاورد و این الگوی ابدی ما است، سردار سلیمانی استاد سیاست‌مداری بود و مدعیان سیاست‌مداری باید از وی یاد بگیرند و بدانند مذاکره‌ای که همه چیز را بدهی و بعد خنده کنی، ذلت است.

مدیر مرکز حوزه‌های علمیه استان تهران درباره ایام الله دهه بصیرت و ۹ دی نیز بیان کرد: بعضی‌ها اینگونه‌اند که دست از آرمان‌های خود نمی‌کشند و این موضوع را باید در این دهه بصیرت جست‌وجو کرد و بدانیم توحید بی‌بصیرت می‌شود داعش، که لا اله الا الله می‌گفت، سر می‌برید، قرآن چاپ می‌کردند ولی حقیقت‌ها را می‌دزدیدند.

حجت الاسلام رحیمی‌صادق فتنه ۸۸ را آزمون مهم برای ارزیابی مردم و مسؤولان دانست و خاطرنشان کرد: بصیرت اگر نباشد می‌لرزیم، اگر بصیرت بود فتنه ۸۸ پیش نمی‌آمد، فتنه سال ۸۸ جنگ احزاب بود، همه دشمنان باز هم دست به دست هم برای ساقط کردن به میدان آمدند تا اسلام حقیقی را برای ابد از بین ببرند اما باید سر تعظیم فرود آورد برای رهبری حکمیانه و مدبرانه رهبری معظم انقلاب و مردم عزیز که از خیلی از خواص جلوتر بودند و آن‌ها بودند که درس بصیرت به خواص دادند.

وی در پایان گفت: فتنه هنوز هم است و خط فتنه از سال ۸۸ شروع شده و تا الان ادامه دارد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/د/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول