اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

عسگری: دروازه‌بان گل‌گهر می توانست اخراج شود/ کارت زرد به زنده روح درست بود

کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: صحنه پنالتی دوم برای استقلال بوی اخطار می‌داد.و اگر داور به علیرضا حقیقی کارت می‌داد هم تصمیم او زیر سوال نمی‌رفت.

عسگری: دروازه‌بان گل‌گهر می توانست اخراج شود/ کارت زرد به زنده روح درست بود

حسین عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص داوری مسابقه گل‌گهر و استقلال در چارچوب هفته نهم لیگ برتر اظهار داشت: با اینکه این مسابقه اتفاقات زیادی از نظر داوری داشت اما عملکرد تیم داوری در مجموع خوب بود. سه پنالتی اعلام شد که هر سه درست بود. نکته مهم این بود که داور پشت دروازه هم با دقت و تمرکز به درستی در مورد پنالتی ها به داور وسط اطلاع داد و عدالت برقرار شد.

وی افزود: یک طرف مسابقه امیرقلعه‌نویی و طرف دیگر محمود فکری بود بازی سنگینی بود صحبت‌هایی هم از قبل وجود داشت. وقتی بازی دارای حاشیه‌هایی می‌شود قضاوت آن هم سخت می‌شود. در مجموع کار داور قابل قبول بود. هرچند اشتباهاتی هم داشت ولی این اشتباهات در نتیجه تأثیرگذار نبودند.

کارشناس داوری فوتبال با اشاره به پنالتی‌های این مسابقه گفت: روی پنالتی اول داور حدود 35 متر با صحنه فاصله داشت اما کمک پشت دروازه به او کمک کرد. در نیمه دوم هم پنالتی گل‌گهر به درستی اعلام شد.

وی افزود: صحنه پنالتی دوم برای استقلال هم بوی اخطار می‌داد. در این صحنه اگر داور به علیرضا حقیقی کارت می‌داد باید اخراج می‌شد. غیر از اینکه استقلال موقعیت حمله خوبی داشت، نوع خطای او بی‌پروا بود. اگر داور از کارت زرد هم استفاده می‌کرد اتفاقی نمی‌افتاد و تصمیم او زیر سؤال نمی‌رفت ولی شاید به خاطر بحث مدیریت و همچنین فشار بازی این تصمیم را گرفت.

عسگری در مورد کارت‌ زردی که احمدرضا زنده‌روح به خاطر خطا روی بازیکن استقلال در نیمه دوم گرفت اما سرمربی آبی‌ها اعتقاد داشت باید اخراج می‌شد، گفت: در آن صحنه تصمیم داور درست بود. برای این خطا همان کارت زرد کافی بود.

وی در مورد برخورد داور با شلوغی های کنار زمین توسط نیمکت نشینان دو تیم عنوان کرد:‌ در تمام بازی‌ها تنش‌هایی کنار زمین وجود دارد و فقط مربوط به این بازی نیست. این اتفاقات ریشه‌دار هستند. برخورد قاطع با افراد غیر مسئول در محوطه فنی نمی‌شود. در مسابقات این محوطه خیلی شلوغ می‌شود. داور یک طرف قضیه است و شاید برخی صحنه‌ها را نبیند.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان تصریح کرد: در اساسنامه کمیته انضباطی هم وجود دارد که هر رفتار غیر مسئولانه و تحریک‌آمیز در محوطه فنی باید با برخورد لازم روبه‌رو شود اما در 4-5 سال اخیر با این مسائل به صورت جدی برخورد نشده است. از داور نمی‌شود خیلی انتظار داشت که شمشیر بکشد و همه را قلع‌وقمع کند ولی تا جایی که می‌تواند برای مدیریت مسابقه از کارت‌های خودش استفاده کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول