اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

وقتی برکت دهه بصیرت منجر به بخشش محکومان به قصاص توسط اولیای دم می‌شود

با وساطت مسئولان و معتمدین و همزمان با دهه فاطمیه و دهه بصیرت، تا کنون سه قصاص در شهرستان ممسنی مورد بخشش اولیای دم قرار گرفته است.

وقتی برکت دهه بصیرت منجر به بخشش محکومان به قصاص توسط اولیای دم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ممسنی، طی مراسمی که در حسینه امام حسین(ع) شهر نوراباد با حضور امام جمعه، اعضای شورای تامین و تعدادی از معتمدین محلی برگزار شد، رنگ و بوی بخشش در دهه بصیرت و در بین مردم پیچید.

در سال جاری، با پیگیری مستمر مسئولین شهرستان به ویژه دستگاه قضا و معتمدین و انجمن حمایت از زندانیان، ۳فرد محکوم به قصاص، مورد عفو اولیای دم قرار گرفته‌اند.

فرماندار ممسنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این باره اظهار داشت: دو پرونده قصاص دیگر در دستگاه قضایی شهرستان، مراحل پایانی کسب رضایت اولیا دم را می‌گذراند که امید است تا پایان سال به سرانجام برسد.

داوود ایوبی گفت: این قتل‌ها بر اثر اختلافات خانوادگی، ملکی و اجتماعی اتفاق افتاده‌است که سال‌هاست خانواده‌های قاتل و مقتولین را درگیر مسایل مختلف و حاشیه‌ای نموده است.

رئیس شورای تامین شهرستان ممسنی اظهار داشت: کارهای فرهنگی و اجتماعی مختلفی توسط مراجع مختلف برای جلوگیری از این انفاقات ناگوار که نه شایسته مردم اصیل و نجیب ممسنی است و نه تناسبی با نخبگی فرزندان شایسته  این منطقه دارد؛ در حال انجام است که  درخواست می‌شود خانواده‌ها و به ویژه افرادی که دارای پیشینه اختلاف هستند، از فرزندان خود مراقبت و امور اختلافی را از  مسیر مراجع قانونی پیگیری نمایند.

در این مراسم که علاوه بر مسئولان تعدادی از مردم نیز حضور داشتند، فرماندار و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ممسنی با اهدا لوح تقدیر و شاخه‌گل، از خانواده‌های ایثارگر تقدیر کردند.

انتهایی پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول